Forum > Licht

Schoonmaak Mad 511 scans

(65 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-2-2005 12:30
zo, dinsdag de nieuwe scans opgehaald. deze zijn echter gebruikt, en mogen dus wel eens worden schoongemaakt en afgestelt. zoals André al zei, was de 511 redelijk volgepropt, dus ik heb er een aardig klusje aan. gister de eerste opengehaald, en eens alles bekeken en rustig losgemaakt. er zit wel degelijk verschil in servicevriendelijkheid tussen mijn oude Cyclones en de Mads. de Cyclones zat nog voller, en nog meer opgepropt.

eerst maar een het meeste eruit halen: foto

de ballast

de fan die vervangen wordt
nieuwe fans regelen is trouwens een heel gekloot. de ben van dijk heeft ze wel, maar wilt er 11,50 voor vangen. en aangezien ik 4 fans nodig heb, gaan we dat dus fijn niet doen. de auto-onderdelenhandel had ze ook niet, en zelfs 2 computerzaken hadden ze gewoon niet. nu heb ik ook 2 discoboeren in de buurt, de ene moest ze bestellen, en had ze binnen een week, de andere belt me vanmiddag terug.

Dré, als je er nog een paar hebt liggen, of echt heel snel in huis kan hebben, moet je maar een gil geven.

voorlopig blijft het dus bij openmaken, fans losmaken, en de optiek schoonmaken. het afstellen komt later wel. daar heb ik vandaag van die mooie speciale inbusschroevendraaiers voor gehaald. die zijn extra lang. met de cyclones steeds het binnenwerk eruit gehaald, kleurenwiel eraf gehaald, de klem op het asje iets verschoven, kleurenwiel erop schroeven, binnenwerk er terug in, testen, en zo een keer of 5. laugh :D nu is het aan, kleurenwiel er netjes voor, en vastdraaien.

en voor de liefhebbers: overige foto's
meteen de truss neergezet 's avonds, en ermee gespeeld. gaf toch wel leuk licht. wink ;) sommige foto's misleiden trouwens. eigenlijk allemaal. de ene is met flits waardoor de scan zwakker lijkt, de andere weer zonder flits met lange sluitertijd, waardoor ze weer feller lijken.

naar Friesland was trouwens een heel gedoe. met Sietse en Sebastiaan 3 uur in de trein heen, en 3 uur terug. al met al kwart over 7 opgestaan, en 6 uur 's avonds weer thuis.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-2-2005 12:39
Ik heb je oude cycloons ook weer even schoon gemaakt en weer afgesteld 1 spiegeldje van 1 van de 2 zat wat speling in . Maar die je nu hebt zijn ook leuke scanners.
Ik ben zelf de mx 1 gewend maar de cycloons ook leuk. Altijd leuk waar mijn EX geld in geinversteerd word.

ps het boekje is binnen :-)
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
10-2-2005 13:27

martijn schreef:

nieuwe fans regelen is trouwens een heel gekloot. de ben van dijk heeft ze wel, maar wilt er 11,50 voor vangen. en aangezien ik 4 fans nodig heb, gaan we dat dus fijn niet doen. de auto-onderdelenhandel had ze ook niet, en zelfs 2 computerzaken hadden ze gewoon niet. nu heb ik ook 2 discoboeren in de buurt, de ene moest ze bestellen, en had ze binnen een week, de andere belt me vanmiddag terug.

Dré, als je er nog een paar hebt liggen, of echt heel snel in huis kan hebben, moet je maar een gil geven.
Je hebt er niet om gevraagd toen je hier was... Ik heb van de 80x80 iets van 30 stuks liggen. Is dus geen probleem. Ook heb ik nog een 4-tal kleurenwielen liggen (er zat origineel een kleurverschil in de scans vandaar dat ik 4 nieuwe wielen heb gekregen). Ook moet ik volgens mij nog ergens een reservespiegel hebben liggen.

Maar me maar voor de details.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-2-2005 13:35
ik doe je zo een belletje. stom dat ik daar toen niet aan gedacht had.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-2-2005 15:10
Martijn even offtopic zijn er voor de cyclonse ook ander gobo,s verkrijgbaar??
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
10-2-2005 15:11
ik snap iets niet helemaal ashamed :$
heb je de scan's van Dré gekocht ofzo?
 
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-2-2005 15:15
Ik van martijn Maar waar martijn ze vandaan heeft kan martijn weer beter beantwoorden.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
10-2-2005 15:17
Martijn heeft ze van Dré gekocht.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
10-2-2005 17:59
Heb ook wel eens aan die dingen lopen sleutelen, best handige dingen voor onderhoud, schuift alles er zo in en uit.

Zorg alleen dat je niet je EPROM affikt (zoals bij de scans die ik binnenkreeg het geval was) want die zijn niet meer aan te komen. Dan zal je het trouwens ook wel gek moeten maken, bij blokkeringen van de motors zullen eerst je buffers affikken, en das een standaard ULN2803 buffertje meen ik.

Enneh als je je splitpennen uit je truss haalt, trek dan niet aan de verkeerde he laugh :D
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-2-2005 19:11
hehehe. die dingen zijn inderdaad zo open.

voor de duidelijheid: ik ben afgelopen dinsdag met Sietse en Sebastiaan bij Dré geweest om zijn scans op te halen. Danny25 is bij mij geweest om mijn Cyclones op te halen.

inmiddels liggen alle 4 de scans uit elkaar, klaar om doorgeblazen te worden. dat doorblazen wil ik vanavond nog doen, en ook wil ik het hulpstukje om de shutter opnieuw af te stellen maken. fotootjes komen later op de avond.

probleem met de fans is inmiddels opgelost, André heeft ze vanmiddag aan de shop toegevoegd, en heb er 4 besteld. die zullen dus waarschijnlijk morgen binnen zijn. over service hoor je mij niet klagen. wink ;)

Danny, ik denk niet dat er andere gobo's verkrijgbaar zijn. je kunt zelf wel als je handig bent er andere gobo's in zetten. het alu gedeelte met de gobo's eruit gesneden zit geklemd om een alu wiel met gaten. je kan dus het hele plaatje met gobo's vervangen. maar zie maar eens aan passende gobo's te komen. de enige optie zou zijn om 2 compleet nieuwe wielen te laten snijden, en das prijzig.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)