Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 79 van 250)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
6-9-2007 18:53
owjah, haha. Is een mogelijkheid, maar ik draai dan toch liever de bass ietsje dicht...
De klant en het publiek blijven bij toch altijd koning.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
6-9-2007 19:57
Ik heb eigenlijk nooit dat ze vinden dat het te hard staat. Meestal is iets anders (politie/buren) de reden als het zachter moet. Zo is gebleken dat je een officieele waarschuwing krijgt als je om 3 uur nog steeds apres ski draait en iedereen meezingt rond de bbq

Over andere ergenissen. Ik krijg een telefoontje, of ik licht kan besturen voor een avondje met Daslight, een paar parren en 4 headjes. Alles was al geprogrammeerd. Ik kom daar alles was al opgebouwd, behalve de pc. Ik kijk naar de kist met de spullen en ik wil beginnen tot ik tot de conclusie kom dat ik geen toetsenbord en muis heb...

30min voor de show begint. Gelukkig lag er nog een Scanmaster II tafeltje in de auto dus hetkon in ieder geval aan maar dat was echt ... angry
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
6-9-2007 20:50
hopelijk nu duidelijker razz :p

viero schreef:

Wat soms ook helpt (beetje het voorbeeld van de baskasten van hierboven, de technieker die niet hoorde dat ze niet waren aangesloten), als iemand de muziek te luid vind, draai je gwn random aan een knopje (bv de bass van eender welk kanaal) en dan hoort die persoon toch plots dat het goed is wink ;) maw, soms zit het allemaal gewoon in het hoofd wink ;)
Fun is serious business!
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
6-9-2007 20:51

viero schreef:

hopelijk nu duidelijker razz :p

viero schreef:

Wat soms ook helpt (beetje het voorbeeld van de baskasten van hierboven, de technieker die niet hoorde dat ze niet waren aangesloten), als iemand de muziek te luid vind, draai je gwn random aan een knopje (bv de bass van eender welk kanaal) en dan hoort die persoon toch plots dat het goed is wink ;) maw, soms zit het allemaal gewoon in het hoofd wink ;)
Je bedoelt waarschijnlijk dat je aan een kanaal draait waar niks op aangesloten zit.
De persoon die klaagt ziet je dat doen en denkt dan: 'He de bass is zachter.'
Freelancer in de noordelijke provincies
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
6-9-2007 20:57

Bassie Rassie schreef:

viero schreef:

hopelijk nu duidelijker razz :p

viero schreef:

Wat soms ook helpt (beetje het voorbeeld van de baskasten van hierboven, de technieker die niet hoorde dat ze niet waren aangesloten), als iemand de muziek te luid vind, draai je gwn random aan een knopje (bv de bass van eender welk kanaal) en dan hoort die persoon toch plots dat het goed is wink ;) maw, soms zit het allemaal gewoon in het hoofd wink ;)
Je bedoelt waarschijnlijk dat je aan een kanaal draait waar niks op aangesloten zit.
De persoon die klaagt ziet je dat doen en denkt dan: 'He de bass is zachter.'
Komt het ongeveer op neer :)
Fun is serious business!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
6-9-2007 21:49
Ook nog iets waar ik me mateloos aan erger: als ik een eerste band soundcheck op de FoH van een festival, begin ik standaard kanalen af te werken, dus ik begin met 1, dan 2 en daar zit het drumstel onder. Ik eindig met vocalen. Zogauw er ook maar 2 keer met de basedrum geklapt wordt staan er al mensen naast je dat ze de stemmen niet horen.

Ik heb vooral een schurfthekel aan lui die naast je komen staan met de grootste verhalen over dat zij geluidstechnicus zijn en de meest grote namen al geschoven hebben, maar zodra je ze wijst op het biertje in hun hand wat boven jouw tafel slingert, zijn ze ook zo weer weg. Als je werkelijk tech bent, heb je respect voor andermans tafel.

Voortaan maar dranghekken meenemen...
Vergeet niet te lachen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
7-9-2007 11:33
Ach, bij mij komt er wel op iedere feest zo'n man/jiongen langs die ook een drive-in heeft met grote verhalen.
Een goede vriend van de familie.....mij vertellen dat ik het verkeerd doe shut up :X

Als het zeur niveau dan te hoog word dan zeg ik altijd:
waarom hebben ze jouw dan niet geboekt als jij het zoveel beter weet?
Ik zeg het uiteraard iets taktischer laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
7-9-2007 11:57
Ik ga maar eens een bordje maken in de trant van: "niet spreken met de bestuurder tijdens de rit" en "tijdens de rit achter de rode lijn blijven"
Of de monitor hard zetten / hoofdtelefoon ophouden laugh :D
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
7-9-2007 12:15
negeren kom je er niet mee
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
7-9-2007 12:26
Ik heb d'r ook nog eentje: draaien met sebas. Als jij een plaatje probeert te mixen, gaat hij aan je faders zitten wink ;)
Maar het was wel een mooi feestje
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)