Forum > Newbie Forum

Een beginner zoekt z'n weg in de cd speler wereld ....

(106 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-4-2005 17:47
[Capsmode]HET LIJKT!!! MENSEN HEBBEN MET DIT DING GEWERKT EN ZEGGEN DAT HET NIET ZO IS[/Capsmode] Maar, is dus niet zo...DUIDELIJK! laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
6-4-2005 18:17
dat houdt mij eigenlijk niet zo bezig :)

ik vroeg me af wat de loop van de numark voor heeft op die van de denon? wat is het verschil?
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 62
6-4-2005 18:40

dj fleur schreef:

[echt heel eigewijs! schreef:

ik ben toch niet gek!
kijk nou eens goed naar dat filmpje wat victor een aantal posts terug gaf.
daar zie je wel degelijk als die hand gaat sratchen dat die platter terug beweegt..
[/echt heel eigewijs!]
Zeker weten heel eigenwijs, Fleurtje... razz :p Je kunt zelf heel simpel aan het filmpje zien dat wat je denkt te zien niet klopt. Bij het bedienen van de effecten wordt die platter immers ook gebruikt en dan schiet die platter echt niet terug...

Wil je het nou ook echt zeker weten bij het scratchen, kies dan een punt van de platter voordat er gescratcht wordt en hou hier je vinger bij. Na de scratch zul je zien dat er nu een ander punt onder je vinger ligt... sneaky :V

En nee, je bent niet gek. Het patroon op de slipmat wekt enkel wat optisch bedrog op, dat is alles...

Ciao!
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
6-4-2005 21:47
oke, misschien hebben jullie wel gelijk ashamed :$. Soms moet je eigewijs zijn ( maar ik zal voortaan wel even 2 keer nadenken waar ik eigewijs zal zijn wink ;) )
 
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-4-2005 12:08

RaveBlizzard schreef:

ik vroeg me af wat de loop van de numark voor heeft op die van de denon? wat is het verschil?
Gaat ie nog een keer dan (is al een hoop over geschreven) de Numark heeft een beatcounter (heb je mijn review dan wel echt gelezen of zeg je dat maar?) deze beatcounter telt je beats, als hij er naast zit tap je even mee, beginnend bij de eerste beat van een 4-kwartsmaat (de downbeat) dit weet de speler doorgaans ook zelf te vinden, hij kan gewoon goed tellen.

Als je dan ziet dat je lampje keurig op de beat verspringt en je hebt smartloop ingeschakeld, je ramt op loop in en vervolgens op een willekeurig aantal beats op loop out, heb je een perfecte beatgerelateerde loop. Een loop van 1 beat, 2 beats tot weet ik hoeveel beats. Je kan de loop vervolgens ook beatgerelateerd inkorten en je kan ook nog is een loop in een loop maken. Wil je à la purist loopen, hoef je de smart loop niet te gebruiken. Ook de effecten zijn beatgerelateerd en met een software update (die ik van Dré heb gekregen) kun je alle effecten tegelijk bedienen.

Het is niet echt uit te leggen aan mensen die zelf niet regelmatig met een Numark gewerkt hebben hoe lekker de speler werkt. Ga het nou maar gewoon is testen, ik hoop voor je dat je een Axis 9cr kiest ipv een Denon.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-4-2005 12:29
Dat laatste is ook wel weer erg kort door de bocht. Er zijn nog meer dingen in het leven dan smartloop...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
7-4-2005 13:27
ik heb je review al 2 maa gelezen zelfs maar ik snap nog niet alles van die techtalk, kheb helaas nog steeds geen plek gevonden hier waar je die dingen eens kan testen sad :(
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
RaveBlizzardStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-4-2005
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 51
7-4-2005 13:33
Bestaan er zo geen filmpjes van de numark zoals van de denon? iemand die er zelf gemaakt heeft ofzo?
2x Axis 9 1x UMX SE 1x Roland Groovebox MC 303
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-4-2005 23:39

Victor schreef:

Dat laatste is ook wel weer erg kort door de bocht. Er zijn nog meer dingen in het leven dan smartloop...
Ben ik gewoon niet met je eens Victor, tuurlijk zijn er meer dingen dan alleen smart loop, maar ik kan gewoon niet echt zaken noemen die de DNS 1000 interessanter maakt dan de Axis 9cr. Het enige dat ik kan bedenken is next track reserve (vind ik niet de overweging waard), mp3 ondersteuning (vind ik niet de overweging waard) en slot inn (vind ik voor thuis al helemaal niet de overweging waard)

@ Rave Blizzard, hopelijk is de uitleg boven dan duidelijker, in meer hollands kan ik het je helaas niet vertellen. Test ze beiden en hopelijk zul je zien wat ik bedoel.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
8-4-2005 00:00
Nog even terugkomen op die loops.

Mijn tascam slaat 10.000 loops op. Allemaal netjes ge-edit allemaal volledig seamless.en precies zoals ik ze wil hebben. Waar hebben we het nou over? Of je nou een smartloop gebruikt of dat je nu perfecte loops opslaat. Wat is nu het verschil?

Net als Victor zegt verkijk je niet op je smartloops!

groet

MutZ
niet nodig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)