Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 78 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
4-9-2007 23:08
Tja, achtergrond is achtergrondmuziek.
Ik zou het gewoon zo zacht zetten als de orpdrachtgever wenst, en toch lekker aan het eind van de avond mijn centjes vangen en een geweldige vent zijn die ze de volgende keer weer zullen bellen sneaky :V

Maar ik heb zo ook nog een leuke uit de oude doos van klachten over geluidsoverlast.
Was mevrouw die altijd klaagde over het feestzaaltje.
Enfin, bij de klager twee huizen verder naar binnen gelopen met de gsm in de aanslag.
Collega achter de knoppen in de zaal.
Zei mocht zeggen door de GSM op welk niveau ze geen overlast meer had.
Enfin, pa zachter en zachter, moest nog zachter, nog een stukje zachter, op het laatst waren we bij nul aangekomen.
pa was dus uit. het enige wat de mevrouw hoorde was de koptelefoon door de GSM (express zodat ze dacht dat de pa nog aan stond.)

En zij wist ons en de opdrachtgever die meegelopen was te vertellen dat ze de boxen nog kon horen bonken.
We hebben haar toen meegenoemen naar de zaal, en toen was het tijd voor gepaste schaamte laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-9-2007 23:37
Ja, vorige zomer heb ik dat ook gehad MDS... Was wel gewoon thuis, zusje had examenfeestje, dus even wat muziek... Veel te veel spul neergezet natuurlijk, maar daarom hoeft het nog niet volopen.. Gewoon rustig, maar mn pa toch de hele tijd aan het zeiken dat het te hard was, bla bla, maar zo is die al snel.. Na 3 keer de muziek dus gewoon uitgezet en met mn zusje en wat vrienden mee de stad ingegaan..

Op locatie niet zosnel last gehad, een keer wel de politie of het iets zachter kon; geen probleem.. Was ook al rond 1 uur in een cafétje. Wel af en toe dat mensen de speaker gewoon omdraaien omdat hun er precies voor moeten staan/zitten..
MdsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2006
Laatste: 14-4-2017
Berichten: 74
5-9-2007 13:24

Tom schreef:

Tja, achtergrond is achtergrondmuziek.
Ik zou het gewoon zo zacht zetten als de orpdrachtgever wenst, en toch lekker aan het eind van de avond mijn centjes vangen en een geweldige vent zijn die ze de volgende keer weer zullen bellen sneaky :V

Maar ik heb zo ook nog een leuke uit de oude doos van klachten over geluidsoverlast.
Was mevrouw die altijd klaagde over het feestzaaltje.
Enfin, bij de klager twee huizen verder naar binnen gelopen met de gsm in de aanslag.
Collega achter de knoppen in de zaal.
Zei mocht zeggen door de GSM op welk niveau ze geen overlast meer had.
Enfin, pa zachter en zachter, moest nog zachter, nog een stukje zachter, op het laatst waren we bij nul aangekomen.
pa was dus uit. het enige wat de mevrouw hoorde was de koptelefoon door de GSM (express zodat ze dacht dat de pa nog aan stond.)

En zij wist ons en de opdrachtgever die meegelopen was te vertellen dat ze de boxen nog kon horen bonken.
We hebben haar toen meegenoemen naar de zaal, en toen was het tijd voor gepaste schaamte laugh :D
ook zo'n mooi voorbeeld laugh :D

maar natuurlijk laat je niets merken dat je het er niet mee eens bent. maar ik heb dan wel zoiets van wil je een feestje ofniet... en het is helemaal klote als het publiek dan komt zijken dat het harder moet omdat ze er niets van horen. dus dan krijg je die strijd weer wink ;) en als je dan zegt ga maar bij hem/haar klagen doen ze het niet

groeten
...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-9-2007 10:34
gewoon 1 contactpersoon aanhouden, als mensen het harder of zachter willen overleggen zij (of jij) dat maar even met die contactpersoon. Anders blijf je bezig. Maar in principe geldt inderdaad, al wil de opdrachtgever alleen mijn koptelefoon horen, zolang hij betaalt vind ik het prima. Moet hij alleen niet gaan zeiken als er niemand danst... muziekcomputer op automatisch en gaan met die banaan razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
6-9-2007 16:16
nog een tipje dan:
de opdrachtgever is meestal de gene die je betaald,
doe maar wat die wil...... sneaky :V

En als mensen op een feest het er niet mee eens zijn, zeg je dat je handeld in opdracht van de ..... juist,
opdrachtgever.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 506
6-9-2007 16:20

Tom schreef:

nog een tipje dan:
de opdrachtgever is meestal de gene die je betaald,
doe maar wat die wil...... sneaky :V

En als mensen op een feest het er niet mee eens zijn, zeg je dat je handeld in opdracht van de ..... juist,
opdrachtgever.
vaaak.. (althans, mijn ervaring) Als het publiek tevreden is, is de opdrachtgever ook tevreden.
wat een onzin in dit vak
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
6-9-2007 16:29
vaaak.. (althans, mijn ervaring) Als het publiek tevreden is, is de opdrachtgever ook tevreden.
Inderdaad, de kunst is om je publiek én je opdrachtgever tevreden te houden...
Uiteraard betaald je opdrachtgever ja, maar je publiek is je visitekaartje. Misschien houd je er nog een feest aan over toch? misschien ouwehoeren ze wel met een aantal mensen dat het zo een leuk (of juist niet) feest was.
Dus van tevoren altijd goed overleggen met de opdrachtgever en als je denk dat het de verkeerde kant op gaat tijdens het feest altijd even overleggen wat te doen. Uiteraard heb jij als DJ meer ervaring met feestjes maken dan de opdrachtgever. Als je dan een opdrachtgever hebt die dat ook inziet kun je vaak je ding doen en komt alles goed.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
6-9-2007 16:40
Wat soms ook helpt (beetje het voorbeeld van de baskasten), als het iemand is draai je gwn random aan een knopje (als het niet teveel moet verstillen) bv de bass van eender welk kanaal en dan hoort ie toch plots dat het goed is wink ;)
Fun is serious business!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
6-9-2007 18:34

viero schreef:

Wat soms ook helpt (beetje het voorbeeld van de baskasten), als het iemand is draai je gwn random aan een knopje (als het niet teveel moet verstillen) bv de bass van eender welk kanaal en dan hoort ie toch plots dat het goed is wink ;)
Dit is wel een van de meest onduidelijke uitleggen die ik de afgelopen tijd heb gehoord laugh :D
Ik snap echt niet wat je bedoelt... leg uit happy :)
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Dj mentoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2005
Laatste: 28-4-2019
Berichten: 58
6-9-2007 18:50
Ik denk dat hij bedoelt dat als iemand komt zeuren dat er te veel bass is.. dat je dan van een ander kanaal aan de bass draait, zodat het lijkt dat er minder bass in de muziek zit, en dan men dan denkt dat er minder bass in zit.. ofzo laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)