Forum > Geluid

nieuwe mixer: Ecler of SynQ?

(89 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
5-4-2004 22:17
Ok, fijn, naast leveringsproblemen is er ook al weer wat met de DSP-effecten..
Nou.. ik ben het helemaal kwijt, dat weet ik wel...

Dré, ik mail binnenkort voor een afspraak...
Neem aan dat je wel een aantal leuke mixer's hebt staan om te bekijken
(bijvoorbeeld de mac 40v of een andere interesante 4+ kanaals mixer in die prijsklasse)

én kan ik meteen eens luisteren naar de Syrincs monitorset!

Duurt nog wel ff tot juni voor ik door de week tijd heb, maargoed, denk dat ik met een beetje gedult dan wel een betere aankoop kan doen.

Wat mij betreft mag er een streepje door de SynQ in ieder geval...
Misschien vergis ik me wel, en is het een superbak..
Maar heb er persoonlijk geweoon géén goed gevoel meer bij.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-4-2004 00:11
Schijnbaar ben ik dan nog de enige die nog steeds erg veel lol heeft van het mixertje en nog geen problemen ben tegen gekomen waarvan ik zeg -> Daar stuur ik hem voor terug.

Ken trouwens nog 2 mensen met de synq mixer en die heb ik ook nog nergens over horen klagen dus ik denk eerder dat er wat mensen zijn die pech hebben gehad.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
18-4-2004 05:30
Ow en met jou vast nog wel veel meer..
alleen niet iedere tevreden gebruiker meld dat dagelijks,
en alle defecten komen hier wel voorbij wink ;)

En de lange levertijd geeft wel aan dat ze bezig zijn de 'kinderziektes' er uit te slopen.

blijft een erg leuke mixer voor z'n geld!
toch ben ik maar wat blij met m'n XONE:32 laugh :D

nu nog ff doorsparen voor de Syrincs monitorset..
en dan is et wel weer ff leuk geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-4-2004 12:08

massive schreef:

En de lange levertijd geeft wel aan dat ze bezig zijn de 'kinderziektes' er uit te slopen.
De lange levertijd kan zoveel oorzaken hebben.

Dat er kinderziektes in zitten zal ongetwijveld maar waarom ben ik en velen anderen met mij ze dan nog niet tegen gekomen? Kijk er zit natuurlijk veel electronische zooi in zo'n ding en zo'n DSP chip maakt ook wel is een foutje. Ik had eergister een CDJ1000 die geen ene moer meer wou doen. Zat compleet vast op een gegeven moment. Nadat ik hem ff uit en weer aan heb gezet werkte hij weer na behoren en het is me daarna niet meer gelukt om het te reproduceren.

Zulke dingen zijn me ondertussen ook al overkomen met de Axis 8 en 9 - Gemini PDT6000 - Numark TT1 - Numark TTX - Pioneer CDJ1000 - Denon DNS3000 en nog veel meer apparaten. Tsja dat krijg je zodra je met software in apparaten gaat werken en dan loop je het risico dat ze een keer vast lopen of raar gaan doen. Gelukkig is die kans marginaal en weegt het bijna niet op tegen de voordelen die dat stukje techniek bied in de apparatuur.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-4-2004 12:26
Ik denk ook gezien de softwarehype van dit moment dat het steeds meer de toekomst gaat worden dat basic vervangen wordt door niet basic. Ik moet zeggen dat ik het best leuk vind om af- en toe een effectje of loopje te gebruiken, maar dat ik steeds meer terugga naar gewoon lekker basic gelijk zetten en toontje draaien. En dat al na 2 maanden na aanschaf van mijn Axis spelers sad :(

Ik ben als het dus gaat om gebruik van effecten en loops eigenlijk best een saaie lul, geef mij misschien toch maar gewoon een niks aan ragbak mixer (dateq) met een setje tt's of zo'n nieuwe cd-X1 of sl-dz-1200 met draaiende schijf om het "vinyl gevoel" compleet te maken. Dit wil overigens niet zeggen dat mijn Axis spelers niet heerlijk mixen wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
18-4-2004 15:25
De lange leveringstijd heeft volgens de importeur enkel te maken met het onverwacht grote sukses van de SMX-1 mixer.
Men was veel sneller door de eerste container dan verwacht. Vermits die dingen van het verre Oosten komen duurt het even om dit voorraad probleem recht te zetten. Net hetzelfde is hen recentelijk met de X-TRM1 overkomen. Iets te zuinig besteld misschien?...

Wat betreft die zogezegde software bugs, ik heb zelf ook een SMX-1 en nog geen enkel probleem opgemerkt. De effecten doen het prima en de klank is werkelijk beestig dynamisch! Zoals Reind al zei: ieder apparaat met DSP-software kan op een bepaald moment wel eens heel even gek doen. Een kleine (dikwijls externe) storing van een ander apparaat (GSM, PC, ...)kan soms al genoeg zijn... Als een bekend merk hier even last van heeft dan zal het wel niet zo erg zijn. Als een nieuw merk even een kleine storing heeft dan wordt het direct als rommel bestempeld. We lijden allemaal misschien een beetje aan hetzelfde syndroom: het moet allemaal perfect zijn, ons nooit een seconde in de steek laten, sterk als een tank zijn, de nieuwste snufjes bevatten, ... MAAR... het mag niets kosten, ieder euro is er één te veel...
Kom jongens we moeten eerlijk blijven vind ik!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-4-2004 16:06
Wat een vurig pleidooi? Voor zover ik weet vindt het gros van ons de SMX-1 nog steeds een beest van een mixer voor mooi weinig centen.

Neemt niet weg dat ik PERSOONLIJK die software bug heb kunnen aantonen (helaas nog steeds niet reproduceerbaar volgens een procedure).

En dat verhaal dat het langer duurt voordat ze binnenkomen doordat ze populairder zijn dan verwacht... Eerst zouden ze op 1 April ongeveer weer binnen zijn, toen op 21 april. De populariteit van een mixer laat de boot (uit China) niet ineens spontaan langzamer varen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-4-2004 22:34
Ik heb vanavond een compleet vastgelopen synq SMX1 gehad happy :) (ik wou namelijk wel is weten of dat kon aangezien het me eerder nog niet gelukt was en ik het toch al vaak zat geprobeerd heb voor elkaar te krijgen)

Na een hele tijd effecten gebruiken en constant switchen van de effecten deed de mixer ineens helemaal niets meer op het display. Alles wat kan knipperen op dat ding ging knipperen of bleef gewoon branden. Nu kun je veel met de SMX1 maar alle effecten tegelijk gebruiken kan dus niet :P (wat het display aan gaf)

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen -> Gewoon constant op knoppies rammen en aan potmetertjes draaien die een relatie hebben tot het effecten gebeuren. Het heeft me overigens wel een half uur tot 3 kwartier gekost om het voor elkaar te krijgen (en ik weet dus mijn god niet hoe ik het precies heb gedaan) en na het uit en aan zetten deed de mixer in princiepe nog steeds niets. Toen heb ik de netstroom er ff af getrokken en er weer in gedaan en toen deed ie het weer als vanouds. Zal het morgen weer is proberen zodat ik weet wanneer het gebeurd (kan Dre het doorgeven aan de importeur)

Tis me ondertussen ook al een keer gelukt om de CDN88 vast te laten lopen net zoals de Akiama draaitafels (ja die kunnen ook compleet flippen) en de CDJ20 kun je zelfs laten flippen.

In princiepe kun je dus gewoon alles laten flippen waar een stukje software in zit. wink ;)
Tis gewoon een kwestie van zoveel mogelijk knoppen indrukken in een zo'n kort mogelijke tijd.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
18-4-2004 22:53

Marky schreef:

Iets te zuinig besteld misschien?...
In de economie heet dit Volle-kassa-politiek.
Men koopt wat in. Zorgt dat ze alles kwijt is. Ook de ontwikkelings kosten e.d.
Als deze kosten eruit zijn gaan ze weer inkopen. Dat het zo hard is gelopen hadden ze duidelijk niet verwacht. Maar nu de kassa vol is kunnen ze lekker winst gaan maken wink ;) laugh :D
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
19-4-2004 14:39

Dré schreef:

Neemt niet weg dat ik PERSOONLIJK die software bug heb kunnen aantonen (helaas nog steeds niet reproduceerbaar volgens een procedure).
Ik heb de bug nog maar één keer kunnen reproduceren zins ik de mixer terug had.
Daarna de crossfader even los gehad en de stekker daarvan een beetje aangedrukt
en ziensdien heeft het bugje zich niet meer voorgedaan!
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)