Forum > Algemeen Forum

Bluffers en neppers in deze branche..

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
5-4-2004 22:11

dieje.tk schreef:

wat ik niet vind kunnen is jezelf DJ noemen als je 2 zwaailichten van de blokker hebt, 2 speakertjes van de gamma, met een 2X10watt versterker zonder cd spelers. wat is hier dan nou aan, een DJ is toch Disck Jockey die zorgt toch voor de muziek, als je nou cd spelers had ok maar ga nou niet lopen opscheppen tegen andere mensen dat je het zo goed weet want in mijn ogen slaat dat nergens op: ik vind het eigenlijk om te lachen laugh :D

dit gaat niet over iemand op het forum. (niet dat ik problemen krijg sad :( )
Vnd ik ook, zo vond een collega van mij (op me baantje in een winkel) dat ik geen echte DJ ben omdat ik geen platenspelers heb. Vind ik ook een stomme redenering. Maar hij vind zichzelf nogal goed, en vind dat hij wel een DJ is als hij thuis een setje platenspelers heeft staan waar hij 4x per jaar gratis mee op tekno feestjes draait. Nou volgens mij ben je een DJ als je tegen betaling muziek verzorgt om mensen zo een geweldige avond te geven. Hij kan dan wellicht beter mixen, maar als je er nix mee verdient helpt dat IMHO ook niet veel wink ;)
Of de feesten nu groot of klein zijn doet er dan niet toe, maar een blokkerzwaailamp + huiskamer cd spelers + een jongen die er achter staat kun je IDD geen DJ noemen, okal wordt ie er voor betaald wink ;) T woord DJ is daarvoor wellicht een ruim begrip, maar als t je hobby of werk is en je het professioneel probeert aan te pakken kan je je volgens mij wel een DJ noemen.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2004 22:19
Volgens van dale:
disk·joc·key (de ~ (m.))
1 verzorger van een muziekprogramma op de radio of in een discotheek => deejay
Dat is dus zowel de proffesional die elk weekend met zijn apparatuur op stap is om mensen een tegekke avond te verzorgen als wel de hobbyist die 4x per jaar gratis op een feest de mensen entertaint.

In mijn ogen is iedereen die op de een of andere manier serieus met muziek draaien bezig is een DJ. Dat is dus ook die student die ergens op een zolderkamertje voor zijn eigen plezier aan het mixen is. En zelfs de beginnende drive-in show die zich niet meer kan veroorloven dan 2gamma boxen en 2blokker zwaailampen. Hij probeert ook een feestje te bouwen dmv de juiste muziek op het juiste moment te laten horen.

Maar ik denk dat DJ voor iedereen iets anders betekent!
Maar dat is MIJN mening...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
6-4-2004 00:51
Diegene die er de meeste ophef over maken wie dan wel of geen dj is, dat zijn meestal diegene die er de ballen verstand van heeft en niet veel werk heeft. Tenzij het een kansarme, arrogante, vinyl-pooier is, die zweert bij z'n stapels veel te zware zwarte schijven. Die wil je er verder ook nog wel eens over horen.

Mensen die een beetje nadenken over het dj-wereldje, en er zelf in zitten zal het een worst zijn.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-4-2004 01:00

_ferry_ schreef:

Maar hij vind zichzelf nogal goed, en vind dat hij wel een DJ is als hij thuis een setje platenspelers heeft staan waar hij 4x per jaar gratis mee op tekno feestjes draait. Nou volgens mij ben je een DJ als je tegen betaling muziek verzorgt om mensen zo een geweldige avond te geven. Hij kan dan wellicht beter mixen, maar als je er nix mee verdient helpt dat IMHO ook niet veel wink ;)
DJ'en doe je in eerste instantie toch omdat je van de muziek houdt? en dus niet om het geld?
Door internet beperkt
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
6-4-2004 08:00
:s ja, vind ik ook, als je mensen maar vermaakt met je muziek toch? doen jullie ook niet aan 'vrienden dienstjes'ofzo?? je hoeft er toch niet altijd geld voor te krijgen?? shocked 8O
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
6-4-2004 09:16
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 6-4-2004 09:24
Dj is geen beschermde titel,
dus als iemand zichzelf Dj voelt, dan noemt hij zich maar zo als hij er happy mee is.

Sommige vinden iemand pas Dj als hij of zij er brood mee verdient.

Maar vergeet niet dan er in de 70er en 80er jaren vele (illegale) radio-zenders waren, waar vele honderden Dj's zonder dat ze er een cent voor kregen, hele programma's vol maakten.
En sommige daarvan een luisterpubliek hadden met 5 nullen.
Dat waren dan volgens sommige hun redenatie ook niet echte Dj's....... shocked 8O

Nou, om de discussie maar een beetje te beeïndigen:
Van mij mag iedereen Dj zijn laugh :D
De Dj's die echt goed zijn, zie je toch niet in deze discussie de strijd aan binden tussen wat wel en niet een dj is.
Het interesseerd ze geen ene malle moer wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-4-2004 09:16
Ik denk dat de verhouding vriendendienst versus betaald werk per persoon verschilt, en waag zelfs te beweren dat je aan deze verhouding de mate van professionaliteit van een dj kunt afwegen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een dj wiens avonden alleen bestaan uit vriendendiensten, zichzelf geen dj mogen noemen. Dat is mij echt volledig om het even. Ik heb geen patent op het 'merk dj', niemand heeft dat. [EDIT] Tom, je was me nét voor razz :p [EDIT]

Als mijn vrienden een dienst van mij willen, dan doe ik dat, maar dan sleep ik niet gratis en voor niks 5000 Euro aan apparatuur mee. Wanneer ze zoiets willen, dan gaan ze ervoor betalen. Mogelijk wel wat minder dan een reguliere klant, maar toch.
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
7-4-2004 21:33

DJ Sietse schreef:

_ferry_ schreef:

Maar hij vind zichzelf nogal goed, en vind dat hij wel een DJ is als hij thuis een setje platenspelers heeft staan waar hij 4x per jaar gratis mee op tekno feestjes draait. Nou volgens mij ben je een DJ als je tegen betaling muziek verzorgt om mensen zo een geweldige avond te geven. Hij kan dan wellicht beter mixen, maar als je er nix mee verdient helpt dat IMHO ook niet veel wink ;)
DJ'en doe je in eerste instantie toch omdat je van de muziek houdt? en dus niet om het geld?
100% mee eens, als je t niet leuk vind moet je er ook niet je werk van maken. Maar ik bedoel niet dat hij geen dj is omdat ie zowat alleen thuis draait. Maar ik bedoel dat zijn vergelijking niet klopt dat ik geen dj ben omdat ik geen platenspelers heb sad :(
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
7-4-2004 21:48
ik vind dat je jezelf DJ mag noemen zodra je draait. maakt niet uit voor wie of met wat. ik denk wel dat als je geen cd-spelers of draaitafels, computer of welk ander medium dan hebt. je niet echt kan draaien (omdat je geen geluid hebt). dus dan lijkt mij het een beetje lastig. maargoed als je het leuk vind om dj te heten. GEWOON DOEN!
Je hebt mensen en je hebt DJ's
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-4-2004 22:05
iemand die in een auto achter het stuur zit, is een chauffeur. iemand die op een schip achter het roer staat, is een scheepsvaarder. iemand die in een trein achter de bediening zit is een machinist. iemand die toekijkt hoe een machine zijn werk doet is een process-operator. iemand die met een golfstick in zijn hand staat is een golfer. iemand die met een camera rondsjouwt is fotograaf.

iemand die een cd-speler bedient is een discjockey.

...en zo zie ik het.

Terug naar forum Afgesloten topic