Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 1 van 31)
Moderator(s): Dré
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
1-6-2005 21:09
Uit pure verwondering en omdat ik wou weten of ik best zou wachten op een nieuwe van synq in plaats van nu de smx-1 te kopen, heb ik eens een mailtje naar Beglec gedaan om te vragen of Synq aan een nieuwe mixer werkt. Eigenlijk had ik dit antwoord negatief verwacht of toch in de aard dat men niets zou lossen. Tot mijn verwondering kreeg ik het antwoord dat men volop aan het werken is aan een SMX-2 en dat deze in het najaar zal beschikbaar zijn. Bij deze vind ik het de moeite om er op te wachten, te hopen dat kinderziektes verdwenen zijn. En voor de rest ben ik zeer benieuwd naar met wat ze gaan uitpakken.

Groeten, exca.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-6-2005 21:24
Redelijk interesant, een nieuwe smx-2. Wat zal er nieuw kunne zijn... Ik bedoel, op de smx-1 zit bijna alles wat je nodig hebt...
*Quukske*
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
1-6-2005 21:27
Allicht een beter lay-out, ik bedoel ruimtelijker ingedeelt, overzichtelijker.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
1-6-2005 21:40

Victor Junior schreef:

Allicht een beter lay-out, ik bedoel ruimtelijker ingedeelt, overzichtelijker.
Idd, had ik ook een keertje voorgestelt om hem hoger te maken dan kunnen de potmeters boven elkaar er ook nog 2 kanalen bij of vu-meter per kanaal of wat ze het beste vinden. De SMX-1 moest compact zijn maar persoonlijk vind ik een 19" zowieso niet compact (in vergelijking met een battle mixer of de denon dn-x1500 bvb.), de hoogte telt niet zozeer. Het was natuurlijk wel interessant als je de controller van je cdspeler voor de mixer in je rack hing, maar voor mij mag hij zeker groter zijn. We zullen wel zien... Ook had ik nog ergens gelezen over een kleine bug met de effector... Synq bekend. Wat ik wel leuk vind aan de denon dn-x1500 is dat je met een potmetertje gelijk welke ingang aan gelijk welk kanaal kan toewijzen. Ik hoop deze functie te zien, maar Synq kennende zal dit toch weer zeer compleet en goed bedacht oplossen.
BOFHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-8-2003
Laatste: 13-9-2006
Berichten: 49
1-6-2005 22:39
- Echte talkover die reageert op ingangssignaal van de microfoon
- Uitschakelbare effect unit, of in elk geval uitschakelbare knipperende BPM counter

En ik verwacht eigenlijk een nieuwere processor voor de effecten.
:wq
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-6-2005 23:57
Mark van Beglec is al ff bezig met die mixer, een hoop tijd heeft er dus sowiezo al in gezeten.

Mixer zou een echte dj mixer gaan worden, ik heb zelfs ooit eens een tekening voor ze gemaakt..... die is alleen nooit richting synq audio gegaan omdat ik het mailtje van degene die hem in zou scannen voor me nog steeds moet ontvangen.

Als ze de paar kleine verbeteringen ten opzichte van de SMX1 hebben door gevoerd die aangedragen zijn en die ook nog eens goed door gevoerd hebben zouden ze zo maar een potentieel hitje in huis kunnen hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
2-6-2005 20:21
Nog iets wat ik graag gezien zou hebben: de faders op de huidige SMX-1 zitten met contactpinnetjes op de print gedrukt, beter zou zijn met kabeltjes zoals bij denon (mijn stokpaardje) dat is veiliger voor de print en voor stroomverlies. Ik ben ook benieuwd welke faders er gaan inzitten... en hopelijk zal de prijs meevallen en wordt de smx-1 nog goedkoper
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 13462
2-6-2005 21:38
Faders van de SMX-1 zijn op zich prima. Bandkabeltje (zoals in UMX SE en vele andere mixers) naar de faders zou inderdaad een vooruitgang zijn MAAR is een HELE peut duurder. Belangrijk zou IK vinden: Vormfactor. Maak hem maar DJM sized (is nu eenmaal de standaard geworden, of we dat nu wel of niet leuk vinden). Toonregeling kan muzikaler (kijk eens in de keuken van Ecler ;-). Etc. etc. etc.

Op zich vallen de storingen met de faders bij de SMX-1 nog wel mee. Soms heeft een fabrikant gewoon de pech een batch waardeloze connectoren ingekocht te hebben (hebben sommige A-merken ook wel eens last van gehad...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-6-2005 22:58

Dré schreef:

Toonregeling kan muzikaler (kijk eens in de keuken van Ecler ;-). Etc. etc. etc.
Laat ze meteen het dry/wet fadertje voor de effecten jatten. Display moet blijven (die mis ik wel eens op de Nuo.... tis toch makkelijker zo'n display) en er moeten 60mm faders op want die in de synq waren net iets te kort.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
3-6-2005 10:00
Verdorie, dat uitlekken van de SMX-2 was niet de bedoeling...
Hij zal in ieder geval pas begin 2006 arriveren, eerst moet hij alle tests doorstaan!
Veel kan (WIL) ik er nog niet over vertellen maar het wordt géén OEM mixer maar een volledig eigen ontwerp met heel wat leuke toetsers en bellen. Toch één tipje: hij heeft de vermaarde DJM afmetingen.
Verder niets proberen los te krijgen: informatiestop, anders is de spanning er af wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)