Forum > Licht

Kwaliteit van de duurdere Showtec producten

(54 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
5-1-2005 11:43
Zou ook aan de kabel kunnen liggen... En heel misschien aan de sturing. Wij hadden op school eerst een Martin 2308 sturing voor onze scans(roboscan pro218mkII), en die gingen telkens trippen, nu hebben we een freekie en nergens last meer van.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
6-1-2005 00:35
1 x bewerkt. Laatst door Malle Pietje op 6-1-2005 00:39
Bij jouw beschrijving kan al gauw gedacht worden aan het ontbreken van een DMX terminator, waarover al veel op dit forum geschreven is.Ja op dat antw. zat ik al te wachten wink ;) maar helaas.
Op de head zit er 1 ingebouwd: dmv dipswitch in of uit te schakelen.
Ik heb er zelfs een losse er op gezet, maar ook dat mocht niet baten.
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
6-1-2005 00:38

Victor Junior schreef:

Zou ook aan de kabel kunnen liggen... En heel misschien aan de sturing. Wij hadden op school eerst een Martin 2308 sturing voor onze scans(roboscan pro218mkII), en die gingen telkens trippen, nu hebben we een freekie en nergens last meer van.
Nee aan de kabel ligt het ook niet, heb er vanmiddag al snel naar gekeken, app rechtstreeks op de Lj met 1 kabel ertussen.
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
6-1-2005 00:52
De head heeft dus inderdaad een probleem;
(het ligt niet aan de terminator of aan bekabeling)

Zelfs in de demo-stand geeft ie perfect aan wat ie allemaal NIET kan!
sad :(
Dat doordraaien waar ik al eerder over sprak doet ie dus ook als het app niet is aangesloten op een controller.
Hij weet niet waar zijn eindpunt zit, en heeft ook problemen met b.v. het kleurenwiel.
Daarvan viel me op dat kleur 1 ook een beetje van kleur 2 meekrijgt.
Bij kleur 2 krijg ik dan kleur 3 erbij, maar in grotere mate.
Bij kleur 3 dus kleur 4, en dat dan in NOG grotere mate.
Als je zo doorgaat staat op een gegeven moment de kleur dus half half (ken u het nog volge?)
Ik begin er aan te denken dat er softwarematig iets mis is.

Morgen maar weer verder...

enne, die trackspot....ja daar is inderdaad ook iets mee, maar dat komt later wel
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
6-1-2005 11:16
het klink alsof de sensors niet in orde zijn van je scanner.
Sensors die het eindpunt en het beginpunt van de motoren en de spiegels moeten zien.
Kan ook komen dat ze het wel zien, maar dat in de sturing erachter iets kapot is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-1-2005 11:55
doet ie ook al raar bij het calibreren? (dus al zijn nulpunten opzoeken door op dat punt te gaan staan) want als ie nergens een eindstop heeft weer de kop tegenaan loopt, zal ie denken dat ie nog verder ken. misschien dat dus het lipje wat hem bij het calibreren tegenhoudt afgebroken is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
6-1-2005 14:35
Eindstop niet vinden kan iets simpels als een connector of sensor zijn. Kleuren kwijtraken kan ook aan een sensor liggen. Wordt hij wel regelmatig schoon gemaakt?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
6-1-2005 15:10

Dré schreef:

Eindstop niet vinden kan iets simpels als een connector of sensor zijn. Kleuren kwijtraken kan ook aan een sensor liggen. Wordt hij wel regelmatig schoon gemaakt?
Nu wel....
Ik heb ze voor de 3e of 4e keer in gebruik, dus ik heb ze nog niet schoongemaakt nee.
Mijn collega (waar ik ze van gekocht heb) heeft ze ook weinig gebruikt(hooguit 10x) maar daar ben ik niet bij geweest natuurlijk.....
Verder zien ze er als nieuw uit, maar dat zegt niets over de binnenkant hè?!
Wordt vervolgd...
Alles komt goed....
JelletbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2005
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 1
12-4-2005 12:25
Hallo,

Je ziet bijna nooit dat iemand werkt met het duurdere licht van Showtec, altijd de bekende merken zoals Martin en dergelijke. Daardoor zijn er ook bijna geen reviews te vinden over de duurdere Showtec producten hierdoor. Is er hier iemand die ervaring heeft met de duurdere spullen van showtec, zoals de movingheads en washlights bijvoorbeeld?
Ik heb zelf 2 pilot PR-2250 MH's en ik denk dat die kwalitatief gelijk zijn aan de MH's van showtec. Ze zitten ongeveer in dezelfde prijs klasse, en het zou me niets verbazen als het ook nog uit dezelfde fabriek komt.

Ik ben zeer tevreden over deze MH’s. Voor mijn toepassing (drive-in shows) zijn ze perfect.
Zelf denk ik dat je je moet afvragen waar je de MH’s voor wilt gebruiken. Ik werk ook regelmatig met een aantal Mac 250+, en mijn ervaring is dat de Mac 250+ op een aantal punten luxer is uitgevoerd. Om een voorbeeld te geven, als je het prisma aanzet in de Pilot dan geeft dat lawaai, bij de mac is dit niet het geval. Als je met MH’s in een theater staat dan zit je niet te wachten op een lawaaierig prisma, maar voor een drive-in of band maakt dat vaak geen fluit uit. Martin heeft er gewoon wat geld tegen aan gegooid om dat prisma stiller te krijgen en daar betaal je dan uiteindelijk ook meer voor. Zo zijn er natuurlijk een aantal punten waarop de Mac’s luxer zijn, de vraag is dus of je dat ook echt nodig hebt voor je toepassing.

Verder speelt het natuurlijk een rol hoe je er mee omgaat. Is het altijd smijten en gooien, of behandel je ze op een normale manier (netjes in een case). Is dat eerste het geval dan is het misschien handig om voor een duurder merk te gaan waar je makkelijk onderdelen bij kunt krijgen. Mijn ervaring is dat de MH’s die ik heb best tegen een stootje kunnen (ze gaan wekelijks mee op klus). Ik heb ze nu meer dan een jaar, en gelukkig nog niets mee gehad.

Ik zou als ik nieuwe MH's nodig heb, wel weer voor een "budget" merk gaan, want die voldoen goed voor mijn toepassing.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
12-4-2005 13:29
De Trackspot is klaar, en de head ook.
De head is terug geweest naar Highlite, ben benieuwd wat er aan de hand was.
U hoort nader..........moet het nog ophalen.
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)