Forum > Geluid

wat voor een set 100 man?

(88 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
6-6-2006 13:24
Als het als achtergrond muziek moet red je het met die rw set happy :)
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
6-6-2006 15:38
Sorry als het al gevraagt is maar ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Maar hoe groot is de tent?
En ik weet niet hoe de locatie is, maar ik weet wel dat een tent niet echt geluidsisolerend werkt en dat er dus flink wat overlast voor de buurt zal zijn.

Aangezien het om een feest gaat van 2 personen die 50 zijn geworden denk ik niet dat ze de hele avond de muziek vol open willen hebben staan.

En aangezien het een vriendendienst is zullen ze met wat minder ook wel genoegen nemen.

Nu wil ik niet zeggen dat je daar met 2 skytech 300Watt boxen moet gaan staan, maar ik denk ook niet dat je met een mega set aan hoeft te komen.

Dus vraag eens aan je oom hoe hard de muziek moet gaan, hoe groot de locatie is ect.
En overleg ook met hem of bijhuren wenselijk is.

iig.
Sucses!
Meh me lêpke!!!
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
6-6-2006 16:28
De tent is ong. 150m^2 den de schuur waar het spul komt te staan 100M^2. Het is de bedoelling dat het achtergrond muziek is. De plaats waar het feest gehouden word is in het buiten gebied. Buurt is ook uitgenodigt wink ;)
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
6-6-2006 16:31
als het niet hard hoeft, maar wel over 2 'zalen' verspreid is zou ik bijna zeggen dat je meer aan een extra geluidsset hebt dan aan een grotere. Misschien een idee om in die schuur ook nog 2 speakers te plaatsen happy :)
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
6-6-2006 17:49
Het is de bedoeling dat de schuur en de tent een geheel vormen dat een totaal oppervlak van 250m^2 zou hebben.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
6-6-2006 18:33
als het voor achtergrond muziek is zou ik gewoon een paar full range kasten verspreiden over de ruimte, ander sheb je dat aan een kant het geluid vrij hard staat en aan de andere kant nog amper iets hoord.
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
6-6-2006 22:41
extra speakers of een ander set wil ik zoieso aanschaffen, zat te denken aan 4x rw`18`s. Ook odat ik dit soort feesten aan zou kunnen?. Nu zag ik in de shop ook een lem setje staan www.new-line.nl/v/12748. Als ik zou moetten kiezen tussen dit met een oog op de rotere feesten. Wat zou dan de beste keus zijn? Andere setjes/ speakers mag ook. Als ik maar wat grotere ruimtes aankan. Budget 2000 euro max.

gr jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
7-6-2006 14:14
Misschien is dit wel iets voor je? Kost wel iets meer, maar misschien kan je nog wat spullen verkopen?
Lijkt mij wel een goede set, en is net als de Hercules Set ook actief.
GRTZ

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
7-6-2006 18:12
Even iets heel anders. Is een ruimte van 250 vierkante meter niet erg veel voor 100 mensen? Ik vind de verplichte 1 vierkante meter per feestganger vaak al veel. Laat staan als je er 2,5 van maakt.

Maar dat even tussendoor. Gezien de lokatie (tent), het oppervlak (250 vierkante meter) en het soort mensen raad ik je aan om veel te verdelen. Dus veel toppen en relatief weinig subs. Ik neem even voor het gemak aan dat je een ruimte van 10 bij 25 meter hebt. Voor het dansgedeelte zul je aan een sub-top set goed uitkomen. Dus met 4x RW-18b en een setje RW-12 (of 15) toppen erop zul je het wel halen. Verder zou ik voor wat meer spreiding in het geluid nog een 4-tal toppen op statieven in de zaal zetten. Dus om de 12 meter (ongeveer). Deze toppen zet je even op een aparte versterker/mixeruitgang, zodat ze niet harder gaan naarmate de feestmuziek harder gaat. Het lijkt me wel aan te raden om alle speakers uit dezelfde serie te nemen (dus geheel op DAP RW draaien). Dit houdt het geluid constant (het klinkt overal hetzelfde).
Dan krijg je namelijk vooraan (bij de sub/top combi) een gelegenheid om te dansen en achter in de zaal zal het dan toch wat rustiger blijven. Houd echter wel rekening met het feit dat je mogelijk een delay toe moet passen op de 4 losse toppen.

De actieve LEM sets zijn inderdaad leuk. De DAP Soundmate (ook actief) lijken me ook gewoon leuke setjes. Heb er zelf helaas geen ervaring mee. Ik draai op het moment met DAP AX (passief) waar ik erg over te spreken ben. Op het eerste gezicht lijken de AX serie en de Soundmate serie erg op elkaar, dus ik denk dat ze redelijk vergelijkbaar zijn. Als dat zo is kan ik de Soundmate zeker aanraden.
Hoe je ook verder gaat (actief/passief), let wel goed op je uitbreidingsmogelijkheden. Zeker als je een keer wat extra's nodig hebt, kan het makkelijk zijn als je zonder al te veel capriolen wat extra's neer kunt zetten.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
7-6-2006 18:18

Philip_Janssen schreef:

Even iets heel anders. Is een ruimte van 250 vierkante meter niet erg veel voor 100 mensen? Ik vind de verplichte 1 vierkante meter per feestganger vaak al veel. Laat staan als je er 2,5 van maakt.
Tafels en stoelen nemen ook een boel ruimte in, want men heeft én zitplaatsen én 'dansplaatsen'. (neem hierbij even aan dat men niet óp de tafels en stoelen gaat dansen, maar op een aparte dansvloer wink ;) )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)