Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Loinz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 102 bijdrage(n) van Loinz (Pagina: 1 van 6)
Topic: Rane Serato Scratch (18-8-2005 13:23:00)
waarom een 3410x terwijl er op de site een cx 3400 super x staat? (heb nog nooit met crossover ed. gewerkt du heb er geen verstand vanCx 3400 super x, ook goed in ieder geval die 3400 serie of cross uit zelfde budget.
Hij kan misschien beter voor de 1520 gaan omdat hij ze toch af en toe als standalone wil gebruiken. Ik redeneerde vanuit mijn eigen situatie, ik draai hardcore enzo en dan werk ik altijd met subs, dus de 1220 (omdat die minder schel klinkt). Met 4 subs lijkt me het gewoon hetzelfde verhaal. Die 15 inch heb je niet nodig voor het laag, die pakken de subs, als de 12 inch beter klinkt in het hoog dus gewoon de 12 inch pakkenTopic: behringer setje (3-8-2004 17:30:00)
Assign effects loop to each individual channel
ach dat maakt me dan ook niet uit. hij heeft een send return (is die per kanaal eigenlijk? denkt wel er staat fully assignable) dus een kaos of iets dergelijks is later altijd nog aan te sluiten.Volgens mij heeft de PVC275 ook effect send en return. Verder zie ik het al enige tijd bestaan van een mixer juist als een van de grootste voordelen. Deze mixer heeft namelijk al bewezen erg degelijk te zijn en faders te hebben die erg lang meegaan. Bij niewe mixers blijft dit natuurlijk altijd een gok. Stanton geeft in de handleiding aan dat de faders 100.000 keer meegaan, Vestax beweerd dat hun faders veel vaker mee kunnen. Nou zeggen cijfers op zich niet zoveel, maar als de verschillen erg groot worden kunnen ze toch een (globale) richtlijn geven.
Succes met de keuze, maar onthoud wel dat de PVC275 echt een erg lekkere mixer is die zich toch al heeft bewezen! En looks komen pas ergens onderaan in mijn lijstje, punt 1 is geluidskwaliteit en degelijkheid, maar ja dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.Topic: A&H komt eraan met een nieuw Xone model (mixer) (7-1-2004 17:36:00)
betekent niet dat hij overal zo duur is maar bij andere mixers komt die site wel goedkoop uitMisschien zit er wel een prijsverschil tussen de potmeter en de lijn fader uitvoering?Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (4-1-2004 22:44:00)Ik heb de Djm600 niet zelf gehad, maar een vriend van me heeft er een en die vervangt toch iedere keer binnen een jaar faders, als je dan kijkt dat zo'n fader 30 euro kost, is de mixer toch vrij duur in onderhoud. Als de faders echt zo makkelijk te vervangen zijn is hij mooi genaaid, hij moest voor het plaatsen van de nieuwe faders een aardig bedrag neertellen (hij liet het door een muziekzaak doen, die tellen natuurlijk ook een behoorlijk uurloon).
Hij neemt die mixer weleens mee naar feestjes waar ze nogal goed zijn in het besparen op geluidsinstallatie. Doordat het vermogen van de installatie beperkt is, gaan mensen dan vaak het geluid opschroeven en komt de mixer af en toe weleens (piekend) en het rood te staan. Als je hoort hoe belachelijk slecht het geluid dan wordt dan schrik je ff. Helaas zijn er nog teveel dj's die gewoon lekker in het rode draaien want ja, het is toch niet van hun.
Ikzelf zat ook te denken om een Pioneer als mixer aan te schaffen, want al met al blijft hij lekker overzichtelijk en erg makkelijk in gebruik. Ik ging dus naar een zaakje toe om ook eens naar andere mixers te kijken. Ik vertelde de verkoper over het probleem qua geluidskwaliteit. Die liet me ff de Xone 62 horen en meteen daarna de Pioneer Djm600 over dezelfde installatie. Als je dat hebt gehoord, dan wil je niks anders meer als de Xone. Het geluid is zo loepzuiver, en de mixer is ook erg makkelijk in gebruik. Het filter is superheftig en in combinatie met een Koas pad heb je naar mijn mening beter klinkende en orginelere effecten als op de Djm zitten.
Dan baseer je het welliswaar niet op eigen ervaring, maar wel op ervaring uit de praktijk, volgens mij is dit praktisch hetzelfde (al kun je nog meer details geven als je de apparatuur zelf hebt gehad).Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (4-1-2004 19:16:00)
...of wel?
ik zie der alleszins geen op de fotoDe eq gaat diep zat om een kill effect te creeeren. Is het dan echt zoveel moeite om ff die potmeter open en dicht te draaien, ipv een knopje indrukken?
Ik denk dat je kill switches niet mist (als je ze al gebruikt), je moet gewoon heel ff doorhebben hoe je lekker snel met de potmeters kan werken, al is dat natuurlijk wel wat lastiger als de potmeters te dicht op elkaar zitten.Topic: Ecler HAK320 (22-12-2003 22:23:00)HUH??? Zo'n setje roosters kost 21,50 euro! Zo duur vind ik dat nu ook weer niet. Schroeven en afstandbusjes e.d. zitten er standaard bij.
Verder zou ik de kastjes wel vastzetten aan de zuiltjes; zeker als je, net als ik, katten hebt ;-) Je kunt daarvoor inderdaad de 3/8" schroefbus onder in het kastje gebruiken.Kun jij die roosters leveren Dre, en heb je er misschien een foto van (aanzicht speelt natuurlijk ook een rol)Topic: Ecler HAK320 (17-12-2003 17:28:00)
Gitaareffecten zijn bijna allemaal "in line" effecten. Oftewel effecten die in SERIE met een apparaat gezet moeten worden (en dus alleen maar een WET signaal kunnen produceren). Hetzelfde geldt voor een aantal DJ effect bakjes. Die zijn dus helemaal niet bedoeld om gebruikt te worden in een LUS!Welke dj effectbakjes zijn dat Dre? Hoort de Kaos Padd II daar ook bij, of kan je daarbij wel wet en dry regelen? Topic: OEM superbak vs. PTD-6000 (14-12-2003 12:32:00)
maar ga niet de bass hoger draaien om meer bas te krijgen, word het niet beter van.
niet echt veel laag maar daar draait het volgens mij niet om, of wel?Lijkt me sterk dat als je hardhouse draait, dat je dan geen laag wilt hebben, dat is juist belangrijk. Ik draai zelf hardcore, nog een stapje verder, ik heb bij het testen een cd'tje meegenomen, die Behinger had er echt moeite mee en kon gewoon de bas niet aan. De Syrinics set had er absoluut geen moeite mee, je moet de bas juist iets terugdraaien. Het wordt sowieso moeilijk om uit zulke kleine speakers een echt dreunende goedklinkende bas te halen, het cross over punt is in ieder geval belangrijk. Misschien dat die Alesis wel goed klinkt omdat die een actieve crossover heeft. Het geluid blijkt toch altijd een kwestie van smaak, ik vond die Behinger's best aardig, tot ik de Syrinics set hoorde, dan heeft die Behinger set in 1 klap geen bas meer. Dus gewoon extreem cd'tje mee en dan gaan luisteren, dan weet je het verzelf.Topic: Tannoy, Alesis of Behringer monitor (9-12-2003 09:25:00)
Ik wil hem gebruiken als vinyl interface. Dus niet als virtual dubbele cd-speler.
Ik gebruik de laptop verder voor school, dus alle standaard shit als office, acrobat, realplayer etc staat er ook op er staat zo'n 6 Gig aan gegevens op de HD. Hij is dus niet echt leeg te noemen. Wel heb ik hem getweaked (classic windows look etc etc) om de snelheid te bevorderen. Bij opstarten lopen alleen mijn virusscanner (Kaspersky, Norton was te veeleisend) en het draadloos internet standaard.
Mixvibes zou een mooie goedkope oplossing zijn (DVS 2.0 + Maya USB 44 = minder dan 300 euro).
Op zich wil ik er ook best wat meer voor neerleggen als ik er dan 100% vanuit kan gaan dat een FS2 of een Rane Serato dan ook perfect loopt op mijn oude laptop. De vraag is of dit zo is en als iemand een van de software paketten heeft draaien op een soortgelijke laptop, dan zou me dat natuurlijk wel ff zo'n 250 euro schelen.
Topic: Rane Serato Scratch (18-8-2005 12:08:00)Ik gebruik de laptop verder voor school, dus alle standaard shit als office, acrobat, realplayer etc staat er ook op er staat zo'n 6 Gig aan gegevens op de HD. Hij is dus niet echt leeg te noemen. Wel heb ik hem getweaked (classic windows look etc etc) om de snelheid te bevorderen. Bij opstarten lopen alleen mijn virusscanner (Kaspersky, Norton was te veeleisend) en het draadloos internet standaard.
Mixvibes zou een mooie goedkope oplossing zijn (DVS 2.0 + Maya USB 44 = minder dan 300 euro).
Op zich wil ik er ook best wat meer voor neerleggen als ik er dan 100% vanuit kan gaan dat een FS2 of een Rane Serato dan ook perfect loopt op mijn oude laptop. De vraag is of dit zo is en als iemand een van de software paketten heeft draaien op een soortgelijke laptop, dan zou me dat natuurlijk wel ff zo'n 250 euro schelen.
Ik zit nu al geruime tijd eens rond te kijken naar een goede Finalscratch achtige oplossing. Ik weet dat er goede goedkope oplossingen zijn als Mixvibes DVS etc, maar ik ben bang dat mijn laptop deze niet aankan.
Laptop: Athlon mobile XP 1400+ met 512 Mb intern, USB 1.0 en 4800 rpm harddisk.
Heeft iemand ervaringen met Serato Scratch van Rane?
Is het met dit prog mogelijk om je eigen mix te tapen (zoals bij FS2)
Loop het goed in XP?
Voor Finalscratch 2 is mijn laptop waarschijnlijk niet snel genoeg (2 Ghz aanbevolen)?? Voor toepassingen als Mixvibes waarschijn ook niet??
Wat raden jullie me aan?
Topic: behringer setje (3-8-2004 18:30:00)Laptop: Athlon mobile XP 1400+ met 512 Mb intern, USB 1.0 en 4800 rpm harddisk.
Heeft iemand ervaringen met Serato Scratch van Rane?
Is het met dit prog mogelijk om je eigen mix te tapen (zoals bij FS2)
Loop het goed in XP?
Voor Finalscratch 2 is mijn laptop waarschijnlijk niet snel genoeg (2 Ghz aanbevolen)?? Voor toepassingen als Mixvibes waarschijn ook niet??
Wat raden jullie me aan?
dj large schreef:
welke kan hij nu het beste nemen? de 1220 of de 1520? hij zal vooral de opstelling 2 subs 2 tops gebruiken maar hoe zit het als hij 4 subs en 2 tops gebruikt? moet hij dan niet de 1520 nemen? aangezien dat deze tops ook bij dat setje op de site staan aangegeven en ik aanneem dat ze daar toch wel de beste combinatie op zullen zettenwaarom een 3410x terwijl er op de site een cx 3400 super x staat? (heb nog nooit met crossover ed. gewerkt du heb er geen verstand van
Hij kan misschien beter voor de 1520 gaan omdat hij ze toch af en toe als standalone wil gebruiken. Ik redeneerde vanuit mijn eigen situatie, ik draai hardcore enzo en dan werk ik altijd met subs, dus de 1220 (omdat die minder schel klinkt). Met 4 subs lijkt me het gewoon hetzelfde verhaal. Die 15 inch heb je niet nodig voor het laag, die pakken de subs, als de 12 inch beter klinkt in het hoog dus gewoon de 12 inch pakken
Zoals het tot nu toe voor mij duidelijk is heb je met het volgende setje erg leuke set:
- 1 EP1500 op 2 B1220 topkasten (mits je deze altijd in combinatie met de subs gebruikt)
- 1 EP2500 op 2 B1800 subs (met de passieve cross eruit gehaald)
- crossover 3410x
- eventueel een eq
Deze set is eventueel uit te breiden met nog 2 B1800 en 2 B1120 en die kunnen dan zelfs nog alle vier op die EP1500 en die EP2500 gehangen worden, of is het aanschaffen van een extra EP1500 en 2500 noodzakelijk, of liever een EP2500 voor 4 topjes ipv een EP1500?
En klinken die EV SX300 echt zoveel beter als de B1220 van Behinger (prijsverschil is nog te overzien)? Kan ik met 2 EV SX300's wel 4 B1800 subs aan (met passieve cros verwijderd?)
Topic: Het Ecler Nuo5-topic (22-7-2004 17:42:00)- 1 EP1500 op 2 B1220 topkasten (mits je deze altijd in combinatie met de subs gebruikt)
- 1 EP2500 op 2 B1800 subs (met de passieve cross eruit gehaald)
- crossover 3410x
- eventueel een eq
Deze set is eventueel uit te breiden met nog 2 B1800 en 2 B1120 en die kunnen dan zelfs nog alle vier op die EP1500 en die EP2500 gehangen worden, of is het aanschaffen van een extra EP1500 en 2500 noodzakelijk, of liever een EP2500 voor 4 topjes ipv een EP1500?
En klinken die EV SX300 echt zoveel beter als de B1220 van Behinger (prijsverschil is nog te overzien)? Kan ik met 2 EV SX300's wel 4 B1800 subs aan (met passieve cros verwijderd?)
Als deze mixer dezelfde crossfader heeft als de HAK360 dan is dat ding van ze lang zal ze leven niet kapot te krijgen ook al zou je er je best opdoen. En de kanaalfaders (als deze hetzelfde zijn als mijn HAK320) zijn ook echt van super kwaliteit (stevig, lopen soepel, goed aan te passen naar eigensmaak). Verder heeft Ecler gewoon een goede toonregeling en een lekkere klank.
De effecten lijken me erg handig toe te passen dankzij goede monitor mogelijkheden en die wet-dry fader. Daarom zou ik als ik het geld had zeker de Ecler boven de Denon verkiezen. Omdat Ecler al hele lange tijd erg degelijke en kwalitatief hoogstaande mixers maakt en Denon zich nog maar moet bewijzen.
Topic: Monitor luidspreker (6-2-2004 18:03:00)De effecten lijken me erg handig toe te passen dankzij goede monitor mogelijkheden en die wet-dry fader. Daarom zou ik als ik het geld had zeker de Ecler boven de Denon verkiezen. Omdat Ecler al hele lange tijd erg degelijke en kwalitatief hoogstaande mixers maakt en Denon zich nog maar moet bewijzen.
Ik denk dat je familie best ff stil zal worden als ze horen wat voor een geluid er uit zulke (relatief) kleine boxen komt. Ik zet mijn set nooit verder als half open, en dat gaat het al hard (al is het wel een een ruimte van nog geen 20 m2).
Deze versterker en boxen kunnen dan nog wel op elkaar zijn afgestemd, je kunt alles opblazen als je maar goed genoeg je best doet. Gewoon luisteren en niet verliefd raken op die mooie rode lampjes op je mengpaneel, want hoe goed je installatie ook is als je te lang in het rood draait zal iedere installatie beroerd gaan klinken en er ook zeker niet beter van worden
Het best kun je gewoon ff gaan luisteren en vergelijken, dan ben je sowieso verkocht
Topic: sorry hoor, maar welke mixer... (7-1-2004 22:42:00)Deze versterker en boxen kunnen dan nog wel op elkaar zijn afgestemd, je kunt alles opblazen als je maar goed genoeg je best doet. Gewoon luisteren en niet verliefd raken op die mooie rode lampjes op je mengpaneel, want hoe goed je installatie ook is als je te lang in het rood draait zal iedere installatie beroerd gaan klinken en er ook zeker niet beter van worden
Het best kun je gewoon ff gaan luisteren en vergelijken, dan ben je sowieso verkocht
Han Kop schreef:
wat is dit dan?Assign effects loop to each individual channel
ach dat maakt me dan ook niet uit. hij heeft een send return (is die per kanaal eigenlijk? denkt wel er staat fully assignable) dus een kaos of iets dergelijks is later altijd nog aan te sluiten.
Succes met de keuze, maar onthoud wel dat de PVC275 echt een erg lekkere mixer is die zich toch al heeft bewezen! En looks komen pas ergens onderaan in mijn lijstje, punt 1 is geluidskwaliteit en degelijkheid, maar ja dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
dj diëgo schreef:
ik heb het fout want op een andere site www.jbsmusic.co.uk/validate07.php?action=show&orig_rowid=510 staat hij veel duurder!betekent niet dat hij overal zo duur is maar bij andere mixers komt die site wel goedkoop uit
spongebob schreef:
vraag me af hoeveel mensen hun mening over de djm600 baseren over EIGEN ervaring.Hij neemt die mixer weleens mee naar feestjes waar ze nogal goed zijn in het besparen op geluidsinstallatie. Doordat het vermogen van de installatie beperkt is, gaan mensen dan vaak het geluid opschroeven en komt de mixer af en toe weleens (piekend) en het rood te staan. Als je hoort hoe belachelijk slecht het geluid dan wordt dan schrik je ff. Helaas zijn er nog teveel dj's die gewoon lekker in het rode draaien want ja, het is toch niet van hun.
Ikzelf zat ook te denken om een Pioneer als mixer aan te schaffen, want al met al blijft hij lekker overzichtelijk en erg makkelijk in gebruik. Ik ging dus naar een zaakje toe om ook eens naar andere mixers te kijken. Ik vertelde de verkoper over het probleem qua geluidskwaliteit. Die liet me ff de Xone 62 horen en meteen daarna de Pioneer Djm600 over dezelfde installatie. Als je dat hebt gehoord, dan wil je niks anders meer als de Xone. Het geluid is zo loepzuiver, en de mixer is ook erg makkelijk in gebruik. Het filter is superheftig en in combinatie met een Koas pad heb je naar mijn mening beter klinkende en orginelere effecten als op de Djm zitten.
Dan baseer je het welliswaar niet op eigen ervaring, maar wel op ervaring uit de praktijk, volgens mij is dit praktisch hetzelfde (al kun je nog meer details geven als je de apparatuur zelf hebt gehad).
Ik zou ook zeker eens kijken naar de Xone 62. Naar mijn mening het mengpaneel (en niet eens veel duurder als degene die jij noemt). Er zit alles op wat je nodig hebt (genoeg kanalen, effect send, lekkere (degelijke faders), een super klank, echt lekker klinkend en zeer goed te gebruiken VCF filter, zowat alle uitgangen zijn gebalanceerd en ga zo maar door)
Ik zou zeker niet voor de Pioneer gaan. Hij is wel overzichtelijk, en er zitten effecten op. De faders zijn echter zwaar klote en raken erg snel gaar en zijn niet zo 1,2,3 te vervangen. Hij heeft erg weinig headroom, een veel minder klankbeeld, de voeding wordt erg warm. Een leuke mixer, maar veel te duur voor de degelijkheid die je ervoor terug krijgt.
(ja zelfs mixers waar grote namen mee draaien hoeven niet altijd het beste te zijn, al lopen er velen gewoon met de massa mee en kopen hem (onbewust) toch nog te vaak om deze reden)
Rodec maakt erg degelijke mengpanelen, ik kan niks over specifieke types zeggen, het zijn echter vaak erg 'basic' mengpanelen die erg overzichtelijk zijn en alleen hebben wat je echt nodig hebt. (dus gewoon super degelijk zonder al te veel poespas, super overzichtelijk).
Mijn advies blijft gewoon een Xone 62 halen en er eventueel een Korg Koas Pad II bij halen. Heb je net iets meer als de inmiddels wel erg cliche wordende Pioneer effecten, een veel betere klank, en een veel degelijkere mixer met veel meer headroom, lekkere faders die je niet om de haverklap moet vervangen (bovendien is er ruimte genoeg om er zowat ieder type fader in te stoppen, mocht je ze ooit moeten vervangen dan kun je zelfs de linefaders nog van P&G pakken of die erg goede ALPS faders (die ALPS ongeveer net zo duur als die van Pioneer, maar gaan echt veel langer mee), kortom gewoon een droom setup waar je nooit en te nimmer spijt van krijgt.
Kijk als je echt geld genoeg hebt ook ff naar de Xone 92 en de Ecler Sclat serie, dan heb je het echt over het neusje van de zalm, zijn echt nog iets duurder.
Topic: De ideale mixer!! (2-1-2004 19:24:00)Ik zou zeker niet voor de Pioneer gaan. Hij is wel overzichtelijk, en er zitten effecten op. De faders zijn echter zwaar klote en raken erg snel gaar en zijn niet zo 1,2,3 te vervangen. Hij heeft erg weinig headroom, een veel minder klankbeeld, de voeding wordt erg warm. Een leuke mixer, maar veel te duur voor de degelijkheid die je ervoor terug krijgt.
(ja zelfs mixers waar grote namen mee draaien hoeven niet altijd het beste te zijn, al lopen er velen gewoon met de massa mee en kopen hem (onbewust) toch nog te vaak om deze reden)
Rodec maakt erg degelijke mengpanelen, ik kan niks over specifieke types zeggen, het zijn echter vaak erg 'basic' mengpanelen die erg overzichtelijk zijn en alleen hebben wat je echt nodig hebt. (dus gewoon super degelijk zonder al te veel poespas, super overzichtelijk).
Mijn advies blijft gewoon een Xone 62 halen en er eventueel een Korg Koas Pad II bij halen. Heb je net iets meer als de inmiddels wel erg cliche wordende Pioneer effecten, een veel betere klank, en een veel degelijkere mixer met veel meer headroom, lekkere faders die je niet om de haverklap moet vervangen (bovendien is er ruimte genoeg om er zowat ieder type fader in te stoppen, mocht je ze ooit moeten vervangen dan kun je zelfs de linefaders nog van P&G pakken of die erg goede ALPS faders (die ALPS ongeveer net zo duur als die van Pioneer, maar gaan echt veel langer mee), kortom gewoon een droom setup waar je nooit en te nimmer spijt van krijgt.
Kijk als je echt geld genoeg hebt ook ff naar de Xone 92 en de Ecler Sclat serie, dan heb je het echt over het neusje van de zalm, zijn echt nog iets duurder.
Ook met potmeters kun je ineens de ene bas dichtgooien en de ander open, het gaat dan minder 'lomp' (lees plotseling). Dat klinkt ook nog net ff beter. Killswitchen killen echt diep, daarom is het vaak niet echt muziekaal meer te noemen (ook de rest gaat een beetje mee), die mee maar het muziekaal wegfilteren met de eq (dus een db of 15, zeker geen 30).
Topic: Review Synq SMX1 (1-1-2004 18:01:00)phazer schreef:
wat ik nou wel jammer vind is dat deze mixer geen killswitches heeft...of wel?
ik zie der alleszins geen op de foto
Ik denk dat je kill switches niet mist (als je ze al gebruikt), je moet gewoon heel ff doorhebben hoe je lekker snel met de potmeters kan werken, al is dat natuurlijk wel wat lastiger als de potmeters te dicht op elkaar zitten.
En de Korg Koas PadII, kan die ook goed op de HAK320 worden aangesloten? Of heeft deze geen wet-dry regeling?
Topic: Tannoy, Alesis of Behringer monitor (17-12-2003 17:45:00)Is er voor het afstellen van de sub een bepaalde regel?
Ik heb de sub netjes afgesteld (freefield, geen delay want op rechte lijn). Dan vind ik hem voor de muziek die ik vaak draai (hardcore ed) perfect, zet ik echter een plaatje op met breaks of good old Bob Marley, dan vindt ik het weer niet klinken en is het moeilijk om het alleen met de eq van mijn mengpaneel recht te trekken. Misschien tips?
Topic: Zelf zuil maken voor Syrincs M3-220 (17-12-2003 17:35:00)Ik heb de sub netjes afgesteld (freefield, geen delay want op rechte lijn). Dan vind ik hem voor de muziek die ik vaak draai (hardcore ed) perfect, zet ik echter een plaatje op met breaks of good old Bob Marley, dan vindt ik het weer niet klinken en is het moeilijk om het alleen met de eq van mijn mengpaneel recht te trekken. Misschien tips?
Dré schreef:
Waypoint schreef:
Even voor de duidelijkheid: De monitor's hebben een speciale schroefopening. Of hoe je zo'n ding ook noemt. Je kan hem er mee op een microfoon statief plaatsen of met een bout vast zetten. Verder wilde ik speakerdoek gebruiken. Ik heb nl nog is gekeken en een rooster word echt te duurVerder zou ik de kastjes wel vastzetten aan de zuiltjes; zeker als je, net als ik, katten hebt ;-) Je kunt daarvoor inderdaad de 3/8" schroefbus onder in het kastje gebruiken.
Dré schreef:
Ik moet zeggen dat het me opvalt dat een fiks aantal DJ effect boxen de fout maakt geen "Dry" signaal te kunnen leveren. Dan kun je natuurlijk zeggen "da's dan een probleem voor de mixer"... Geval is echter dat in de PA en studio wereld het HEEL normaal is dat een effect en op "dry" (return toevoegen aan de bus ZONDER origineel) en op "wet" (effect PLUS origineel op de output zodat het apparaat in een insert geplaatst kan worden) kunt zetten.Gitaareffecten zijn bijna allemaal "in line" effecten. Oftewel effecten die in SERIE met een apparaat gezet moeten worden (en dus alleen maar een WET signaal kunnen produceren). Hetzelfde geldt voor een aantal DJ effect bakjes. Die zijn dus helemaal niet bedoeld om gebruikt te worden in een LUS!
Hij is niet geedit, ik heb de versie zonder strobe, aan uit knop zit aan de achterkant. Volgens mij is hij verder gewoon precies hetzelfde.
Topic: Tannoy, Alesis of Behringer monitor (11-12-2003 10:22:00)Prijs van die Syrinics set is wel voor allebei de topjes en de subwoofer (actief), dus bijna net zo duur als de Tannoy set. Die Alesis set, was dat ook per stuk? Of was die wel 250 euro voor 2? Het leek me al sterk dat ze zo goedkoop waren (die Tannoys).
Topic: Tannoy, Alesis of Behringer monitor (9-12-2003 21:52:00)nijhuisr schreef:
ik was vandaag bij een vriend van me en die draait toevallig met tannoy. ik vind het best mooi klinken, lekker helder.maar ga niet de bass hoger draaien om meer bas te krijgen, word het niet beter van.
niet echt veel laag maar daar draait het volgens mij niet om, of wel?
Die Behringer klinkt aardig, heeft niet super veel laag, maar niet echt verkeerd ofzo, maar hier in de hier is ie net ff duurder als jij aangeeft, mag ik vragen hoe je aan die prijzen komt? Want volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Ik heb ooit hifi speakers gehad van Tannoy, die vond ik echt tegenvallen.
Het lijkt me het verstandigst dat je gewoon eens gaat luisteren. Ikzelf heb de Syrinics M3-220, die is echt top (maar ja ligt ook wel behoorlijk boven je budget)
Ik heb ooit hifi speakers gehad van Tannoy, die vond ik echt tegenvallen.
Het lijkt me het verstandigst dat je gewoon eens gaat luisteren. Ikzelf heb de Syrinics M3-220, die is echt top (maar ja ligt ook wel behoorlijk boven je budget)