Forum > Geluid

OEM of Technics ?

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-2-2004 13:06
Maar geeft het geen probleem dat de platter op de tafel ligt en niet erin gelijk bij technics. Gaat die niet raken als je er te hard op drukt. Niet dat ik dat ga doen.
Wat zou jij doen als je het geld hebt voor een MK5g een super oem of de MK5g. En ik moet niet naar het uiterlijk kijken.

greetz bjorn
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-2-2004 13:12
dat blijft een probleem,ik hou t voorlopig bij de tech maar ben wel zeer nieuwsgierig naar de superoem.
persoonlijk maakt het mij geen r..t uit welk type tech,1200/1210 de eerste of de laatste,functioneren in principe t zelfde.
als Reind die superoems zo blijft aanbevelen dan kan ik niets anders dan er toch s 1 bestellen bij Dre.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
7-2-2004 13:18
Ik heb sinds kort ook een OEM bak aangeschaft. Nu wou ik mijn 2e gaan kopen (ze bevallen me wel) alleen had mn baas net 2 2e handse technics 1200mkII draaitafels binnen gekregen. Ik kon kiezen, of een OEM erbij kopen, OF voor dat zelfde geld mn oude OEM inruilen tegen die 2 technics.
Nu sta ik een beetje voor een dillema, want ik vind die OEM bakkies geweldig draaien (al draai ik ook moeiteloos op een technics) maar een beetje naar verhuur gericht te kijken.... De meeste mensen/djs hier hebben nog niet eens van die OEM bakken gehoort en willen gewoon technics huren. Als ik die OEM bakken heb, kan ik die dan ook gewoon onder hun neus drukken ipv een setje technnics? Want dan koop ik natuurlijk die extra OEM bak erbij ipv die technics. Ik heb natuurlijk liever 2 splinternieuwe tafels dan een paar jaar oude technics, maar heb ook geen zin om extern te gaan inhuren voor mensen die technics van me willen huren terwijl ik gewoon goeie tafels heb staan.

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
7-2-2004 13:28

fredje schreef:

persoonlijk maakt het mij geen r..t uit welk type tech,1200/1210 de eerste of de laatste,functioneren in principe t zelfde.
ja, het verschil is de kleur wink ;)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
7-2-2004 14:00

Joost ] schreef:

*een heel verhaal*
Dan zou ik voor de technics gaan.... wel ff een goede deal met je baas maken dus :)
I'm a man... I don't read manuals.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-2-2004 17:05

dj beat schreef:

Maar geeft het geen probleem dat de platter op de tafel ligt en niet erin gelijk bij technics. Gaat die niet raken als je er te hard op drukt. Niet dat ik dat ga doen.
Wat zou jij doen als je het geld hebt voor een MK5g een super oem of de MK5g. En ik moet niet naar het uiterlijk kijken.

greetz bjorn
Het enige verschil hier in is dat bij de technics de platter iets verzonken ligt. De afstand platter-basis is bij beide draaitafels zo ongeveer gelijk. Knappe jongen als jij de platter van de OEM trouwens op de basis krijgt want die spindle lagering is bere sterk. Hij zal dus ook veeeeeeel minder doorbuigen als bij een SL.

Dat heb ik trouwens ook getest. Bij een gewicht van 2 kilo buigt de OEM bak 4mm minder door als bij een SL wat dus aantoont dat de spindle lagering gewoon sterker is als bij de SL.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-2-2004 20:07
Dank u wel reind dus jij zou de super oem dan nog aanbevelen. Dan staat mijn besluit vast het wordt de super oem. Dan is de super oem de koning onder de draaitafels wantr hij overtreft zelfs de MK5g?

greetz bjorn
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-2-2004 20:17
MK5g is technisch nauwelijks anders. Andere lampjes, andere pitchranges, en nog wat ongein.
Door internet beperkt
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-2-2004 20:23

dj beat schreef:

Dank u wel reind dus jij zou de super oem dan nog aanbevelen. Dan staat mijn besluit vast het wordt de super oem. Dan is de super oem de koning onder de draaitafels wantr hij overtreft zelfs de MK5g?

greetz bjorn
Laten we het er op houden dat de draaitafels op een gelijke hoogte gesteld kunnen worden. De beste is in ieder zijn ogen weer anders namelijk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-2-2004 23:51

dj beat schreef:

Dank u wel reind dus jij zou de super oem dan nog aanbevelen. Dan staat mijn besluit vast het wordt de super oem. Dan is de super oem de koning onder de draaitafels wantr hij overtreft zelfs de MK5g?

greetz bjorn
De M5G zou ik iig niet nemen... hij is heus niet beter dan de MKII. Lees voor de grap maar eens wat Dré er als opmerking bij heeft geplaatst in de web shop wink ;)

Als je geld zat hebt (zoals je zegt) zou ik een gewone SL nemen of de MK5. De OEM is op sommige punten misschien beter dan de technics, maar van technics weet je cker dat je kwaliteit in huis haalt omdat dat de afgelopen 20 jaar is gebleken. De OEM draaitafel bestaat nog niet eens een half jaar...

Bovendien is het prettig dat overal SL's staan. Als je eens ergens gaat draaien is het net alsof je thuis bent happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)