Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 6 van 31)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
6-12-2005 18:11

Patrick van Vugt schreef:

Maargoed, ik heb voorlopig nog meer dan genoeg aan m'n smx-1;)
mocht je hem verkopen, houd ik me aanbevolen razz :p happy :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
6-12-2005 19:00

Dj pacific schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Maargoed, ik heb voorlopig nog meer dan genoeg aan m'n smx-1;)
mocht je hem verkopen, houd ik me aanbevolen razz :p happy :)
Ik zou als ik jou was even wachten tot de smx2 gerealsed word. Dan zakt de prijs van de smx-1 ook waarschijnlijk... Of hij gaat er helemaal uit.
*Quukske*
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
6-12-2005 19:42
Kdenk niet dat hij eruit zal gaan; tis een goeie mixer, en door de lagere prijs dan de smx2 heeft synq dan ook een breder publiek te bereiken. Ook ik krijg wat spijt van de aankoop van mijn smx1 in de zomervakantie :p kvind de lay out mega... en vca faders jah... da moet ge zelfs niet omschrijven.. happy :)

EDIT: Ik zoek de powerknop... achteraan?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-12-2005 20:02
Losse voeding geloof ik ooit eens ergens gehoord/gelezen te hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MDPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2004
Laatste: 25-11-2006
Berichten: 4
6-12-2005 21:50
Goed, om het verhaal helemaal compleet te maken
volgen hier de hoge resolutie foto's.

SYNQ SMX-2 (topside)
SYNQ SMX-2 (backside)
SYNQ SMX-2 (effect)
SYNQ SMX-2 (sampler)
SYNQ SMX-2 (crossover)

wink ;)
PhoasisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2004
Laatste: 8-12-2005
Berichten: 1
6-12-2005 22:35

Skit schreef:

Raar dat Google deze foto's niet vind dan, en ook dat er geen link staat op de Beglec site zelf.

:EDIT:
Er is ofwel iets mis met mijn Internet Explorer ofwel met het j@vascript op de Beglecpagina. Want in Firefox opent hij wel de foto's in een groter venster. Weliswaar niet zo groot als de foto op Aboutdj.nl maar toch genoeg om een beter oog op de functies te krijgen.
:/EDIT:

:EDIT2:
offtopic: maar Dré waarom verandert j a vascript in j@vascript? /offtopic
:/EDIT2:
Internet Explorer z'n j@vascript crasht op puntjes en streepjes in de productnamen (=alle synq producten)
Bij deze is dit probleem verholpen.

Dank voor de opmerking
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
6-12-2005 23:12
Ik zie trouwens nu al de beatcounters al weer op 142 en 69 staan. Mijn smx-1 heeft nog wel eens last dat de helft van het bpm wordt aangegeven.

Als de hardware/dsp+soft uit de smx-1 hieruit rechtstreeks ingeplakt wordt, zou ik die nog even goed testen...
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-12-2005 23:14

Joost schreef:

Ik zie trouwens nu al de beatcounters al weer op 142 en 69 staan. Mijn smx-1 heeft nog wel eens last dat de helft van het bpm wordt aangegeven.

Als de hardware/dsp+soft uit de smx-1 hieruit rechtstreeks ingeplakt wordt, zou ik die nog even goed testen...
Dat doen alle beatcounters wel eens en daarom is er ook een Tap knop ;-)

Wat vaak ook nog wel eens wil helpen is de beatcounter een reset geven en hem opnieuw laten meten. Zelfs op de CDX van Numark heb ik dit wel eens moeten doen omdat ie de kluts kwijt was.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-12-2005 23:37
Dat doen alle beatcounters wel eens en daarom is er ook een Tap knop ;-)Ik heb nog nooit bij een Beatcounter van Redsound een afwijking gehad. razz :p Heb 3 redsound apparaten en ze zijn allen echt super exact zelfs met de meest ingewikkelde Drum N base.

Ik heb het plaatje bekeken en vraag me een paar dingen af:
- hoe stuur je het effect send kanaal aan?
- hoe is het loop apparaat in vergelijking met de redsound soundbite?
- hoe is de kwaliteit van het geluid bij het selecteren van een ander kanaal voor het effect?
Mijn vorige Roland mengpaneel had hier soms problemen mee. Dan hoorde je een klein klikje als je een ander kanaal selecteerde. Er staat mij bij dat er meer mengpanelen zijn die hier problemen mee hebben.

fijne avond

MutZ
niet nodig
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-12-2005 00:04

mutz schreef:

Ik heb het plaatje bekeken en vraag me een paar dingen af:
- hoe stuur je het effect send kanaal aan?
- hoe is het loop apparaat in vergelijking met de redsound soundbite?
- hoe is de kwaliteit van het geluid bij het selecteren van een ander kanaal voor het effect?
Mijn vorige Roland mengpaneel had hier soms problemen mee. Dan hoorde je een klein klikje als je een ander kanaal selecteerde. Er staat mij bij dat er meer mengpanelen zijn die hier problemen mee hebben.
De enige die je dat kan vertellen is de fabrikant zelf ;-)

Ik heb hier een geleende Redsound Cycloops liggen en ook die zit er wel eens een paar BPM's naast. Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit een beatcounter mee gemaakt die zo af en toe niet is een beetje hulp nodig had.

Daarom is het ook zo belangrijk dat een gebruiker de mogelijkheid heeft om te tappen. Als dat namelijk niet mogelijk was dan konden we alle apparaten met effecten er in gebouwd zo linea recta de vuil container in mikken.

Overigens is er wel een groot verschil tussen beatcounters, ik ken ze ook waarbij je echt constant mag lopen tappen om een correcte bpm te krijgen..... gelukkig zijn die apparaten erg schaars en hebben de meesten geen centje pijn bij het draaien van de standaard house muziek.

Tappen is dus een vereiste bij het gebruik van effect units e.d. Een echo die er 5bpm's naast zit klinkt namelijk niet echt geweldig meer ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)