Forum > Licht

Het echte verschil tussen verschillende TRUSS-merken ?

(108 reacties. Pagina 1 van 11)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
21-1-2005 00:41
Wat is nu eigenlijk beter of slechter ?
Je hebt zoveel merken ( alle maat 30 en geen deco-truss allen met eitjes en pinnen )
Alulite ,Eurotruss ,Eurolite ,Global truss ,Polyte ,Trilite ,...

Dus stel dat je niks truss hebt en volledig een hele konstruktie gaat kopen ,,,voor welk merk opteer je en waarom ?
,Zijn de lassen beter ?
,Is de buisdikte dikker ? dus draai je je klem niet door de buis heen ...
,Kan het meer gewicht dragen ?

dat niet alle trussen perfect op elkaar passen snap ik ook wel maar voor de rest ? wat zijn de echt merbare verschillen ?

Als je bv kijkt naar Alulite daar betaal je iets van 150 euro voor een stuk van 3m ,ga dat maar eens kopen in eurotruss ,,dan betaal je veel meer ,,maar waarom ?
HermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2002
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 26
21-1-2005 03:08
Kan je alleen maar adviseren...
Er zijn een hoop aluboeren....ze maken allemaal van dat mooie glimmende spul
Er zijn maar weinig truss fabrikanten die ook opgeven wat je aan hun truss mag hangen qua belasting. Heel kort dus: gebruik alleen truss waarmee je kunt werken, je zal graag willen weten dat je veilig werkt, en dus een hijsplan maken, moet je wel weten wat de waardes zijn waar je rekening mee dient te houden.
Net zoals op een shackle een WLL hoort te staan, moet dat op een G-haak ook...

Wat mij betreft blijven er dan op de dunwandige trussen maar twee merken over, eurotruss en prolyte, wat je het beste kunt gebruiken hangt denk ik ook af van wat je makkelijk bij kunt huren bij jou in de buurt.

Je hebt speelgoed fabrikanten genoeg, maar als je serieus met truss aan de gang gaat, neem dan ook een serieus merk!
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
21-1-2005 09:13

rekal schreef:

Alulite ,Eurotruss ,Eurolite ,Global truss ,Polyte ,Trilite ,...
Milos ben je vergeten
 
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
21-1-2005 09:32
zelfde als Alulite volgens mij.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-1-2005 09:44
Vraag me inderdaad ook af wat er dan mis zou zijn met de Milos truss. Bauart is TUV gekeurd, net als bij Eurotruss en Prolyte.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2002
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 26
21-1-2005 11:48
TUV keuring kan je ook op toiletpapier krijgen, het gaat er om dat de belastingstabellen krijgt kloppen en een uitgangspunt zijn om mee te werken, Milos...brrrr...maar dat is mijn ervaring!
XcuseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-1-2005
Berichten: 1
21-1-2005 11:55
Alle merken die in Europa verkocht worden moeten gekeurd zijn, anders mogen ze in principe niet gebruikt worden. Voor zover ik weet hebben alle bovengenoemde merken deze keuring. Is er een verschil tussen de verschillende merken? Bitter weinig! Bij de éne is het aluminium iets glanzender dan bij de ander. Dat kan verschillen, maar qua kwaliteit, en draagkracht zijn ze echt wel identiek. De kwaliteit moet gewoon 100% in orde zijn, met zulke producten kan eenvoudigweg niet gesold worden.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2005 12:27
Misschien dat er een CE-keuring verplicht is (hoewel ik nooit een CE-sticker op truss heb zien staan) maar die stelt weinig tot niets voor. Je conclusie dat alle truss even goed is lijkt me dan ook behoorlijk voorbarig en klopt ook niet met wat ik hierover heb gelezen van een deskundige als Rinus Bakker (J&H-forum).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
21-1-2005 12:54
Wat een onzin weer! Wat zou een DUITS keur nu verplicht moeten staan doen op een Belgisch/Nederlands product? Inderdaad niets...

Dat er geen verschil is tussen de merken is nog grotere onzin. Misschien als je 1 keer in de maand 3m Milos in elkaar steekt dat dat superkwaliteit lijkt. Maar er is dus een ENORM verschil. Het is niet omdat je het niet kan betalen dat de kwaliteit daarom dan toch maar gelijk is aan een flutproduct.

Verklaringen als de "blinkendheid" en dat alles voor de rest exact hetzelfde is en zo meer houden echt geen steek, en tonen alleen aan dat je nog nooit met een kwaliteitsproduct als Prolyte mogen werken hebt. Helaas voor jou, maar meng je dan niet in een discussie waar je duidelijk niets vanaf weet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-1-2005 13:03
Vraagje:
Hoe uitwisselbaar zijn al die merken truss?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)