Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 7 van 31)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
7-12-2005 00:05
Dat doen alle beatcounters wel eens en daarom is er ook een Tap knop ;-)
Ja dat vind ik dus een beetje omslachtig, heb er best vaak last van. Op een djm zie ik het bijna nooit...

Meestal halveer ik het effect dan kwa snelheid, dat gaat sneller dan eerst nog eens gaan tappen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-12-2005 04:46

Joost schreef:

Ja dat vind ik dus een beetje omslachtig, heb er best vaak last van. Op een djm zie ik het bijna nooit...

Meestal halveer ik het effect dan kwa snelheid, dat gaat sneller dan eerst nog eens gaan tappen.
8 keer in de maat op een knop rammen te omslachtig? Hmmmmmm ik kan me ergere dingen voorstellen in het leven ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-12-2005 04:54

Victor Junior schreef:

Denk dat het meerendeel van de mensen de korte faders wél waardeert (waaronder ikzelf). Er zijn maar weinig landen waar ze 100mm faders gebruiken kuch*nederland*kuch*. Is ook meer iets voor trance dj's die een zo lang mogelijke overgang willen creeëren, die zullen ook minder snel een effects mixer nodig hebben...
Vind het een mooi ding trouwens.
Nou, kan met kortere faders dan 60 mm ook wel goed overweg hoor (en draai ook nog eens trance wink ;) ), maar het was leuk geweest als de faders minimaal 60 mm faders waren. Heb thuis een XTC staan maar vind 100mm persoonlijk weer iets aan de lange kant. En niemand heeft perse een effecten mixer nodig, het is een leuke toevoeging. Ook met trance overigens, maar ben zelf meer gecharmeerd van filters ipv effecten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
7-12-2005 09:18
1 x bewerkt. Laatst door Syce op 7-12-2005 14:35

Joost schreef:

Ja dat vind ik dus een beetje omslachtig, heb er best vaak last van. Op een djm zie ik het bijna nooit...

Meestal halveer ik het effect dan kwa snelheid, dat gaat sneller dan eerst nog eens gaan tappen.
Dat heeft als reden dat je bij een DJM een bpm range in kunt stellen (correct me if i'm wrong), dat is met de Synq(s) dus kennelijk niet mogelijk.

[edit]weet het eigenlijk wel weer zeker na het zien van een plaatje van de DJM[/edit]
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
7-12-2005 11:13
SMX-2 is nog volop in test en debug periode.
Hier en daar kunnen nog kleinigheden wijzigen.
DSP software is van nul heropgebouwd.
Langere faders zijn niet mogelijk omdat de afmetingen van de behuizing moeten worden gerespecteerd, te weinig plaats tussen de knoppen van de toonregeling zijn absoluut geen optie --> brengt meer kwaad dan goed...
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
7-12-2005 14:32
Kvraag me af hoe de flanger klinkt... op de smx-1 hoor je als hij van hoog naar laag op 32 gaat duidelijk de stapjes...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-12-2005 20:54

Reind schreef:

Tappen is dus een vereiste bij het gebruik van effect units e.d. Een echo die er 5bpm's naast zit klinkt namelijk niet echt geweldig meer ;-)
Een paar bpm is wel heel veel. Om goed te kunnen loopen heb je een bpm meter nodig die tot op de duizendste seconde nauwkeurig is. Bij een 4 beat loop corrigeer ik altijd door de totale lengte van de loop 1 á 2 ms omhoog of omlaag te doen. Dan hoor je hem al verlopen... Het verschil tussen 138 en 139bpm is 0,7% dat is een verschuiving van 3ms per beat. Een 4 beat loopje zou dan al na 4 beats zo krom als een hoepel lopen. De bpm counter moet toch zeker binnen een paar tiende procent rond de juiste waarde zitten anders heb je er vrij weinig aan.

De bpm counter van de djm600 doet dat erg netjes, het gebeurt me zelden dat een loopje niet de juiste lengte heeft. Bij de efx-500 is dat een ander verhaal... die counter pist regelmatig naast de pot. Overigens wel mooi dat je op de SMX-2 de output van de sampler aan een kanaal kan toewijzen! Het is op de djm600 nogal een gemis dat je geen toonregeling hebt voor de sampler/loops en dat je het volume moet regelen met een klein potje (of de crossfader).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-12-2005 00:11

Frisbee schreef:

Een paar bpm is wel heel veel. Om goed te kunnen loopen heb je een bpm meter nodig die tot op de duizendste seconde nauwkeurig is.
Ik heb het dus over het feit dat er een tap mogelijkheid op MOET zitten om correcte werking in alle gevallen te kunnen garanderen. Of dat nou 1,4 of 8 beats zijn die ie er naast zit, bij een loop, echo e.d gaat het dan fout. De mogelijkheid om het apparaat te corrigeren moet dus gewoon aanwezig zijn.

Al gaat een apparaat maar eens in de 10 pogingen de fout in, als je als gebruiker die fout kunt herstellen is dat alleen maar mooi.

Mijn Nuo zit er wel eens een paar BPM's naast en de DJM's waar ik vaak zat op gedraaid heb gingen bij een setje 2Step ook regelmatig op hun bek. Zo'n simpel trance of hardstyle plaatje moet voor geen enkele beatcounter een probleem zijn. Ga je echter muziek draaien waar zo af en toe even iets niet klopt (2Step, DnB, breaks e.d) dan gaat menig beatcounter op zijn bek. En das niet erg zolang ik als gebruiker maar wel de mogelijkheid heb om te corrigeren.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
8-12-2005 11:46
Vaak is het ook zo dat je met zo'n tap functie (bijvoorbeeld op de Numark Axis-9) de speler hooguit vertelt hoe en waar hij moet gaan meten. Daarna gaat de speler ZELF de puntjes op de i zetten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
8-12-2005 20:53
Ik tap altijd sowieso, kheb daar het geduld niet voor om te wachten tot hij zijn bpm heeft die mss nog niet juist is ook, tappen gaat nog altijd sneller imo..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)