Forum > Geluid

OEM of Technics ?

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
2-2-2004 17:30
sta al 4 dagen op het punt om een bestelling te doen bij Dré...maar ik zit gigantisch te twijfelen of ik nu voor het oude vertrouwde zal gaan en Technics weer zal aanschaffen of gewoon schijt heb en die OEM superbakken koop ...

ik zou graag van gebruikers willen horen die ervaring hebben met altijd op Technics gedaaid te hebben (ook in clubs of discotheken enzo) en nu OEM superbakken hebben thuis en in clubs of op locaties nog wel op Technics draaien... hoe is die overgang steeds? Is dat echt een punt waar je steeds zoiets hebt van hmmzz irritant ff wennen en toch een blijvend verschil? Dat is eigenlijk het voornaamste waar ik mee zit, Technics is voorlopig en nog wel lang denk ik de standaard en aangezien ik regelmatig buiten de deur draai blijf je steeds omschakelen. Nu lees ik in verschillende onderwerpen dat een je volgens sommigen een flutDJ bent als je niet op elke draaitafel kan draaien ... whaha maar goed het blijft toch irritant als je steeds moet omschakelen vind ik.

Voor het geld maakt het niet zo veel uit dus dat is het niet. Evengoed is het natuurlijk hardstikke mooi dat die OEM draaitafels zo'n stuk goedkoper zijn en Technics kunnen evenaren. Maar het is meer dat die giga zwaardere torque weer zo'n groot verschil is steeds..vermoed ik.

Oja, en zijn de afmetingen van Technics en de Akiyama Acura bijv. (das toch wel de OEM waar mijn voorkeur naar uit zou gaan) EXACT hetzelfde? Want anders heb ik een inbouw probleem in mijn DJ meubel die nét af is en gemaakt voor Technics..razz :p

Hellup!
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
2-2-2004 18:20
als gewoon iedereen zo slim zou zijn te weigeren de MKII te kopen aan de huidige belachelijk hoge prijs dan zou die binnen het half jaar gewoon rond de 450 euro kosten

en dat is de prijs die deze tafel, rekening houdend met wat er allemaal is bijgekomen qua concurrentie de afgelopen paar maanden, nog waard is

en dat vind ik dan persoonlijk nóg aan de hoge kant
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-2-2004 19:02
Tsja ik heb thuis een set OEMérs staan en in de weekenden draai ik op SL's.

Het enige wat ik denk als ik die SL zie -> Hé gadver mot ik weer op gaan letten dat ik niet ga raggen.

De OEMér is gewoon een eersteklas ragbak vanwege zijn hoge torque en goede arm. De Technics heeft dan wel een goede arm maar legt het dik af op de motor en dat is wel een duidelijk merkbaar iets.

Je moet het zo zien -> Voor mij is een OEM bak te vergelijken met een porsche en de SL met een dikke BMW. Een porsche rijden is geweldig maar zo af en toe is een BMW ook best leuk en hoe je het went of keert -> Het rijden blijft in princiepe hetzelfde.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
2-2-2004 20:42
2 phazer : heb je op zich ook zeker gelijk in. tis dat ik voor mezelf natuurlijk ook het gemakkelijkste moet kiezen uiteindelijk. En overal waar je draait staan Technics en dat heb je er niet zo 1-2-3 uit....helaas. Daarnaast is het een feit dat de club waar ik resident ben (en alle clubs en feesten waar bekende DJ's worden geboekt) dat er in al de contracten staat van de grote namen die we boeken dat er minimaal 3x Technics SL's moeten staan en een Pioneer DJM 600..... angry

Dus ja, voordat dat anders is zal er echt een grote kentering moeten plaatsvinden in draaitafelland en vooralsnog zie ik dat helaas niet gebeuren. Dus kopen clubs en feesten e.d. ook niet andere draaitafels dan Technics.

2 Reind > ja, ik kan me dat voorstellen ja...dat je je moet 'inhouden' zodra je je dus weer moet aanpassen als je op locatie draait, en dat lijkt me dus best gaar.. persoonlijk...

tja...blijf het lastig vinden..*zucht*

Technics is voorlopig nog wel waardevast dus mocht ik ze toch nog willen verkopen na een aantal jaren als de OEMbak de clubs aan het veroveren is razz :p Dat is natuurlijk ook weer een voordeel.

Hoe zit het trouwens op die OEMers met de tulpstekkers/draden en powerdraad? Kan je die achterin de draaitafel loshalen en daar bijv. een andere/langere voor gebruiken of wat dan ook?
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
2-2-2004 23:26
Koop nou maar gewoon de vertrouwde technics.

* nog steeds de dè standaard
* restwaarde
* hebben zich al bewezen
I'm a man... I don't read manuals.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
2-2-2004 23:50
waarom zou je je iets aanleren wat je jezelf moet afleren als je op locatie draait met SL's ?
blaat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-2-2004 23:58
Jongens als je die omschakeling SL naar OEM niet kunt maken binnen 1 overgang ben je gewoon een waardeloze dj en dat meen ik echt.

Dat noemen we smoesjes om je slechte draaikunsten goed te praten. wink ;)

Zet ze gewoon alle 2 naast elkaar en pak degene die je het fijnst vind, vergeet al dat stomme gel*l van standaards en over dat ze zichzelf al bewezen hebben blaaaaaaaaaaaaaat blabla, vergeet ff de restwaarde (want ik beur net zo'n hoog percentage terug voor mijn acura's na een jaar als je dat zou vergelijken met een sl want dat ligt er gewoon aan hoe goed je iets kunt verpatsen).

Zet ze naast elkaar en pak welke jij het fijnste vind -> 10 tegen 1 dat dat de OEM bak is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
3-2-2004 10:03
Even een vraagje over de OEMBAKKEN.

Hoe zit het met de WRMS (wow en flutter) van deze aparaten. Kun je net als bij de technics net zulke lange mixen maken zonder al te veel bij te sturen?

Ik wil sikuur kunnen werken, maakt dat nog veel verschil?
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 11:14
Als je goed kan mixen, zijn ze vrij vervelend.
Ik heb laatst gedraaid op de numark TT1X(met die blauwe displays)
Dat is ook zo`n oem bak.
Moet zeggen dat hij best lekker solide aanvoelde en dat het mixen ook lekker ging, qua handling lijkt hij best op een technics, maar ik merkte dat ik in lange mixen steeds aan het bij pitchen bleef.
Ik moest dat ding elke 20 a 25 seconden bijstellen.
Bij technics kan je zeg maar even naar de wc terwijl je in de mix zit , die dingen zijn gewoon nog steeds de stabielste draaitafels , ook al is hun torque lager dan die van de oem tafels.
Dus als je echt fijntjes wil mixen en bezig wil zijn met het geluid i.p.v. de apparatuur moet je toch technics hebben.
Als je bij technics hoort dat hij een klien beetje scheef gaat lopen en je gaat corrigeren voordat hij hoorbaar scheef loopt, dan heeft juist deze draaitafel zo`n vreselijk vriendelijk karakter als je de pitch een klein beetje bijstelt en niet aan het draaiplateau komt, (ik zit nooit met mijn handen aan het plateau)
De numarks liepen of te snel of te langzaam, het lukte me niet de snelheid te locken zeg maar.
Bij deze hebben ze voor mij dus afgedaan.
Misschien leuk voor beginnende dj`s , maar dan heb ik zoiets van koop meteen maar technics, want als je klonen koopt komt er toch een moment dat je de originelen wilt hebben
!

Ik heb inmiddels op zo ongeveer alle draaitafels gedraaid(reeds 15 a 16 jaar)en er is voor mij nog nooit een vervanger voor de technics geweest, hun ontwerp is gewoon het beste.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
3-2-2004 12:37
Hmmmm TTX-1 is volgens mij echt geen OEM-bak....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)