Forum > Licht

Schoonmaak Mad 511 scans

(65 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
8-3-2005 09:35
Och zitten er ook op die luxe 511 scans geen uitgebreider display? Dat ene 7-segments is ook zo handig, vooral zonder handleiding. Als je er ff mee knoeit heb de basis dingen wel zo door, maar andere extra functies zijn dan lastig te herkennen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
14-3-2005 10:45
Heeft er iemand toevallig een handleiding over? Ik heb al zitten zoeken op internet maar ik kon écht nergens een handleiding vinden...
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
14-3-2005 10:48
@Martijn

Die oude scanners van jou he bij 1 scanner trild de spiegel als ik hem op 1 enkle kleur zet. dan gaat de spiegel trillen hoe kan ik dat verhelpen? heb jij enig iedee en heb jij dat ook gehad??
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-3-2005 12:00
Trillende spiegel kan zich voordoen ALS je de scan handmatig aanstuurt (dus niet via een lopend programma) en de fader tussen 2 standen staat te flippen. Is niet een storing in de scan maar een tekortkoming van je tafel (en vele goedkopere tafels hebben deze tekortkoming). De oplossing is:

1. Zoekmachine gebruiken (dit is namelijk al vrij vaak ter sprake gekomen).
2. De fader iets verplaatsen.
3. Scans via programma's sturen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
14-3-2005 17:55
Ik kan daar nog aan toevoegen dat in een specifiek geval ooit bij mij de instelbare adapter op 9V ipv 12V oid stond. Het geheel werkte wel, maar de rimpel op de voeding kwam op de faders met trillende dmx waarden als gevolg. Evt droge elcos kunnen dit ook als gevolg hebben. Ga hier niet aan kloten als je niet weet waar je mee bezig bent. Overspanning verandert je tafel in een rokende puinhoop voordat je 'dmx' kunt zeggen.
Petty materialists!
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
14-3-2005 21:19
Ja nu weet ik het ook waar het aan ligt dre had gelijk ik. hij loopt niet via programma als nu de scanner stil staat in een programma gaat het wel goed. hij trilt nu niet meer. acoort maar weer
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
18-3-2005 12:55
Martijn als ik je scanner case verkoop wat zou deze nog op kunnen brengen?? Even een eerlijk antwoord.
Edit Mod: Dit topic gaat over de schoonmaak van Mad 511 scanes, niet over de verkoop van een flightcase. Handel dit soort offtopic-vragen af per mail aub - Sylvia
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-7-2005 00:56
sinds begin deze maand nog 2 Qscan EXP's erbij gehaald. worden ook wel eens 611's genoemd. (en eerlijk is eerlijk, als je eenmaal met de scans van Mad hebt gespeeld wil je meer en meer sneaky :V )

gelukkig zitten deze bakken wat minder vol als de 511. werkt toch wat prettiger. eerste wat ik doe is openmaken en zo goed als alles eruit halen. wel eerst de snoertjes labelen, dat scheelt geklooi met het in elkaar zetten.

hier is ie nog vies
5 roterende E-size gobo's
close-up
en zo was ie leeg
de onderdelen

de output van een 611 is best behoorlijk, maar als je er vervolgens een 511 naast zet valt dat wel mee. de MSD200 lamp in de 511 laat niks meer van de CDM-T lamp van de 611 over. (hoewel de 511 schoon was en de 611 al een paar jaar in een rokershol heeft gestaan (nicotine-aanslag op de optiek)) de vergelijk was dus niet echt eerlijk. mocht de lichtopbrengst door de schoonmaak niet hoger worden, dan is dat ook geen echte ramp, ze worden namelijk als bij-effect gebruikt aan de decotrussjes. (foto) al met al is de output van een 611 niet veel hoger of zelfs gelijk aan een gemiddelde ELC scan, maar dat kan alleen maar meer worden door de schoonmaak. ik ben nu expres maar met 1 scan bezig, kan ik ze naast elkaar zetten. (hoewel de lampen die erin zitten ook weer onderling verschillen. de een is feller en witter dan de ander) ander nadeel is de vrij lage kleurtemparatuur. een gemiddelde CDM-T zit rond de 4000K, een MSD lamp zit rond de 6000/6500K. een goede GE ELC zit rond de 3400. foto 1, foto 2, foto 3 verschil moge duidelijk zijn. wink ;)

de vinnetjes worden ook vervangen. gisteravond om half 1 besteld en meteen betaald, morgen al in huis. service is wel voor mekaar. wink ;) jullie worden op de hoogte gehouden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-7-2005 14:03
de nieuwe fans zijn binnen. gisteravond en vanochtend nog ff de eerste scan afgemaakt. op het eerste gezicht zie je niet meteen dat ie is schoongemaakt, maar heb hem ook nog niet naast een andere scan gehad. alles werkt dus weer, hoewel toch niet helemaal naar mijn zin:

het gobowiel heeft het nokje om tegenaan te lopen bij het resetten op het kleurenwiel zitten. het kleurenwiel loopt tegen een aanslag aan, vervolgens draait ie 3 kwart rond, (waardoor het nokje op het kleurenwiel bij het gobowiel staat) en vervolgens gaat het gobowiel kalibreren die tegen met het lipje tegen het kleurenwiel aan loopt. dat werkt opzich prima, maar als het kleurenwiel in dezelfde stand staat als tijdens het kalibreren van het gobowiel, (dus 3 kwart rond vanaf het nulpunt gezien) komt het lipje van het gobowiel tegen het kleurenwiel aan. resultaat: een doorgeschoten gobowiel. ik snap eerlijk gezegd niet wie dat zo heeft bedacht. wat me wel opvalt is dat het gobowiel vrij makkelijk doorschiet, du sbest kans dat er wel in de firmware rekening mee is gehouden zodat de buffer er niet uitfikt. maar dan nog werkt het niet handig.

ik ga dus waarschijnlijk zelf een nokje voor het gobowiel maken. (maakt immers niks uit waar ie ziet, als ie maar goed is afgesteld) ik twijfel alleen nog, aangezien ik wel mag aannemen dat de ontwerpers bij Mad dit niet voor niks hebben gedaan. de reden ervan kan ik me alleen niet bedenken. (een vast nokje is geen probleem, goboscroll zit er niet op, dus hij hoeft sowieso niet helemaal rond te kunnen (hoewel de goboscroll op de 511 steeds op en neer gaat, en niet helemaal rond))

fotootje: close-up
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
27-7-2005 16:00
Wielen horen volgens mij (en uit falende geheugen) elk hun eigen "nokje" te hebben. Wellicht is het bij de vorige schoonmaak door de vorige eigenaar verkeerd in elkaar gezet?
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)