Forum > Geluid

Beste instapmodel voor een beginnende DJ

(52 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
16-11-2003 23:40

DJ Tim schreef:

Wees nou eens eerlijk tegen mij en jezelf Loinz, afgezien van verkrijgbaarheid zie ik geen echte voordelen van vinyl.
Je kan het hebben over "direct contact met het medium" maar ga jij overal naartoe lopen als je ook de auto, fiets of trein kan pakken? Dat is makkelijker en sneller (alhoewel, de trein laugh :D ).

Voor vol worden aangezien? Ik ben zelf vinyl dj maar zie een cd jockey die de juiste muziek heeft en als een beest kan mixen en waar het publiek keihard op gaat echt wel voor vol aan.

Het blijft een eindeloze discussie, en vinyl geeft mensen idd vaak een ander gevoel dan cd's, toch neemt dit niet weg dat dit gevoel gewoon een op niets gebaseerd gevoel is. Als er 10 jaar geleden al veel dance op cd was had ik nooit geen plaat in mijn hele leven gekocht.
Sommige gevoelens zijn nou eenmaal op niets gebaseerd, maar ze zijn daarom nog niet slecht. Als ik supporter ben van een voetbalclub die jarenlang onderaan de eredivisie bungelt kunnen we ook wel met zijn allen roepen dat dit gewoonweg stom is omdat er betere clubs zijn die wel een kans maken om kampioen te worden. Toch voel je je op dat moment het meest aangetrokken tot die club en laat je deze ook niet in de steek (misschien een beetje afwijkend voorbeeld). Ik weet ook wel dat met cd's draaien meer voordelen heeft, maar ik heb bij het draaien van cd's niet hetzelfde gevoel als ik met vinyl heb, dus zal ik de platen nooit helemaal in de steek laten. Op zijn hoogst met cd's erbij gaan draaien.
Misschien een beter voorbeeld: een oude oldtimer heeft ook meer nadelen als voordelen ten opzichte van een nieuwe auto (op de wegenbelasting na dan wink ;) ). Toch zijn sommigen bereid om meer voor deze oude oldtimer te betalen als de nieuwe auto. Niet omdat ze rationeel hebben afgewogen wat de voor en nadelen zijn, maar omdat ze zich het beste voelen bij die oldtimer en die nieuwe auto's hun niks interesseert wink ;)
De keuze blijft persoonlijk...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-11-2003 07:22
Ben ik geheel met je eens, prima betoog. Maar heb ik gezegd dat je keuze slecht is?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NjetskiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2004
Laatste: 30-11-2004
Berichten: 14
28-9-2004 18:29
als je niet zoveel geld ter besteding hebt.
wat is dan het beste instap model voor vinyl?
rondde 350,-?
Edit Mod: Dré: Het wordt NIET op prijs gesteld om, als je reeds een EIGEN topic hebt waar je al zeer goed geholpen bent, ook nog andere topics te gaan spammen met DEZELFDE vraag. Dan kan het zo maar gebeuren dat ALLE berichten afkomstig van jouw toetsenbord zo maar zoek raken (oftewel weggesodemieterd worden!!!).
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
28-9-2004 20:14

loinz schreef:

DJ Tim schreef:

Wees nou eens eerlijk tegen mij en jezelf Loinz, afgezien van verkrijgbaarheid zie ik geen echte voordelen van vinyl.
Je kan het hebben over "direct contact met het medium" maar ga jij overal naartoe lopen als je ook de auto, fiets of trein kan pakken? Dat is makkelijker en sneller (alhoewel, de trein laugh :D ).

Voor vol worden aangezien? Ik ben zelf vinyl dj maar zie een cd jockey die de juiste muziek heeft en als een beest kan mixen en waar het publiek keihard op gaat echt wel voor vol aan.

Het blijft een eindeloze discussie, en vinyl geeft mensen idd vaak een ander gevoel dan cd's, toch neemt dit niet weg dat dit gevoel gewoon een op niets gebaseerd gevoel is. Als er 10 jaar geleden al veel dance op cd was had ik nooit geen plaat in mijn hele leven gekocht.
Sommige gevoelens zijn nou eenmaal op niets gebaseerd, maar ze zijn daarom nog niet slecht. Als ik supporter ben van een voetbalclub die jarenlang onderaan de eredivisie bungelt kunnen we ook wel met zijn allen roepen dat dit gewoonweg stom is omdat er betere clubs zijn die wel een kans maken om kampioen te worden. Toch voel je je op dat moment het meest aangetrokken tot die club en laat je deze ook niet in de steek (misschien een beetje afwijkend voorbeeld). Ik weet ook wel dat met cd's draaien meer voordelen heeft, maar ik heb bij het draaien van cd's niet hetzelfde gevoel als ik met vinyl heb, dus zal ik de platen nooit helemaal in de steek laten. Op zijn hoogst met cd's erbij gaan draaien.
Misschien een beter voorbeeld: een oude oldtimer heeft ook meer nadelen als voordelen ten opzichte van een nieuwe auto (op de wegenbelasting na dan wink ;) ). Toch zijn sommigen bereid om meer voor deze oude oldtimer te betalen als de nieuwe auto. Niet omdat ze rationeel hebben afgewogen wat de voor en nadelen zijn, maar omdat ze zich het beste voelen bij die oldtimer en die nieuwe auto's hun niks interesseert wink ;)
De keuze blijft persoonlijk...
Kijk, dit is pas een goeie onderbouwing en vergelijking. Ben het er ook helemaal mee eens.
Zo zijn er ook veel mensen die een oldtimer rijden tevens een "nieuwe" auto voor erbij hebben. wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
29-9-2004 17:28

DJ Tim schreef:

Wees nou eens eerlijk tegen mij en jezelf Loinz, afgezien van verkrijgbaarheid zie ik geen echte voordelen van vinyl.
Ik vind het wel handig dat je op het vinyl altijd kan zien waar de breaks zitten. Met het uitmixen van een cd is dat nog wel eens lastig omdat je niet kan zien hoe een nummer afbouwt (waar de laatste break zit).

Verder heeft cd idd een hoop voordelen happy :)
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-9-2004 18:15
De techniek maakt mij niet echt uit, ik ben zelf ook begonnen met cd's, met cd's mixen is zeker zo leuk als met vinyl maar op cd was bijna niks (heels) verkrijgbaar op cd.
Dat is de grootste rede dat ik (min of meer) ga overstappen op vinyl, de meeste verklaren me voor gek omdat cd zogenaamd "beter" is, en dan volgt er een hele lijst met voordelen.
Ja fijn dan, geloof ik best, maar het is voor mij nog steeds een hobby, en op vinyl is in mijn style gewoon veel meer verkrijgbaar, en op cd bijna niks.
En nog eens een simpel voorbeeldje, aankomende vrijdag mogen wij ook een stukje draaien op ons eigen schoolfeest (victor wink ;) ).
Nu heb ik een aantal goede remixes gevonden op vinyl, die nergens op cd verkrijgbaar zijn, doen al die voordelen van cd mij dan nog iets? Nee.
En ik vind persoonlijk vinyl ook lekkerder mixen, waarom? geen idee, maakt dat wat uit? Nee wink ;)
*Quukske*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-9-2004 18:59

Patrick van Vugt schreef:

Nu heb ik een aantal goede remixes gevonden op vinyl, die nergens op cd verkrijgbaar zijn, doen al die voordelen van cd mij dan nog iets? Nee.
De discussie is pas 12857235727789x gevoerd, maar DAARvoor zijn oplossingen natuurlijk.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-9-2004 19:30

sylvia schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Nu heb ik een aantal goede remixes gevonden op vinyl, die nergens op cd verkrijgbaar zijn, doen al die voordelen van cd mij dan nog iets? Nee.
De discussie is pas 12857235727789x gevoerd, maar DAARvoor zijn oplossingen natuurlijk.
De hele cd/vinyl discussie is al zovaak gevoerd, als hij dan gevoerd word, hoort dit er zeker bij....
*Quukske*
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
30-9-2004 10:11
www.new-line.nl/v/11213
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
2-10-2004 14:44
Ik heb in het muziekforum www.new-line.nl/forum/read/?t=10526 ook wat geschreven over downloadsites waar je legaal mp3's in 320 kan kopen, me dunkt (gezien de reacties in dit topic) dat veel te weinig mensen zich in deze mogelijkheden verdiepen, ik heb gisteren weer een paar hele goede mp3's op Beatport gekocht en dit zijn toch echt ontzettende toppers! Ik ben nu al maanden niet meer naar de vinyl boer geweest en het kan nog wel eens heel lang (of nooit meer) duren voordat ik daar weer is kom. Ik brand de nummers op cd en heb zo weer een flinke berg cd's die ik kan toevoegen aan de collectie.

Nu beginnen? Cd-spelers kopen of mp3 systeem met leuke mixer en koptelefoon en creditcard erbij nemen en gewoon downloaden op dit soort sites. De mp3's komen direct van de producer af en ze klinken perfect, iig mooier dan als je zelf een vinyl rip zou maken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)