Beyma 18G 50
(59 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 16-2-2006 00:16 |
d&m schreef: foto kan wel enkele dagen duren want ik heb nu andere dingen aan mijn hoofd sind we van vorige week ons eerste kindje hebben.mvg, dieter GEFELICITEERD!! | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
LucStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 14-1-2013 Berichten: 385 | 16-2-2006 08:53 |
Ja gefeliciteerd natuurlijk! Nu dieter dus even "out of running" is, zal ik mijn best doen om wat foto's bij elkaar te speuren;-) Ik zit momenteel in zwolle, maar zodra ik thuis ben zal ik wat foto's online gooien, ook van de bouw van zo'n subje (in dit geval met sm-115). | |
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst... | |
DjmouseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2003 Laatste: 6-2-2008 Berichten: 892 | 16-2-2006 09:50 |
het is hier inmiddels aardig aan het lukken, gaten in de subs gemaakt plankjes voor versteviging gezaagt, zometeen even boutjes halen om ze vast te zetten... komt helemaal goed djmouse | |
nog 10 berichten en ik word VIP!! | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 16-2-2006 14:43 |
Luc schreef: Voor de ax-15b kun je in Deventer wel terecht (moespot zegt je wellicht iets?;-)). Fijn testen is het daar trouwens nooit, maar misschien voor een eerste indrukje wel grappig (je ziet en hoort ze in ieder geval met EIGEN zintuigen in plaats van die van een ander...).18g50 kun je ook prima in de regio terecht, namelijk bij mij;-) Ik heb ze alleen zelden of nooit thuis staan dus hier testen zal wat lastiger worden. Je kunt natuurlijk altijd tijdens een klus langskomen op lokatie (na overleg uiteraard). Wat ik van da 18g50's vind? Geweldig! Nee, ik vind het serieus wel prachtkasten. Voor het volume die de kasten innemen geeft hij een enorm goede output. Met een lekkere top en goede aansturing durf ik met 1 subje per kant wel een man of 150-175 te pakken. Geluid is strak en in mijn ogen (zeker met een beetje eq. handigheid etc.) laag genoeg om bijvoorbeeld (met 2 of 3 per kant) bandjes te kunnen doen. Voor discowerk zeker ook goed, lekkere kick op de maag;-) Verder vind ik de vergelijking van een kast als ax-15b met een 18g50 nog al krom als we gaan kijken naar (kans op) geluidskwaliteit. Ik 'mag' toch aannemen dat het bij de beyma allemaal wat beter is geregeld, hoe goed de DAP's ook zijn voor het geld. Daarnaast is er al eerder gesteld: met uitkijk op uitbreiding zou ik zeker eens gaan denken over een setje beyma's... (ook bedenkende dat wanneer je groter werk gaat doen je vaak niet meer met budgetkasten kunt aan komen zetten) Leuk om te lezen dat je nu toch helemaal weg bent van de Beyma 18G 50 | |
Cyberlights in the house :D | |
LucStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 14-1-2013 Berichten: 385 | 16-2-2006 16:11 |
In dat geval raad ik je aan om NOG eens te gaan lezen... Ik was namelijk altijd al wel weg van deze speaker, we hebben in de tijd dat we 2 sm-115 subjes hadden de overweging gemaakt om OF 2 sm-115's bij te bouwen, OF de boel om te bouwen naar 18g50 subjes (zelfde kast dus..) OF (en deze mogelijkheid diende zich later aan) OF om punishers te gaan bouwen. Optie één leek ons in eerste instantie de beste (t.o.v. 18g50) omdat we het dan nog aan konden sturen met dezelfde amp (inderdaad een ep2500) EN de kosten van de speakers lagen aanmerlijk lager. Optie 2 was dus snel uit de wereld omdat we dan EN een zwaardere amp moesten aanschaffen EN nog even 700 euro neer moesten tellen voor drivers. Voor 2 x losse sm-115 vang je namelijk niet zo veel... Optie 3 diende zich kort daarna aan, het brute geweld van de punishers en de compactheid van de kasten spraken ons enorm aan. Daarnaast waren we ook wel weer eens toe aan nieuwe bouwuitdaging. Geval was verder ook voor deze kasten zo dat een zwaardere amp noodzakelijk zou zijn. Echter zouden we nog wel even bezig zijn met de bouw van deze kasten (nog even uitstel van financiering zal ik maar zeggen) EN de ciare's zijn aanmerkelijk goedkoper dan de beyma's. Knoop doorgehakt en bouwen maar;-) Weer later overwogen we om 2 punishers bij te bouwen (diepgang was niet helemaal geweldig te noemen met enkel 2 kasten, voor discowerk aanvaardbaar maar voor live-werk niet genoeg). Daarnaast is het zo dat we wanneer we 2 punishers bij zouden bouwen eigenlijk ook x-tro's zouden moesten nemen (of ander bruut geweld in de vorm van mid/hoog). Om het kapitale plaatje rond te maken moesten daarachter ook nog eens enkele kilowattjes extra vermogen worden gezet. Je begrijpt; het bleef bij overwegen. Daarnaast is het zo dat we met 2 punishers altijd 4 BR-toppen plaatsten, wat weer betekent dat er met delay moet worden gewerkt. Op dat moment was er geen processor of x-over met (de juiste) delay instelmogelijkheden voor handen. Op nieuw overstappen naar BR-kasten sloten we dus zeker niet uit. Op een gegeven moment gooide dieter een flink aantal 18g50's in de verkoop, hij ging immers gedeeltelijk over naar punisher/x-tro systeem. Voor dat laatste zocht hij op dat moment ook nog extra punishers, luc begon te denken... Zo is het verhaal dus eigenlijk gekomen zoals het tot op heden is, wij 4 stuks 18g50, Dieter onze punishers; iedereen blij. Ik ben dus NOOIT 'niet te spreken geweest over deze speaker'. Zo... | |
LucStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 14-1-2013 Berichten: 385 | 16-2-2006 16:21 |
Foto's: Hatsé Dré's subs 'Wall of sound'dieter Hier nog foto's van de bouw van zo'n "Dré-kastje" (in dit geval dus voor sm-115): Klik Klak Klok Grondverfje Parts Vlak voordat ze weggingen | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 16-2-2006 17:00 |
Luc schreef: Foto's:Hatsé Dré's subs 'Wall of sound'dieter Hier nog foto's van de bouw van zo'n "Dré-kastje" (in dit geval dus voor sm-115): Klik Klak Klok Grondverfje Parts Vlak voordat ze weggingen Kan ik een beetje zien wat mij te wachten staat als ik hem ga bouwen Heb al verschillende subwoofers voor in auto's in mekaar gezet, ben benieuwd hoe dit me af zal gaan. [edit schreef:Zou de combinatie DAP AX-12 & Beyma 18G 50 goed gaan? Of moet ik dan ook nog nieuwe topjes kopen? [/edit] | |
Cyberlights in the house :D | |
LucStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 14-1-2013 Berichten: 385 | 17-2-2006 16:11 |
Laxap schreef: Zou de combinatie DAP AX-12 & Beyma 18G 50 goed gaan? Of moet ik dan ook nog nieuwe topjes kopen? | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 17-2-2006 16:33 |
Luc schreef: Laxap schreef: Zou de combinatie DAP AX-12 & Beyma 18G 50 goed gaan? Of moet ik dan ook nog nieuwe topjes kopen? | |
LucStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2003 Laatste: 14-1-2013 Berichten: 385 | 17-2-2006 17:02 |
Daarom ook "het kan wel"... Wij zetten ook vaak genoeg een b1220 op zo'n subje hoor, gaat best goed | |
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst... |