Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 74 van 80)
Moderator(s): Dré
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
28-6-2009 19:50
Bedankt voor de reactie, was er al over aan het denken om de set te vervangen ashamed :$shut up :X maar dan houd ik hem nog voorlopig.

Heb jij trouwens de wieltjes vervangen door grotere? Ik denk dat het gehobbel door die kleine wieltjes namelijk funest geweest is voor de versterker.
Dj t²Standaard Lid
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
6-8-2009 12:31
mijn oude basisschool had een heropening met een heus 'galabal', t stond zelfs in de krant!
naja, ik had al best veel adresjes erop zitten maar nog nooit zon grote. ik had 2 opstakels te overleven:
-wij hadden te weinig volume en draaiden daarom met 2 systemen, mijn eigen en die van de school (even groot, 2x(2x300 watt full range)).
-aantal personen met allemaal verzoekjes die allemaal in 2 uur gedraaid moesten worden
-cd voor de verassings act

naja. met de opbouw en de extra set ging het best goed, de record van ons mengpaneel aangesloten op een line in van hun set. volume was aan de krappe kant maar kon nog door de beugel.
maar dan de verzoekjes.... we hadden ong. 2 keer zoveel verzoekjes als dat we tijd hadden. en ik kende die kinderen daar dus die allemaal chachrijnig dat ze hun verzoekje niet hadden gehoord. redelijk frustrerend angry
en die cd moest ook nog op tijd op comanndo gestard worden, en niemand wist welk nummer natuurlijk. toen kwam er een zon breakdance-act-type naar voren om te zeggen welk nummer ze moesten hebben. wij hadden alleen zon goedkope hifi cd-speler van zolder die nogal langzaam was, dus een beetje stress erbij. we draaiden met laptop dus naar die cd-speler keken we niet om.

maar ok, we hebben ons best gedaan. 'zalig zijn de onwetenden sneaky :V ', ofwel diegene die niets merken van onze stress (mijn broertje) vonden het allemaal gezellig.
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
6-8-2009 13:25
Tja, ligt volgens mij allemaal een beetje aan jezelf. Als je set te klein, huur je een setje luidsprekers en versterking bij, wat je natuurlijk netjes op voorhand an je klant doorrekent. En dat van die CD zijn gewoon afspraken die je van tevoren maakt. Dat je niet precies wist welk nummertje, dan ga je dat gewoon even vragen. Weet niemand het, dan is dat eigenlijk niet jouw probleem, de verantwoordelijke zal dan wel naar jou toekomen op het moment zelf. Naar de track gaan en op play duwen is nu ook geen erg complexe en tijdrovende onderneming.

Wat verzoekjes betreft, dat weet je natuurlijk op voorhand bij zo een bende kinderen dat het er een hele hoop gaan zijn. Die zet je dan gewoon op met de glimlach. Uiteindelijk draai je voor hen en niet voor jezelf. Kan je dat niet aan, dan neem e de opdracht niet aan, simpel.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
6-8-2009 17:40

dj t² schreef:

-aantal personen met allemaal verzoekjes die allemaal in 2 uur gedraaid moesten worden
Van wie moest dat?

Met verzoekjes omgaan, ja/nee-keuzes maken zonder (al teveel) scheve gezichten is een kunst op zich. Tegen iedereen ja knikken en vervolgens je kop stoten betekent hoop ik dat je de volgende keer een andere tactiek gaat toepassen.
SgrovertStandaard Lid
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
7-8-2009 15:17
Welkom in de wereld die drive in heet.
Alle zaken die je noemt blijf je continu tegen komen. Verzoekjes krijg je (bijna) elk feest en vaak ook verzoekjes die je helemaal niet wilt draaien. Net als hoe je aan moet voelen welke muziek het bestte bij het feest pas, zal je ook moeten aanvoelen hoe je iemand tevreden stelt die een nummer komt aanvragen wat jij niet wilt draaien.

Ook muziek die voor act meegebract word is altijd spannend. Zodra ik een CD krijg met muziek voor een act luister ik even of de betreffende nummer überhaupt wel afspelen. Vaak genoeg een gebrand cd-tje gekregen wat niet wilde afspelen.
Uiteraard is dit geen garantie dat het tijdens de act ook goed gaat. Muziek die je van de "artiest" krijgt heeft nogal de neiging brak te zijn en soms zelfs tijdens het nummer vast te lopen.
Lost in Music
KaosStandaard Lid
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 30-10-2024
10-8-2009 21:08
Laatst tijdens een feest een DVDtje gekregen waarop een nummer zou moeten staan wat echt onmisbaar zou zijn. Het betreffende (streetdance) nummer hadden we verder helaas ook niet zelf.

Was niet uit te leggen aan de eigenaar, alles wat rond en zilverkleurig was, was een CD.
Maarja, m'n cdj1000's dachten daar helaas anders over.
Gelukkig nog een tussenkabeltje kunnen vinden in de kabelbak van (licht)laptop naar de mixer, dus het probleem was tijdelijk verholpen.

Nu maar hopen dat het geen trend gaat worden, want echt handig was het niet. happy :)
(lege DVD's schijnen al goedkoper te zijn dan lege CD's)
Think Different ..
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
10-8-2009 21:24

kaos schreef:

Nu maar hopen dat het geen trend gaat worden, want echt handig was het niet. happy :)
(lege DVD's schijnen al goedkoper te zijn dan lege CD's)
En in de HiFi winkel kun je met een zaklamp een CD-Speler gaan zoeken (en dan nog vind je hem waarschijnlijk niet). Dit in tegenstelling tot DVD spelers waar je mee dood gegooid wordt (nu, gratis bij een pakkie stimorol...).

Dus ja, reken er maar op dat je het vaker en vaker zult gaan zien. Wellicht kunnen de heren DJ Equipment fabrikanten eens gaan overwegen hun spelers te voorzien van (volledig werkende) DVD loopwerken. Prijsverschil is waarschijnlijk in centen uit te drukken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TBStandaard Lid
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
10-8-2009 22:57

Dré schreef:

En in de HiFi winkel kun je met een zaklamp een CD-Speler gaan zoeken (en dan nog vind je hem waarschijnlijk niet). Dit in tegenstelling tot DVD spelers waar je mee dood gegooid wordt (nu, gratis bij een pakkie stimorol...).

Dus ja, reken er maar op dat je het vaker en vaker zult gaan zien. Wellicht kunnen de heren DJ Equipment fabrikanten eens gaan overwegen hun spelers te voorzien van (volledig werkende) DVD loopwerken. Prijsverschil is waarschijnlijk in centen uit te drukken.
Je moet er iets voor over hebben sneaky :V ... Klik
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
10-8-2009 23:01
Het verschil is wel in centen uit te drukken inderdaad, maar of je daar blij van wordt... laugh :D
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
10-8-2009 23:54
Mogelijk verwarren sommigen hier video met audio. Een kleine uitleg:

- Audio is waar je naar luistert (met je oortjes; geplaatst op de zijkanten van je hoofd).
- Video is waar je naar kijkt (met je ogen, geplaatst op de voorkant van je hoofd).

Hopelijk verduidelijkt dit e.e.a... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)