Forum > Geluid

Ontploffende cd's

(62 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
19-5-2005 07:45

Dré schreef:

Jammer maar helaas... Het is wel de praktijk. Bekend voorbeeld hiervan is Philips. CD-R dics die niet voldeden aan de Philips "kwaliteit" werden in het verre oosten verkocht (ook onder de naam Philips alleen was er bespaard op de drukmachine zodat ze herkenbaar waren aan de slechte bedrukking). Slimme dozenschuivers kochten deze rotzooi weer op en dumpten ze "sans scrupules" op de Nederlandse markt. Heeft de naam Philips toentertijd (is wel wat jaartjes geleden namelijk) niet echt goed gedaan.

De grote fabrikanten (Mitsui, Taiyo Yuden, Kodak e.d.) kunnen wel degelijk verschillende kwaliteitsgradaties hebben. Zo vreemd is het verhaal dus niet.
Natuurlijk hebben de fabrikanten verschillende kwaliteitsgradaties. Ik beweer ik niet dat goedkope cds even goed zijn als dure. Dat zeker is zeker niet zo. Maar die goedkope cds zijn inderdaad meestal gewoon van mindere kwaliteit en geen afgekeurde cds. Inderdaad worden slechte partijen wel eens doorverkocht en komen die dan wel eens terug naar hier maar dan niet in de aldi.
Sommige dozenschuifmerken staan er inderdaad om bekend dat ze (bijvoorbeeld) restpartijen opkopen en die voorzien van hun eigen bedrukking. Je kunt dan de ene keer toevallig een goede spindle hebben MAAR net zo goed een stapel zeer nutteloze onderzettertjes (ze absorberen namelijk voor geen meter en er zit ook nog eens een gat in het midden).

Daarom: Gewoon een goed merk nemen (zijn amper duurder). Ik vind het persoonlijk ook zo onlogisch om hiervoor van die goedkope rotzooi te gebruiken. Denk je eens in hoe de tranen je over de wangen zouden rollen als je toevallig die ENE UNIEKE kans kreeg in een club te draaien en er daar achter kwam dat je discjes voor geen meter werken in die Pionon speler (de tekst "maar ze doen het prima in mijn taaikossie walkman" zal dan namelijk geen enkel resultaat hebben).
Ik gebruik nooit goedkope cds vind het prijsverschil zoals je al zegt te klein om de gok te wagen. Je zal me ook nooit goedkope cd horen aanraden. Verder brand ik geen muziekcds dus met dat probleem zal ik niet geconfronteerd worden maar ik zou wel graag mijn data nog kunnen gebruiken over een paar jaar.

mvg Alex
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
19-5-2005 11:48
Ik geloof heus wel dat er bepaalde merken zijn die opkopen van de duurdere merken... Ik geloof echter niet zonder meer dat dat bij de Lifetech cd's (van de Aldi) ook zo is. Dat kan iedereen wel beweren...dan zeg ik: kom maar met bewijzen! Ik kan de Aldi ook wel zwart gaan maken, afkraken is immers nog altijd makkelijker dan opbouwende kritiek.
Ik ben het er wel mee eens dat testen vaak waardeloos zijn uitgevoerd! Maar liever een waardeloze test (is immers controleerbaar: voer de test zelf maar eens uit) dan een vaag verhaal viavia. Dat valt niet eens te controleren.

PS: ik probeer niet Lifetech goed te praten...ik vind alleen wel dat dergelijke opmerkingen onderbouwt mogen worden!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
19-5-2005 18:13
Aan de andere kant hoeft een dure cd ook niet beslist goed te wezen. Men kope in china een container cd's in en drukt er een eigen label op. Zo heb je dus technisch identieke cd's onder verschillendde labels op de markt. Het hangt dan maar net van de auto van de baas af wat hij kost zullen we maar zeggen. Sinds kort importeren wij zelf uit china, je wilt niet geloven wat er allemaal mogelijk is en hoe we nu door sommigen "bedonderd" worden.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
19-5-2005 18:30

PimW schreef:

...ik vind alleen wel dat dergelijke opmerkingen onderbouwt mogen worden!
Ik heb mijn mening ondebouwt zover het mogelijk was, kijk, ik deel informatie die ik ergens tegen kwam (en zeker weet dat hij klopt) op dit forum voor mensen die het WILLEN lezen, of je diegene het geloofd moet hij zelf weten.

Ik wil de aldi niet gaan afkraken ofzo hoor, maar het meeste spul (niet alles) dat van de aldi komt is toch gelijk aan rotzooi. En die cd's zijn een goed voorbeeld.

Trouwens, ook grappig dat er over testen gesproken werd. Ik heb in een p.c. tijdschift (ik dacht de computer totaal) ook zo'n test gelezen. En deze was dus WEL goed uitgevoerd. Daarin werden bepaalde merken cd's getest op "leef tijd". (dus hoelang het duurde voordat ze helemaal rot waren). Gek genoeg schoorde lifetech daar ook heel laag in... Er stonden foto's in waar je de "cd rot" goed kon zien, soort van hitte plaatjes leken het. Maar dan met schade, en toevallig was de lifetech cd na 2 jaar geloof ik al vrijwel helemaal rood.

Maar ach, als jij livetech cd's goed vind voor JE EIGEN toepassing. Ok, maar ik heb weinig zin om elke 2 jaar alle cd's opnieuw te branden...
*Quukske*
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
19-5-2005 19:59
ok! da's nuttige informatie happy :) Gelukkig heb ik zelf nog geen last gehad van cd-rot voor zover ik weet.

Als je nog ergens iets zou kunnen oprakelen over die slechte persingen van lifetech, dan hoor ik het graag. Anders kunnen we dat beter laten rusten wink ;)

groeten

edit: ik zou trouwens niet zo snel oordelen over de gewone producten van aldi! Veel dingen worden goed getest (vaatwasblokjes is iets dat ik mij kan herrinneren v/d consumentenbond: als beste getest. Tevens zitten er gewoonlijk weinig toevoegingen in etenswaren, i.t.t. veel A-merken).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
20-5-2005 10:49
Laatst een test van batterijen waar de Aldi batterijen ook als beste uit de test kwamen. Overigens is er niet getest op lekken e.d. (maar wie let DAAR nu op als hij/zij 2 euro uit kan sparen in een afstandbediening die slechts 70 euro kost om te vervangen...).

Testen zijn heerlijk; vooral als ze lekker incompleet worden uitgevoerd...

WEG met de regel "alle waar naar z'n geld"...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-5-2005 12:21

Dré schreef:

Laatst een test van batterijen waar de Aldi batterijen ook als beste uit de test kwamen. Overigens is er niet getest op lekken e.d. (maar wie let DAAR nu op als hij/zij 2 euro uit kan sparen in een afstandbediening die slechts 70 euro kost om te vervangen...).

Testen zijn heerlijk; vooral als ze lekker incompleet worden uitgevoerd...

WEG met de regel "alle waar naar z'n geld"...
Het is maar welke eisen je stelt laugh :D

Over die CD's. Ik heb ze ook uit elkaar zien spatten in een 40x drive, dus de snelheid zegt vaak niet alles.
Moraal is altijd: Koop spul wat voldoet aan jouw eisen en behandel het netjes. Je kunt wel hele goede en dure CD's kopen, maar als je je audio op 48x brand, kan je cdspeler er toch moeite mee krijgen. En daarbij spreek ik uit ervaring. Brand audio zo laag mogelijk (4 tot 8 speed max!).

Enneh, over die tests. Let goed op wie ze schrijft en tegen welke achtergrond. Dan kun je vaak al zien hoe objectief een test is. Verdiep je ook maar eens in de testmethoden, dan zul je ook regelmatig zien dat er hier-en-daar wat oneffenheden in de testmethoden (en dus ook in de resultaten) zitten. Pas als je weet hoe er getest is, kun je een waarde hangen aan de resultaten.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
20-5-2005 13:00
Kan ik me alleen maar bij aansluiten!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
20-5-2005 21:15

Dré schreef:

WEG met de regel "alle waar naar z'n geld"...
Daar sluit ik me dus helemaal bij aan. Het is vandaag maar weer eens bevestigd door een tacker die door merk A voor € 239,- op de markt gezet is en door merk B voor € 69,95 terwijl ze technisch IDENTIEK zijn. Opeens ga je heel erg twijfelen aan de prijzen van het duurdere merk.......
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
20-5-2005 21:38
Volgens mij was de opmerking van Dre sarcastisch bedoeld shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)