Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 5 van 20)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
13-9-2012 09:58

Frank76 schreef:

Dat je daar uberhaubt aan meewerkt.
Dikke monitor pakken en daarmee doet ie het maar.
Want als je monitor op 140 dB staat te blazen, hoeveel dB stond de FOH dan?
Te hoog monitornivo bij bands resulteert nou niet bepaald in een lekkere mix op je FOH.
Nou is dat bij een DJ wel iets anders, maar toch.

zaaleigenaar: mag de muziek wat zachter, ik krijg problemen zo.
Tech: nee sorry, dat is alleen de monitor van de DJ...
Het is wel echt large scale dat die man speelt, maar dan nog is 140dB inderdaad compleet van de pot gerukt. Ik gok dat hij makkelijk continu 130dB stond te pompen in de DJ booth, met af en toe pieken naar de 140
Ze vragen uiteraard zo een vermogens om headroom te hebben, maar het blijft belachelijk.
Manowar eist ook gelijkaardig voor de FOH (ik dacht 136dB 15min aan de desk), daar moeten ze quasi elk optreden tegen janken dat het écht wel stiller moet of ze de boel afsluiten.
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
13-9-2012 17:10
Ik denk dat we hier lichtelijk af aan't dwalen zijn, want ik ken geen enkele cdj2000 nexus die 140dB speelt...

wink ;)

Enfin, de nexus is gewoon de volgende stap in de evolutie van de dj gear. Je kunt je natuurlijk blijven verzetten tegen die evolutie en lekker eigenwijs met platen blijven draaien. Zo lang je niet verder als het lokale jeugdhuis komt is dat ook geen enkel probleem, maar als je internationaal draait en al eens op het vliegtuig moet, of twee tot drie verschillende gigs op een avond hebt is zo'n stikkie toch net even iets hanteerbaarder dan twee loodzware platentassen. Daarbij kun je het zo lang maken als dat het breed is, digitaal klinkt ook gewoon een stuk beter als vinyl en is over het algemeen gemakkelijker om mee te draaien ook. Ja er is zoiets als "the magic button" en ja die wordt meer en meer gebruikt, maar als de dj zijn publiek weet te vermaken, who gives a fuck?
Reggie treekt toch ook weer keer op keer volle zalen, wat zeg ik, volle sportpaleizen! En iedereen die hem heeft zien draaien weet ook dat daar gewoon de meeste tijd een vooraf opgenomen mixje staat te spelen. Het publiek geeft er geen ruk om, en hem kun je het toch nauwelijks kwalijk nemen?
Goed, terug naar de nexus weer...
Die cdj2000 nexus is een prachtapparaat. Hij heeft alles wat een dj zich maar kan wensen! De grootste prutser kan er mee werken (synq knop) en de dj met echte skills kan er ook zijn ding mee doen. Hij werkt samen met drie broertjes als het moet, deelt zelfs de muziek met hen. Heeft een grote duidelijke display waar echt alle relevant info op te vinden is die ik wil zien. De needle search is werkelijk een geweldig iets in al zijn eenvoud en als ik het goed begrijp kun je zelfs je muziek taggen met keys zodat elke mongool tegenwoordig harmonisch kan mixen.
Is er een alternatief voor dit apparaat?
Nee!
Ik ben al jaren aan het wachten op Denon's antwoord op de cdj2000 en dat komt er maar niet! Geen wonder toch dat iedereen dus de cdj2000 op zijn rider zet...
Ik zal hem zelf nooit kopen. Ik zal hem ook niet op mijn rider zetten. Maar ik zal ook niet klagen als ik hem tegenkom op een plaats waar ik moet draaien.
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
13-9-2012 17:39

Hollender schreef:

Is er een alternatief voor dit apparaat?
Ja, een laptop met Virtual Dj of Traktor. Zoals ik al eerder heb gezegd kan dit soort software al tijden wat de CDJ 2000 Nexus kan, en het werkt nog veel overzichtelijker ook (zeker voor wat betreft playlists en zoeken). Ook kun je zelf bepalen welke controller je fijn vind werken.

En owja, 4 decks in totaal... ik kan in Virtual dj met maximaal 99 decks werken laugh :D Over nutteloze functies gesproken wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
13-9-2012 21:58
Geen enkele club of organisator zal een laptop neerzetten. De configuraties zijn dan nagenoeg eindeloos. Verder is een laptop niet echt stabiel genoeg om continue dj misbruik te verdragen. Iedere dj die met een laptop wil draaien zal dus zijn eigen exemplaar moeten meenemen evenals zijn favoriete controller. Ik gebruik zelf ook laptop met controller en software en ben daar heel gelukkig mee. Maar het is ook wel eens lekker om gewoon je usb stick in te prikken en te kunnen draaien. Op die manier moet je niet allerlei kabeltjes liggen inprikken en lostrekken, met stroomkabels en verdeeldoosjes liggen prutsen en blijft de dj booth lekker opgeruimd. Want als dj's hun nest gaan herschikken komt er toch alleen maar ellende van. Kabels worden losgetrokken, verkeerd ingeprikt, apparaten werken daardoor niet of verkeerd. Platenspelers worden ineens laptopstands enzo...
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
13-9-2012 22:14

Hollender schreef:

Verder is een laptop niet echt stabiel genoeg om continue dj misbruik te verdragen.
Als of een cdj2000(xxx) dat wel kan?
De eerste "broken" zijn al lang gemeld shut up :X

En alleen met een laptop draaien zal het nooit gaan worden,
maar in combinatie met een of andere mooie universele controller welke op de markt gebracht gaat worden,
dat zie ik wel gebeuren.

En stabiliteit, daar maak ik me ook niet zo druk om.
als alles legaal word gekocht (besturing, drivers en software), en een computer gebruikt word met geen onnodige troep aan boord, en met een redelijke snelheid en voldoende geheugen,
dan is iets als Virtual DJ of Traktor toch behoorlijk betrouwbaar heb ik inmiddels ervaren.

Het word alleen minder betrouwbaar als de aangeleverde muziek niet in orde is, maar dan gaat een cdj2000 ook problemen krijgen toch?

Ik maak wel eens mee dat men een stickje aangeleverd voor de muziek, maar dan staat er ook allerlei andere troep op, of hele slechte kwaliteit muziek van de telefoon eerlijk opgenomen van een stream.....of geript van een Youtube filmpje

Of nog erger, (echt meegemaakt) een stick met een lijstje snelkoppelingen gekopieerd van de eigenaar zijn bureaublad, verwijzend naar de bestanden op zijn eigen pc.
Boos dat hij was dat we de perfecte muziek niet konden afspelen....... shocked 8O laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
13-9-2012 22:34
Als de muziekbestanden corrupt zijn houdt alles op natuurlijk, zowel op laptop als cd/media speler. Maar je kunt nu eenmaal niet voor iedere dj een laptop met zijn favoriete software voorzien, die moeten ze echt wel zelf meenemen.
Free beats!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
13-9-2012 22:45
Aan de ene kant is het grommelen dat er nu idd weer een nieuwe CDJ is en we de hele bende weer kunnen gaan vervangen maar aan de andere kant is het maar goed dat er niet meer soortgelijke geaccepteerde spelers zijn van andere merken, kunnen we nog meer types gaan kopen.

Het is nu al erg genoeg op de festivals. De ene wil CDJ2000's, de andere komt weer met zijn laptops en eindeloze partij controllers, je blijft omprikken.
Om nog maar te zwijgen van de verschillende mixers: DJM-900, een zeldzame DJM-2000 hier en daar, Xone:92 en dan nog de overige vagere Xone types.

Om het omprikken tegen te gaan worden op festivals nu al de meeste stages uitgevoerd met 2 booths: DJM800/900 + 4x CDJ-2000 en daarnaast een plek voor een DJM of Xone + eigen laptops/controllers van de DJ en in sommige gevallen nog een paar CDJ's.

Bij het laatste festival hier resulteerde dat in een slordige 24 CDJ's en 11 mixers voor ocharme 6 stages. En dat is excl de spares.
Nee, laat er dan toch maar 1 type zijn wat iedereen wil ...

De netwerkpoort bug op de CDJ-2000 is overigens ook maar de vraag of dat een echte bug is of dat het gewoon grotendeels user-error is. Er zijn namelijk bedrijven die steen en been klagen erover en anderen moeten de eerste die stuk is van eigen voorraad nog voorbij zien komen (Waaronder ikzelf). Als je de netwerkkabel achterin je PC er ondersteboven/achterstevoren en eventueel met grof geweld als het niet past inpropt gaat ie ook stuk.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
HollenderVIP Lid
14-9-2012 06:10
Ik vind het persoonlijk ook nogal belachelijk dat iedere dj met een andere mixer en/of speler moet draaien. Als daar een fatsoenlijk ingerichte dj booth staat moeten ze niet zeuren maar draaien. Ongeacht of daar nu Pioneer, Denon American Audio of Behringer staat. En zolang alle organisatoren klakkeloos die riders volgen zal de Pioneer hype in stand worden gehouden. In feite zou een dj gewoon een rider van de organisatie moeten krijgen waar op staat wat er beschikbaar is aan materiaal. In de meeste discotheken is er toch ook een vaste installatie? In het beste geval willen ze daar nog wel eens een mixer wisselen op uitdrukkelijk verzoek, en ook daar draaien de groten der aarde, dus ...
Free beats!
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
14-9-2012 07:36
Inrichters zijn gewoon te braaf.Enkele weken geleden kipt een DJ zijn pint in mijn DJM800.Wie denk je dat de schade betaald heeft?de inrichter.Hetzelfde geld voor processen verbaal ,of fuiven welke stilgelegd worden wegens geluidoverlast.Dit zou je moeten verhalen op de DJ maar deze hebben meestal hun centen op voorhand al vast en weten dan van niets.
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
14-9-2012 09:09
Die netwerkpoort is belachelijk fragiel. op een pro-use apparaat van 2k hoort Ethercon en daarmee gedaan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)