Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 64 van 130)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
29-7-2005 04:13
als je kast opnieuw moet geverfd worden moeten ook alle hoeken, wielen, rooster, dishes, handvaten eraf...

bij mij is ook alle zelfbouw met tapijt aangekleed. ziet er goed uit, geen krassen in je lak, geen stukjes hout die afsplinteren door (mis-)gebruik,...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
29-7-2005 09:22

luc2366 schreef:

als je kast opnieuw moet geverfd worden moeten ook alle hoeken, wielen, rooster, dishes, handvaten eraf...
En bij opnieuw bekleden niet? shocked 8O
aangekleed. ziet er goed uit, geen krassen in je lak, geen stukjes hout die afsplinteren door (mis-)gebruik,...
En ja, tapijt krast niet, maar scheurt zo lekker laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-7-2005 09:47
Als het goed gelijmd is scheurt het niet. We hebben het hier uiteraard wel over speciaal "box" tapijt wink ;) of een degelijke "leenbakker" oplossing.

Opnieuw bekleden is pas nodig als het tapijt volledig versleten is.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
29-7-2005 11:42
opnieuw lakken ook pas als het echt versleten is. de kleine plekjes kun je zo bijwerken met een kwast. de aanzet zie je toch niet aangezien de meeste speakerlakken zoals metallisé structuurverven zijn. meranti is over het algemeen harder dan berken multiplex, dus de kasten uit meranti maken scheelt wel wat. meerdere lagen lak aanbrengen ook. slijt je er niet zo snel doorheen.

als feestganger zou het me niks uitmaken of er beschadigingen in de speakers zitten. daarnaast vallen deuken in het donker toch niet op. (maar als je dat voor elkaar krijgt ben je niet echt netjes met je spullen) persoonlijk blijf ik een stuk vloerbedekking op speakers geen gezicht vinden. het oogt zo goedkoop.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
29-7-2005 14:15

martijn schreef:

...als feestganger zou het me niks uitmaken of er beschadigingen in de speakers zitten...
bij het normale disco werk zou dat inderdaad niks uitmaken. Je speakers staan dan meestal in het donker en geen mens die er dan om geeft hoe jou speakers eruit ziet. Maar als je als feestganger op een deftig feestje zou zijn (bruiloft of zo) dan is het wel degelijk belangrijk hoe je speakers eruit zien. Want dan ziten de feestgangers niet te wachten op een speaker stack die helemaal onder de krassen staat en vol deuken zit. Dan kan boxen tappijt de oplossing zijn. Maar even opnieuw een likje verf ook want alles hoef er niet af. Er bestaat ook nog zoiets als schilders tape. Ik heb al een x aantal keren een aantal dubbele 18" kasten opnieuw geschilderd omdat ze er niet meer uitzagen. Maar om dan alles er af te halen no way.... Maar die subs worden vaak dan ook gewoon onder het podium gelegd. en bij disco werk ingezet.

m.v.g.

misterBoem
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-7-2005 00:00
speakers bekleed met tapijt vind ik voor een bruiloft ook niet echt gepast. netjes strak en zwart wel.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-7-2005 00:06

martijn schreef:

speakers bekleed met tapijt vind ik voor een bruiloft ook niet echt gepast. netjes strak en zwart wel.
Netjes strak en zwart zijn ze als ze nieuw zijn, om beschadegingen te voorkomen heeft een groot gedeelte er ook nog fc materiaal om heen. sad :(
Er bestaat ook zwart tapijt. En wat te denken van vergaderingen, video presentaties, modeshows etc. etc.

Martin.
kvm entertainment
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
30-7-2005 00:26
Ik zou niet weten waarom tapijt niet gepast zou zijn voor bruiloften. Zolang het niet vies is en stink zie ik geen enkel probleem. Wat ik niet vind kunnen op bruiloften zijn te erg beschadigde kasten of kasten met FC profielen.

Er zijn systemen van duizende euro's die ook box tapijt hebben (bv Dynacord Xa). Als je daar elke week mee op pad bent vind je het misschien wel profi overkomen. Ben je vaak met Kijkshop boxen in de weer zul je het misschien eerder met non-profi relateren. Tis maar net hoe je ermee "opgevoed" bent om het zo maar ff te beschrijven.

Ik ben overgestapt op tapijt omdat ik nou eenmaal geen dure polyester coatings kan veroorloven en geen lelijke beschadigde kasten wil. Maar het blijft inderdaad gevalletje van smaak...
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
30-7-2005 11:27

Tom schreef:

tapijt neemt vocht (bier, jus) op, en gaat dan stinken sad :(
Tom, je hebt mijn basskasten gezien tijdens de karaoke. Zijn alle 4 alweer dik een jaar bekleed, en hebben al heel wat feesttenten, studentencafés, sportverenigingen, carnavalszalen e.d. van binnen gezien. Ik ben er absoluut niet bang voor dat ze over 5 jr. smerig zullen zijn of zullen stinken (is trouwens beide best wat aan te doen!)
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
30-7-2005 11:57
Vandaar dat we voor de nettere klussen plastic kastjes meeslepen. Til je in je eentje op een statiefje en met beschermhoesje is het moeilijk om er krassen op te krijgen.(bij normaal gebruik laugh :D )

Voor de tent/school/voetbal/... feesten nemen we de houten kasten mee met harde toplaag. Bij het schilderen van deze kasten is het wel handig om de eerste laag er als het ware op te 'soppen", dan trekt het in het hout en zie je bij een beschadiging niet meteen zo'n witte streep.

Verder blijft bekleden/"coaten" een persoonlijke voorkeur, waar je jaren over kan forummen.
Nu ook schuimparty's ! ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)