Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 8 van 32)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-6-2008 23:04
3 x bewerkt. Laatst door Webbie op 23-6-2008 23:24
Hallo,

@ GuntherM:
Bedankt voor je compliment.

@ DJ Bartje:

DJ Bartje schreef:

Waren er in die tijd nog meerdere merken die dezelfde opties hadden als de Blue Box/SA?
Zover ik weet, zijn de Blue Boxen de enigste kasten met een microcomputergestuurde versterker uit die tijd.
Misschien dat een van de oude rotten hier nog een ander merk weet uit die tijd wat iets soortgelijks had.
Overigens zéér interresante site! Komen er nog meerdere producten van SA op de site? Is trouwens een eenvoudige en overzichtelijke site happy :)
Bedankt voor het compliment.
De opzet is van de site is puur informatief, zonder die zenuwachtige flashzooi en andere afleidende bewegende rommel.

De planning is om er inderdaad steeds meer info op te zetten, nu wil ik voor even de info aanvullen van de apparaten die nu op de site voorkomen.
Zo moet de Blue Box informatie nog worden aangevuld, eindelijk eens aan de FAQ-base beginnen, en nog een 40 tal scans gemaakt worden van brochures e.d..
Is jou Blue Box uitgerust met een SA 8520 of een SA 8526? Ik zie trouwens ook op je site dat de SA8525 ook een stuk groter en zwaarder is/was. De Blue Box was zelf ook zeer zwaar, niet?
Mijn setje Blue Boxen is uitgerust met de SA 8525.
De SA 8526 was met zijn 13,5 kg de zwaarste RCD die SA ooit gemaakt heeft.
Hier kun je het verschil zien tussen de verschillende RCD's.

Inderdaad is een Blue Box erg zwaar, kun je je voorstellen dat twee van die krengen (inclusief flightcases) op een SA statief konden worden gezet (ruim 200kg samen).
Post je in dit topic ook de verdere vorderingen (eventueel met foto's?), want dit spreekt me namelijk wel aan wink ;)
Ik doe eigenlijk niet anders in dit topic happy :).

Nog even wat kijkvoer:

Hier een afbeelding van een Stage Accompany Personal Computer (Philips P 3202 in SA blauw) voor SAnet, waar Stage Control draaide onder DOS (i.c.m. GEM desktop software).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
23-6-2008 23:18
en wanneer ga je nu eens je foto's een klein beetje internet vriendelijker maken? wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-6-2008 23:26
Hallo Muggezifter laugh :D,

Tom schreef:

en wanneer ga je nu eens je foto's een klein beetje internet vriendelijker maken? wink ;)
Zonder gekheid, vind het nog wel meevallen hoor!
Je moet wel een beetje detail kunnen blijven zien, daarom laat ik ze meestal in origineel formaat.
Alleen staan deze foto's op mijn server, dus (nog) niet op de site waar het allemaal wat rapper gaat.


Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
23-6-2008 23:29
nah, ik vind 1,7 mb wel heel veel voor een fotootje

Ik moet er niet aan denken dat je met dit soort foto's een commerciele website zou maken laugh :D
Als men al niet wegklikt, kom je op hopeloze dataverkeer kosten.....

Er zijn diverse progjes waarme je de foto zonder al te veel detailverlies tog tot pak em beet een vijfde moet kunnen terugbrengen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-6-2008 23:39
Hallo Tom,

Tom schreef:

nah, ik vind 1,7 mb wel heel veel voor een fotootje
Welke foto is dan 1,7mB?
De foto's die ik net heb gelinkt zijn alle 500kB of kleiner.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
23-6-2008 23:43
Beste Webbie,

Webbie schreef:

Zover ik weet, zijn de Blue Boxen de enigste kasten met een microcomputergestuurde versterker.
Weet jij ook waarom SA voor microcomputergestuurde versterkers gekozen heeft? Waarom niet de gewone versterkermodules die in een normale actieve kast zit? Zit hier een verhaal achter?
Bedankt voor het compliment.
De opzet is van de site is puur informatief, zonder die zenuwachtige flashzooi en andere afleidende bewegende rommel.

De planning is om er inderdaad steeds meer info op te zetten, nu wil ik voor even de info aanvullen van de apparaten die nu op de site voorkomen.
Vindt zelf ook een overzichtelijke site zonder rondvliegende rommel uiteraard veel beter. Zet jij er enkel de producten op die jij zelf in bezit hebt/had?
Mijn setje Blue Boxen is uitgerust met de SA 8525.
Waarom hebben ze eigenlijk de SA 8526 nog 'ontworpen', was de SA 8525 niet 'up to date'? Of zit hier een ander verhaal achter?

overigens m'n exucuses dat ik zoveel vragen heb.. maar ben gewoon nieuwsgierig happy :)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-6-2008 00:24
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 24-6-2008 00:43
Hallo DJ Bartje,

DJ Bartje schreef:

Weet jij ook waarom SA voor microcomputergestuurde versterkers gekozen heeft? Waarom niet de gewone versterkermodules die in een normale actieve kast zit? Zit hier een verhaal achter?
Waarom, tja eigenlijk een heel verhaal.

1. Stage Accompany wilde een netwerk (SAnet) ontwikkelen om zowel Audio, Video en Licht aan te kunnen sturen. Heel simpel gezegd een soort universeel DMX-protocol. Het was de bedoeling dat andere merken ook dit protocol gingen overnemen, ieder met hun eigen "adressering" (die ze konden laten registreren bij SA). Helaas nooit van de grond gekomen voor merken buiten SA.

2. Blue Boxen werden neer gezet in de markt als de universele "alleskunner", kleine aantallen voor bijvoorbeeld een club, meerdere voor een discotheek, en in grote aantallen in stacks en/of clusters voor grote evenementen (bijvoorbeeld Eureka met Vangelis in Rotterdam).

3. bij het clusteren, stacken en/of vliegen van de Blue Boxen was het wel zo handig als je de zaak kon monitoren en afregelen vanaf afstand (vooral als de Blue Boxen een metertje of 6 boven je hangen). Met SAnet (i.c.m. de SAnet PC) kon je alle Blue Boxen apart of in groepen aansturen. Echt uniek voor die tijd.

4. overigens kon je met SAnet ook de PPE 2410 (Parametrische EQ) en de PPA 1200 (Eindversterker) aansturen en monitoren. Dit alles vanaf een centraal punt (achter de pc).

5. voor de eerder genoemde apparaten (en pc) waren ook regelmatig updates beschikbaar en speciale versies zoals bijvoorbeeld: Moving Melodies (hiermee kon je het geluid over de speakers laten rondgaan) en speciale limitting software (met straftijden) voor kermissen.

Ik heb een SAnet kaart (sc250a) en de bijbehorende software in mijn bezit, hopelijk krijg ik het ooit eens werkend.
Staat nu even op een laag pitje.
Zet jij er enkel de producten op die jij zelf in bezit hebt/had?
In eerste instantie wel, maar het is heel erg leuk om steeds meer "verloren informatie" op het Web te zetten.
Verslavend zelfs.
Waarom hebben ze eigenlijk de SA 8526 nog 'ontworpen', was de SA 8525 niet 'up to date'? Of zit hier een ander verhaal achter?
Zoals je uit de specs hebt kunnen halen heeft de SA 8526 een hogere SPL dan de SA 8525.
Zie het als een verbetering zonder al te veel te hoeven investeren (ontwikkelkosten) en toch wat nieuws te hebben.
Voor de SA 8526 was zelfs een aktief koelsysteem uitgedacht (door een stageloper bij SA) voor de Performer Series.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-6-2008 00:36

Webbie schreef:

Het was de bedoeling dat andere merken ook dit protocol gingen overnemen, ieder met hun eigen "adressering" (die ze konden laten registreren bij SA).
En volgens mij was dat DE fout. "grote" merken hebben (of houden) liever dergelijke zaken zelf in huis.
Versterkers met "pc" aansluitingen ben ik wel eens tegen gekomen. (maar heb het nooit werkend gezien) Misschien dat JVS hier iets over vertellen kan.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
24-6-2008 00:54
Hallo Martin,

KVM schreef:

Webbie schreef:

Het was de bedoeling dat andere merken ook dit protocol gingen overnemen, ieder met hun eigen "adressering" (die ze konden laten registreren bij SA).
En volgens mij was dat DE fout. "grote" merken hebben (of houden) liever dergelijke zaken zelf in huis.
Lijkt mij inderdaad ook zeer aannemelijk.
Versterkers met "pc" aansluitingen ben ik wel eens tegen gekomen. (maar heb het nooit werkend gezien) Misschien dat JVS hier iets over vertellen kan.
Ben ook zeer benieuwt of er in die tijd meer PA apparatuur was die via de pc bestuurd kon worden.
Tot nu toe niets te vinden op Google (of ik zoek verkeerd!)

Nog even ter aanvulling op mijn eerdere post:

Via SAnet konden ook allerlei functies worden getest (met behulp van een speciaal programma) van de Blue Box, PPE 2410 en PPA 1200 (allen met een IN/OUT 5-polige XLR aansluiting voor SAnet).
De testen werden in Hoorn door de TD uitgevoerd als een van de eerder genoemde apparaten een "service beurt" had gekregen.
De PPE 2400 (voorloper PPE 2410) had wel de SAnet aansluitingen (BNC i.p.v. de 5-polige XLR), maar waren niet functioneel.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BlowoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2008
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 1
24-6-2008 01:33
Hele leuke site ik zal mij binnenkort melden laugh :D
ik heb net mijn tweede set gekocht en begin nu home bios/luister ruimte te bouwen.

P.S. testje in ons oude appartementje.

https://img20.imageshack.us/img20/8183/arnhem005ccms6.jpg
wie goed doet goed ontmoet

Terug naar forum Reageer (zonder quote)