Forum > Algemeen Forum

Meisje half blind door laserstraal op Tomorrowland

(139 reacties. Pagina 6 van 14)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
6-8-2009 21:26
Hebben ze het mij het toch verkeerd geleerd op mijn opleiding tot portier en op mijn opleiding ABM wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
6-8-2009 21:29
Ik zou het al redelijk vreemd vinden om met een hamer een feestje te bezoeken maar dat terzijde. Bij een tassencontrole zullen ze hem echt afnemen. Denk dat je verliest als je blijft weigeren en je laat er politie bij komen.
Maar het nagelvijltje bij mevrouw S. laten ze wel door. Net als je sleutelbos. Was iets met redelijkerwijs....

Maar ik ga naar show X in de Arena, er staat niet op de kaartjes dat ik geen foto of videoapparatuur mee mag nemen en een beveiliger vindt dat ik het moet inleveren. Die gaat ie toch echt verliezen. Zelfde met meegebracht eten.

Op mijn MP3 speler zit een opname functie. Als ik die meeneem in de trein naar een show en ze pikken mij eruit bij de ingang met dat ding en er is vermeld dat opname apparatuur verboden is ben ik hem kwijt. Staat dat nergens vermeld hebben ze geen poot om op te staan, bewijs maar dat het mijn intentie is om een opname te maken. Kom ik met een flightcase en een ProTools set bij de ingang zal dat niet zijn om tijdens mijn reis muziek te luisteren maar is mijn intentie om een bootleg te maken. Ook dan ben je het kwijt.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
6-8-2009 21:48
Het is inderdaad niet echt logisch om een hamer mee te nemen naar een event, ik heb het zelf ook nooit gedaan hoor wink ;)
Maar de vergelijking van opname apparatuur vind ik niet reëel, het gaat nu om voorwerpen die de veiligheid in gevaar kunnen brengen.
En, je kunt alles in regeltjes proberen te vangen maar mijn gezond verstand zegt me toch echt dat de bezoeker met een kettingzaag om zijn nek terecht de toegang met dat ding geweigerd wordt, of het nu wel of niet in voorwaarden is opgenomen. Wordt die toch toegelaten dan blijf ik er ver bij uit de buurt, kom ik wel lekker naast jou staan om te zien of je met je pro-tools spullen inderdaad op de direct outs van de FOH tafel in mag prikken. laugh :D
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
6-8-2009 22:27
En, je kunt alles in regeltjes proberen te vangen maar mijn gezond verstand zegt me toch echt dat de bezoeker met een kettingzaag om zijn nek terecht de toegang met dat ding geweigerd wordt, of het nu wel of niet in voorwaarden is opgenomen.
Weer iets met redelijkerwijs. Als jij met een kettingzaag om je nek door de stad loopt zonder dat je er uitziet als tuinman, boomchirurg oid komt er ook een agent vragen wat je aan het doen bent.

Over gezondheid in gevaar brengende objecten en dat laserding in bijzonder.
Als die niet wettelijk verboden is en daarbuiten nergens vermeldt is kunnen ze hoog springen en laag springen maar dan kunnen ze wel vragen om hem af te staan, maar als je weigert hebben ze niks nada noppes.

Nagelvijltjes, sleutels, tandenstokers, spuitbus deo, aanstekers en wat er normaal nog meer in de hutkoffer van een vrouw zit die ze tas noemen zijn dodelijker dan die laserpen. Dus als ze zonder enige vorm van wettelijk verbod die laserpennen gaan afnemen bij de ingang mogen ze ook wel al die hutkoffers in nemen.

[zeur mode aan]
Bier en verkeer zijn een dodelijke combinatie. Zijner genoeg die na een feestje thuis niet meer halen door de combi drank en rijden. Toch verkopen ze nog steeds alcohol binnen de poortjes. En dan gaan ze tegen mij buiten de poort zonder enige aanleiding of verdenking die laserpen innemen?
[zeur mode off]

Afgezien van het miereneuken, ben ik wel van mening dat ze harder mogen optreden tegen die laser dingen. Bijvoorkeur als toevoeging op de verboden wapenlijst met bijbehorende straffen. Die dan ook gelden voor de verkopers.
Maar om nu zonder enige vorm van juridische back up die dingen bij de deur in te nemen is hetzelfde als bij alle bezoekende vrouwen de maskara bij de ingang afnemen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-8-2009 01:09
Joh, wat heb jij toch tegen vrouwen en hun beautyflightcases? Die laserpennen vormen voornamelijk toys for boys ;-)
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
7-8-2009 07:47
Ik heb niets tegen vrouwen met hun hutkoffers, maar die zijn in deze mooie slachtoffers omdat ze hun halve kaptafel meeslepen en de meeste mannen die ik ken nemen het hoognodige mee.

Zo'n hutkoffer is wel handig, daar kun je als man dan je hoognodige spul weer in dumpen laugh :D
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
7-8-2009 10:05
Vind ik wel dat je als organisatie eerder een laserpen in kan nemen dan een nagelvijltje. Als er iemand half blind is door een laser(?) kan dit nog steeds 2 oorzaken hebben die de organisatie dan uit moet gaan zoeken. Wordt er iemand neergestoken met een nagelvijltje, kan de organisatie aantonen dat zij correct volgens de regels hebben gehandeld... (neemt niet af dat het mag razz :p )
Correct me if I'm wrong...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
7-8-2009 12:09
Dat is eigenlijk ook zo met het hele laser verhaal.
Ze nemen alle voorzorgsmaatregelen om proberen te voorkomen dat er mensen blind worden door de show lasers.
Als er dan toch iemand blind raakt door een laserpen kunnen ze net als in het neer steek voorbeeld met een nagelvijltje aantonen dat ze correct hebben gehandeld zo lang ze niet bij wet verboden zijn.

Mijn punt is dat als ze preventief die laserpointers gaan innemen, ze dan ook alles moeten innemen waarmee je andere lichamelijke schades kan toe brengen. Wees dan consequent.
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
7-8-2009 12:14
Er zit daar toch wel een verschil in hoor, vind ik. Vooral met betrekking tot de afstand van waarop je iemand schade kunt toebrengen. Met een (krachtige) laserpen kan dit op enkele tientallen meters. Dikwijls ook compleet onbewust. Met een nagelvijltje moet je 1) compleet slechte bedoelingen hebben 2) tot tegen die persoon gaan staan.
Dan lijkt me een nagelvijltje ed. toch een stuk veiliger.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
7-8-2009 13:09
Zaak blijft dat wie er mee binnen wil er ook mee binnen gaat.Stel je voor,een festival met 50.000 bezoekers en alemaal door metaaldetector het zal nogal een klucht worden.Tegen dat de laatsten op het terrein zijn is het festival al lang afgelopen.Blijft over,maken dat deze spullen niet op de markt komen en gebruik van wie er toch aangeraakt streng bestraffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)