Forum > Geluid

nieuwe mixer: Ecler of SynQ?

(89 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-2-2004 00:19
Ik ben nu al een tijdje bezig met het uitzoeken van een voor mij geschikte mixer, die ook nog eenigzins binnen mijn budget valt.

de mixer gaat gebruikt worden voor drive-in werk, én moet in de toekomst de link worden tussen mijn hifi-cd speler en een Syrincs M3-220 setje.

kort samengevat: ik zoek een roadproof mixer, met goede, ongekleurde klankeigenschappen die ik ook thuis in kan zetten!

aan 3 kanalen heb ik in principe genoeg (gebruik geen TT's, ben dat ook niet van plan, sluit er alleen 2 proscratch-1's op aan en wil dan nog 1 kanaaltje overhouden, voor een eventuele laptop/backup cd-speler oid.)

na eens flink wat gelezen te hebben, en de webshop te hebben doorgespit is mijn oog op de volgende modellen gevallen:

Ecler MAC 40v - www.new-line.nl/v/12266
Ecler Smac Pro30 - www.new-line.nl/v/11194
SynQ SMX-1 - www.new-line.nl/v/12676

De MAC 40v omdat ik veel goede kritieken lees over de geluidskwaliteit,
en de SynQ om de effectmogelijkheden.

op dit moment gaat mijn interesse het meest uit naar de Smac Pro30, omdat ik DENK dat het dezelfde kwaliteit heeft als de MAC, plus een effect sent/return en een erg degelijke uitsraling. Alleen op het forum kan ik erg weinig info vinden over deze mixer helaas.

mijn vragen zijn dan ook: kan ik van de Smac pro30 inderdaad een goede klankkwaliteit verwachten, waarvan ik prijstechnisch toch wel verwacht dat het beter is dan van de SynQ, of zou ik ook met de SynQ al hele leuke resultaten kunnen behalen, en me daarmee eventueel de aanschaf van een effectbak besparen?

...of zit ik met alle 3 modellen compleet naast mijn doelstelling (hoop ik toch niet razz :p )

ik hoor gráág jullie mening, en ervaringen over de genoemde mixers, zodat ik mijn keus kan maken zonder spijt te krijgen!

alvast bedankt,

Mark.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2004 00:31
De SMAC valt in mijn ogen af want die is te duur voor wat je krijgt en zo goed is ie niet. Tis een leuke mixer maar meer niet.

De MAC40V daarintegen is een lekker idiot proof bakkie waar alles en iedereen mee uit de voeten kan. Tis een tankje wat dat betreft. Qua functies blinkt ie uit in minimalisme want er zit ook echt helemaal niets extra's op en dat kan een voordeel zijn.
MAC is gewoon een allround bak die overal wel voor gebruikt kan worden -> Thuis, Drive In, Discotheek e.d

De Synq is ook een leuk mixertje voor het geld maar simpelweg een stuk minder idiot proof als de MAC40. Er zitten geen rag faders in en het oogt net ff allemaal wat teerder als bij de MAC. Bijkomend voordeel is natuurlijk wel weer dat het een effect mixertje is wat op zich prima in elkaar zit, goed klinkt, en leuk mee te werken is.

Geluidskwaliteit is van beide uitstekend by the way dus dat is ff geen punt om te bespreken.

Keuze is dus makkelijk te maken -> Voor thuis en discotheek werk kun je ze beide gebruiken.
Voor het duw sleep en trek werk valt de Synq af en blijft de Ecler over als winnaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-2-2004 08:34
ah, dat verklaard dan waarschijnlijk waarom er over de Smac zo weinig te vinden is.
Jammer want vond hem er juist erg goed uitzien.

het maakt mijn keuze op zich wel makkelijker, aangezien ik alleen zelf met de mixer aan de slag ga (en ook echt niet van plan ben mijn setje en keer uit te gaan lenen ofzo) Heb ik aan de SynQ dus een heel leuk bakkie!

Bedankt Reind happy :)

ps. als iemand een andere mening heeft, of een suggestie, is altijd welkom!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-2-2004 09:31
Zoals ik elders al wel eens heb laten vallen, ben ik erg tevreden over de Ecler MAC 40v waar ik op dit moment eens per twee maanden mee draai. Twee maanden blijkt ook een leuk interval te zijn om te zien of alle andere (idiot)gebruikers hem heel hebben gelaten of niet. Tot nu toe was dit het geval, op een gemolde koptelefooningang na. Maar dat was met zoveel structureel geweld gedaan, dat had geen enkele mixer volgehouden denk ik (breuk bij plug koptelefoon werd door 'dj's' opgelost door avond na avond iedere twee minuten aan die plug in de mixer te morrelen om weer geluid te krijgen). Geluid in de zaal is keurig, ook bij de dj's die hem nogal eens in het rood draaien houdt-ie het goed vol.

Voor wat betreft de SMAC, nooit mee gedraaid, maar schuine faders? Yek. (Dat is natuurlijk heel persoonlijk.)
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
24-2-2004 10:25
Bij mij zou ook de: Ecler Smac Pro30 afvallen, omdat de V40 en de SynQ de Pro30 op veel vlakken overtreft...
En wat Silvia zegt: schuine faders...iell, dat vind ik ook niks...(maar das ook persoonlijk ofcource)

maar je zou elf moeten kiezen, kies je voor beter (geluids)kwaliteit de V40 als je effecten leuk vind of als je daar veel mee werkt de SynQ, het is maar net wat voor eisen je aan je mixer stelt...!

Suc6
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-2-2004 11:31
hmmm

zoals ik van jullie begrijp zou er dus wél verschil zijn in geluidskwaliteit tussen de SynQ en de Ecler?

Dat is een punt die ik vooral thuis wel erg belangrijk vind, had een erg mooie hifiset, die ik verkocht heb voor de aanschaf van dit apperatuur (mixer + syrincs setje) en zit er niet op te wachten dat de mixer straks ervoor gaat zorgen dat mijn originele cd'tjes opeens een stuk minder fris gaan klinken (of een beste lading ruis in een rustig nummer)

over de geluidskwaliteit van de ecler lees ik veel goede dingen op internet, de SynQ is helaas nog niet zoveel over te vinden..

om hiervoor speciaal naar Dré te rijden lijkt me nog wat overdreven.
(voordat ik het Syrincs setje aanschaf ga ik uiteraad eerst wel luisteren!!)
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
24-2-2004 12:15
Ik zit(zat) met hetzelfde dilema als jij. Wat nou te nemen?
Ik heb gekozen voor de SynQ. Meer functies, makkelijker vervangen van faders.
En hijs niet zo kaal(zie rechter vlak bij de ecler macv40 alleen aan en uit knop en één plugje voor de koptelefoon). Als de SynQ me niet bevalt dan zie ik wel of ik een ecler alsnog neem. Maar ik ben overtuigd dat deze mixer me gaat bevallen!
Mijn bevindingen hoor je zodra ik hem heb.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2004 13:26
De synq staat nu als schakelbak tussen mijn hifi zooi (omdat ik te lui ben om alles ff los te trekken aan de achterkant en alles opnieuw aan te sluiten) en ik heb een hifi set staan van merken zoals Rega - Yamaha - Quadral -> Als de synq dus kut had geklonken had die er niet lang tussen gestaan.

Had je het eerste stuk van de review al gelezen? -> home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/smx.htm
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-2-2004 15:10
Had ik zeker gelezen, maar schrok een beetje van een post een paar dagen geleden, die verwees naar een geluidskwaliteitstest van o.a. de x:one..

alleen de belachelijk slechte beargumentering op die site maakt het wat vreemd overkomen.

was ook niet op de hoogte op wat voor setje je het had spelen thuis, en moet zeggen dat dit me wel weer behoorlijk positief stemt!!

(heb ook nog wel ff bedenktijd gezien de levering van de SynQ op dit moment...)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2004 16:02

massive schreef:

alleen de belachelijk slechte beargumentering op die site maakt het wat vreemd overkomen.
welke site?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)