Forum > Geluid

Wie heeft ervaring met Cerwin Vega??

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BrouckieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2005
Laatste: 29-12-2007
Berichten: 8
14-6-2005 21:24
Sorry als ik een topic open waar er al veel over gezegd is, maar ik heb de indruk dat hier niet veel te vinden is over Cerwin Vega.

Ik ben een 2ejaars student podiumtechnieken uit België, in mijn vrije uren nogal wat amateuristisch bezig met geluidsversterking. Het laatste jaar is dit heel wat serieuzer geworden. daarom wil ik mijn budget set de deur uit en wat professioneler gaan. In de loop van de zomer wil ik max 1500€ uitgeven aan een nieuwe set.
De vereisten zijn dat de set van een gewaardeerd merk komt en later uitbreidbaar is. Momenteel doe ik kleine fuiven, live versterkingen en kleine theatertoepassingen.

Momenteel denk ik eraan om een dubbele 15" fullrange kast te kopen. Op zoek naar zo een luidsprekers ben ik uitgekomen bij cerwin vega en JBL.
Over de jrx125 van JBL heb ik al heel wat kunnen lezen. Het tekort aan laag en een agressief hoog weerhouden mij om deze speakers te kopen.
Van Cerwin vega zijn de prostax serie en de intense serie interessant van specs en binnen mijn budget.
Is hier iemand die de psx-253 of de int-252 al gehoord heeft? In België heb ik nog geen winkel gevonden die demo-modellen heeft.

Dus alle info rond de prostax&intense serie van Cerwin Vega is welkom. Ook die over de premium pr:o serie van HK audio(misschien laat ik mij nog verleiden tot een sub-top combinatie).

Thx,
Brecht
Any given program, when running, is obsolete.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
15-6-2005 12:14
Cerwin geeft anders heel wat topics in de zoekmachine hoor:
www.new-line.nl/forum/search/?str=Cerwin&Go.x=11&Go.y=13
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BrouckieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2005
Laatste: 29-12-2007
Berichten: 8
15-6-2005 19:45
Ja, maar eerder is het van "cerwin vega is best ok" en daar blijft het ongeveer bij.
Over hun baskasten is idd wel nogal wat te vinden.
Ik heb gelezen dat cerwin vega het niet zo nauw neemt met hun specs. En dit vind ik niet zo best.
Is er iemand die een gewaardeerd en betrouwbaar merk kent die degelijke en betaalbare dubbel 15" topkasten heeft?
Any given program, when running, is obsolete.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
15-6-2005 20:01
Misschien neemt Cerwin Vega het niet zo nauw met de specs, maar ach, zo zijn er wel meerdere fabrikanten die daar niet zo moeite mee hebben... Wat ik hiermee wil zeggen: Je moet toch lang niet altijd alleen op de specs afgaan. Speakers zijn er zoveel, zoveel goede, zoveel slechte, het gaat lang niet alleen om wat er staat aan RMS vermogen,maar veel belangrijker, de klank die uit de kasten komt. Zoals inderdaad bij de JBL's wordt gezegt, niet echt lekker laag en niet zo fijn in het hoog. Ga daarom eens langs bij een dealer van Cerwin Vega in de buurt en beluister eens een aantal van die kastjes!

Wil je toch richting HK-Audio, dan raad ik je aan de premium serie over te slaan en eens te gaan luisteren naar de LR serie. Je hebt dan wel een Top-Sub combinatie, maar ik ben er zelf helemaal weg van. De LR 115 (top) blaast aardig door (wel goed versterkt!) en is in z'n uppie (dus zonder sub) nog best een beest in het laag, toch doordat het 'n 15"-er is. Met sub eronder blaast het helemaal door. Voor de kleinere feestjes (tot 50-70 man) gaan de 2 LR 115 toppen hard genoeg, komen we boven de 50 man gaat er een subje onder en dan gaat het alweer een hele stap voorwaarts. Met 2 subs en 1 top per kant gaat het helemaal hard door, maar goed, dan zit je wel een heel stuk boven je budget.
Dit is allemaal gebaseerd op m'n eigen mening. Misschien vind jij het zelf wel helemaal niet zo fijn klinken. Dus mijn enige advies, ga eens wat setjes (OOK de JBL's) eens beluisteren, misschien vind je ze juist wel prima klinken! Succes
BrouckieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2005
Laatste: 29-12-2007
Berichten: 8
15-6-2005 20:12
Ok, Thx, will do!
Any given program, when running, is obsolete.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
31-1-2006 20:57
Larzzzie zou jij mij eens kunnen vertellen wat nu het verschil is tussen de LR en PR serie van HK?
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
31-1-2006 21:11
Ik heb de psx-253 al gehoord op een inter-m (3000dacht ik). Ze hadden een zuiver hoog, een strak laag, ze gaan echt hard moest een stapje achteruit zetten. En de afwerking is werkelijk heel mooi en stevig.

Mvg bjorn
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
31-1-2006 23:18
het is mischien een verkeerde kick,
maar ik doelde op de HK speakers.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
7-2-2006 08:24
Cerwin Vega is een merk dat zijn sporen,m.n. in theater/ cinema/live zijn sporen wel verdiend heeft en heeft ook aardig wat innovaties op hun naam staan. Op hun site [cerwin-vegais hier ook iets over de te vinden. Zelf heb de intense serie gehoord en vind ze netje klinken ( neem wel de prijs in ogenschouw ! ). Ik heb in het verleden met de earhquake baskasten gewerkt en ik begrijp waar de naam vandaan komt. Dit vond ik echt magnifiek spul en stond iedere keer weer versteld van het extreme laag dat daar uitkomt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
7-2-2006 08:28
Zelf heb ik de HK Pr115. Klank is best wel goed alleen moet je het wel even in een keer goed afstellen met een eq. Over Cerwin Vega gaat mijn intressen later ook naar uit, zeker omdat het leuke en redelijke kastjes zijn en toch een zeer leuke klank in huis hebben.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)