Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 6 van 16)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
28-8-2007 12:22
1 x bewerkt. Laatst door GoTMoRe op 28-8-2007 18:42
[TM-audio.nl homepagina]
Het komt helaas geregeld voor dat namaak Shure microfoons als origineel worden verkocht, varierend van hele slechte kopie tot bedrieglijk echt. maar al ziet de microfoon er bijna als de echte uit: de geluidskwaliteit blijft altijd ver achter bij het origineel, vooral om een ontbrekende aarding, of ontbrekende of slechte ophanging en akoestische scheiding van het element. Het aantal verschillende kopieen is te groot om de verschillen duidelijk te laten zien, maar er zijn een aantal manieren om er zeker van te zijn dat het en echte microfoon betreft :

- Koop uw microfoons bij een officiele Shure - dealer. Informatie daarover is altijd te verkrijgen bij TM Audio.
- Koop geen microfoons via veilingsites (marktplaats, ebay)
- Wanneer een nieuwe SM58 of BETA58 ver onder de gangbare winkelprijs wordt aangeboden is dit een indicatie dat het en imitatie betreft.

Goed opletten kan voorkomen dat u wordt opgelicht. Wanneer u twijfelt over een leverancier of microfoon, neem dan contact op met TM Audio.
Er zijn, zoals uit het bovenstaande artikel op te maken is, meerdere namaakartikelen van Shure in omloop. Wat het nog vervelender maakt is hetgeen dat de SM-58 alweer 40jaar op de markt is, en in verschillende fabrieken geproduceerd word.

Zo zijn er altijd kleine verschillen tussen de microfoons. Nochtans is de kop identiek, en zitten de verschillen puur in dingen zoals het XLR chassis. De 'indruk' rondom de XLR ed.

Dit maakt het NOG lastiger een neppe Shure eruit te 'pikken'. Zo zijn er BETA's(en SM's!) in omloop met de bovengenoemde 'indruk' rondom de XRL. Maar ook modelen die dit niet hebben..

Wat mij opviel was dat de 'indruk' bij mijn BETA behoorlijk wat dieper was dan bij het vergeleken 'orginele' model. Tot zover het optische..

Een namaak SM-58 op klank gaan vergelijken met een echte is érg moeilijk. (kijk maar naar het verschil tussen een Dap PL-08 en een SM58.) Vind het knap als je die direct kan horen..

Waar het verschil echter WEL inzit, is vooral de demping van de kop. Dit is, evenals met de namaak BETA(!) het enigste punt wat er écht uitspringt bij de a/b's die ik gedaan heb..

Zo ziekelijk echt zijn de namaak microfoons dus. Klankmatig zijn de orginele microfoons helaas ook al snel te evenaren. Juist omdat het gewoon weg geen bijzonder goed klinkende microfoons zijn..
Soms..
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
28-8-2007 17:30
Let ook op de 2 initialen die altijd in de mic staan bij een originele Shure.
Vergeet niet te lachen
Sntho0Standaard Lid
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
9-5-2008 13:40
Op verschillende verkoopsites wordt de Sennheiser e845(s) voor wel heel weinig aangeboden, Ongeveer 70,- Erg aantrekkelijk. Ik zeg niet dat het niet deugd, maar vraag me wel of hoe dit kan.
LEDesignStandaard Lid
9-5-2008 18:38
Mail je Sennheiser NL even?
Vergeet niet te lachen
Sntho0Standaard Lid
10-5-2008 09:14

Melo-G schreef:

Mail je Sennheiser NL even?
Heb ik al contact mee gehad. Ze zeggen me dat geen enkele klant 50% korting bij hun krijgt en dat dit wel heel erg goedkoop is. Verder weten ze van niets. Wel van duurdere draadloze modellen.
LEDesignStandaard Lid
10-5-2008 10:43
Trek daaruit dus je conclusie happy :).
Vergeet niet te lachen
JVSVIP Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
10-5-2008 12:08
Ik weet zéker dat er namaak-E845s types in omloop zijn. Hier naast me ligt er zelfs eentje. Uiterlijk vrijwel niet van origineel te onderscheiden, maar toch zijn er kleine verschillen. Klankmatig niet zo goed als een originele, maar niet rampzalig.

Het blijft gewoon érg opletten met dit soort dingen. Voor die prijs is het gewoon weer eens "te mooi om waar te zijn".. Je logische verstand gebruiken dus...
Sntho0Standaard Lid
10-5-2008 16:43

JVS schreef:

Het blijft gewoon érg opletten met dit soort dingen. Voor die prijs is het gewoon weer eens "te mooi om waar te zijn".. Je logische verstand gebruiken dus...
Ik denk dat je gelijk hebt. Kan eigenlijk gewoon niet.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
3-8-2008 20:09
Kwam deze advertentie tegen,heb verkoper gemaild of micro's konden afgehaald worden.
Toen dit niet bleek te kunnen enkel opsturen na betaling wist ik genoeg.
foto
foto
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
3-8-2008 22:10
1 x bewerkt. Laatst door Subsystem op 3-8-2008 22:26

eddy wally schreef:

Kwam deze advertentie tegen,heb verkoper gemaild of micro's konden afgehaald worden.
Toen dit niet bleek te kunnen enkel opsturen na betaling wist ik genoeg.
foto
foto
Inderdaad, hier heb ik ook al contact mee gehad. Echter geen antwoord op mijn vraag gekregen als het om nieuwe of tweedehands modellen gaat. Ook wordt er geen microklem of etui bij geleverd, wat wel standaard bij een originele shure zit.

Ook verdacht dat bij de adverteerder staat: woonplaats antwerpen, en de goederen worden verstuurd vanuit nederland, afhalen niet mogelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)