Forum > Geluid

Beste instapmodel voor een beginnende DJ

(52 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 10:05
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-11-2003 11:38
Graag zou ik wat advies en informatie van jullie willen krijgen.

Ik wil binnenkort een instap setje aanschaffen (cd/of platenspeler (wat is de beste keus, en wat zijn de beperkingen van een cd-speler)

Nu heb ik al het een en ander in de deze forum gelezen hoe jullie er over denken.
Mij lijkt het geen overbodige luxe als je al direct een goed setje aanschaft zodat je daar enkele jaren mee vooruit kan.
Ik zou het thuis gaan gebruiken en zal niet veel buiten de deur gaan draaien (nu nog niet althans)
Kan ik nou het beste een compleet setje (kwa prijs ligt dit lager) kopen, of alles apart.
Waar moet ik als leek nou opletten (welk merk, welke mixer erbij nemen, naald keuze, enz enz).
Is het verstandig om direct een koffer voor dit alles te kopen.

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden aangezien jullie veel ervaring hebben hiermee.

Alvast bedankt!

Antoine
Edit Mod: je heoft niet allemaal regels er tussen te maken, zo ziet je vraag er toch ook netjes uit?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
13-11-2003 10:10
als jij je budget geeft kunnen wij beter kijken wat het beste bij jou past.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 10:15
Ik ben bereid om meer geld uit te gevens als ik weet dat dat andere setje beter is als het andere setje.

Laten we zeggen: Euro 1000

Waarschijnlijk is dit veel geld om direct te spendere als beginnende DJ maar zie het als een goede investering.
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 10:38
Aangezien ik al wel veel cd's heb lijkt het mij voor de hand liggen dat ik voor de cd-spelers ga, maar ik weet niet of ik dit moet meenemen met de keuze die ik maak.Ik vind vinyl veel mooier klinken persoonlijk, maar investeren in vinyl is een dure hobby ;)
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
13-11-2003 10:39
1 x bewerkt. Laatst door Loinz op 13-11-2003 10:49
- 2 super OEM bakken bijv:
www.new-line.nl/v/12673

- Gemini UMX-7
www.new-line.nl/v/246

En overleg eens met over de prijs en de set, die komt vast wel met een mooie set binnen (of net boven) je butged.

Als naalden zou ik voor de Ortofon Concorde Pro gaan:
www.new-line.nl/v/3503
Of voor de OM versie hiervan:
www.new-line.nl/v/497

Dan heb je naar mijn mening de beste draaitafels, met een goede mixer die echt wel ff meekan. Heb je ooit geld teveel dan kun je altijd nog naar een grote meerkanaals mixer overstappen.

Als je met cd wilt gaan draaien 2 Gemini's CDJ-20's met een leuk mengpaneel (ga zelf de Ecler HAK320 halen, omdat dit gewoon een plaatje is, super faders heeft, en zo'n beetje alles wat je maar in een battlemixer kunt stoppen, ik ga hem voor het gewone beatmixen gebruiken, nadeel: korte 45 mm faders maar verder...) happy :)

Ik zou er wel cases bij halen. Maar dan kom je meteen een stukkie duurder uit (160 euro voor 2 protek koffers (voor draaitafel):
www.new-line.nl/v/11056
Deze case heb ik zelf ook, is lekker licht, een plaatje om te zien en toch stevig (niet om op te springen hoor wink ;) )

Je kunt ook eens naar de Reloop draaitafels kijken. De RP-4000 is zeker al goed genoeg om mee te beginnen. De RP-5000 weer net een stukkie beter (maar ook duurder en wordt zonder element geleverd). Maar voor mij blijft er maar 1 absolute nummer 1: de OEM superbak
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 10:44
Thx Loinz!

Zal wat informatie gaan zoeken betreft deze draaitafels.

Wat lijkt jou de beste keuze: cd of vinyl?
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
13-11-2003 10:53

DJ Redrock schreef:

Thx Loinz!

Zal wat informatie gaan zoeken betreft deze draaitafels.

Wat lijkt jou de beste keuze: cd of vinyl?
Als ik nou zou beginnen met draaien zou ik denk ik voor cd's kiezen. Het probleem met platen is dat je er vaak slechts enkele van hebt, terwijl je vaak al bergen cd's hebt liggen. Platen zijn duurder en je moet je vaak nog kopen. En platen raken eerder uitverkocht of stijgen in prijs (ik draai oldskool en sommige platen (2e hands) zijn gigantisch duur. Cd's zijn vaak langer verkrijgbaar. Plus dat platen sneller slijten en ook de naalden slijten. Ik heb voor platen gekozen omdat ik het z'n charme vind hebben. Ik kocht al af en toe een plaat terwijl ik de nummers allang op cd had en die plaat over een bagger installatie moest afluisteren. Bij mij lag mijn keuze dus al vast, maar als je nu nog twijfelt ga dan voor cd's wink ;)
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 11:01
Die mixer en die draaitafels zien er zekers strak uit incl. de koffers.
Ik ga nu puur af op jou informatie.Die mixer lijkt mij zeker een koopje nu.

Ik vind vinyl ook wel zo zijn charme hebben.Tegewoordig koop je bergen platen op b.v. Ebay of Yezzz, of ergens bij een beurs.

Zit er eigenlijk verschil tussen normale vinyl platen en platen die men gebruikt bij het draaien op feesten?
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
13-11-2003 11:07
Nee, een plaat is een plaat, of die nu 8inch of 12 inch is, het blijft een plaat. En op feesten wordt met platen gedraaid, dus dat zijn dezelfde.
Ik weet niet wat voor een muziek je wilt draaien? Maar ik ben zo kieskeurig dat ik daar (ebay etc) niks zal vinden.
Cd-spelers als de Numark axis 8 enz hebben allemaal effecten en veel meer mogelijkheden dan een platenspeler (loops etc). Niet dat je op het platen mixen raakt uitgekeken, maar het kan wel extra dimensies geven aan je set. Maar ja, eerst leren draaien...
DJ RedrockStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 14-11-2003
Berichten: 8
13-11-2003 11:11
Daar heb je gelijk in ja, eerst maar eens leren draaien.

Zal er over gaan nadenken wat ik zal kiezen, cd of vinyl.

Zer waarschijnlijk vinyl omdat het mij meer aantrekt.

Bedankt voor al je info!

tot horens!

Mvg,

Antoine

Terug naar forum Reageer (zonder quote)