Forum > Licht

Kwaliteit van de duurdere Showtec producten

(54 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 13:35
Hallo,

Je ziet bijna nooit dat iemand werkt met het duurdere licht van Showtec, altijd de bekende merken zoals Martin en dergelijke. Daardoor zijn er ook bijna geen reviews te vinden over de duurdere Showtec producten hierdoor. Is er hier iemand die ervaring heeft met de duurdere spullen van showtec, zoals de movingheads en washlights bijvoorbeeld?
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
3-1-2005 16:56
over het algemeen is de kwaliteit van showtec producten niet al te hoog. ik heraal OVER HET ALGEMEEN! Ook zijn er veel (voor-)oordelen over showtec.
als je het geld heb, dan kies je natuurlijk voor iets wat beter bekend staat, dus daarom neemt bijna niemand showtec
 
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 16:58
Zakelijk speelt natuurlijk mee,

Inruil/verkoop waarde van een showtec produkt ligt vele malen lager dan een gerenomeerd merk.
En als je dan toch in het hogere segment gaat zitten is dat een heel belangrijke afweging.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 16:59

dj fleur schreef:

over het algemeen is de kwaliteit van showtec producten niet al te hoog. ik heraal OVER HET ALGEMEEN! Ook zijn er veel (voor-)oordelen over showtec.
als je het geld heb, dan kies je natuurlijk voor iets wat beter bekend staat, dus daarom neemt bijna niemand showtec
dit is zo'n antwoord waar ik dus niks aan heb wink ;) niet boos worden laugh :D

ik ben bekend met showtec dus ik weet hoe showtec over het algemeen in elkaar zit.

dat van die vooroordelen is ook zo... maar...

ik wil eens weten hoe het met hun producten uit de hogere prijsklasse zit, ik kan me niet voorstellen dat dat grote bagger is, ik snap natuurlijk wel dat het ook niet het beste spul is happy :)

ik heb dus het liefst antwoorden van mensen die er ook daadwerkelijk ervaring mee hebben (als die bestaan wink ;)
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 17:00

fredje schreef:

Zakelijk speelt natuurlijk mee,

Inruil/verkoop waarde van een showtec produkt ligt vele malen lager dan een gerenomeerd merk.
En als je dan toch in het hogere segment gaat zitten is dat een heel belangrijke afweging.

groet
dat is inderdaad een groot nadeel en daardoor zullen bedrijven het ook niet zo snel kopen, hier heb ik wat aan, maar dat zegt me nog niet veel over de kwaliteit van het spul wink ;)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
3-1-2005 17:04
Dat maakt het ook zo moeilijk,
Door de afweging om andere merken dan Showtec te nemen zijn er ook bar weinig pro's die daar ervaring mee hebben.
Buiten de occ waarde is betrouwbaarheid ook een issue.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-1-2005 17:12
Wordt inderdaad moeilijk om iemand met ervaring ermee te vinden. Als je een highlite gids hebt liggen, kun je ook complete truss-roofsystems vinden. Laat me gokken hoeveel highlite in hun bestaanstijd ervan hebben verkocht. 0? Het is gewoon dat je als je zo'n bedrag kunt uitgeven, je beter een gerenomeerd merk kunt nemen in verband met service, restwaarde, "professionele" uitstraling (ja, door dat merknaampje). Prijzen van Showtec voor de duurdere dingen als MH's komen angstvallig dicht in de buurt van die van de "grote" merken.
Light Image
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 17:33

jeroenvdv schreef:

Prijzen van Showtec voor de duurdere dingen als MH's komen angstvallig dicht in de buurt van die van de "grote" merken.
dat valt wel mee wink ;) het scheelt soms de helft van het bedrag bij sommige dingen...

maar als ik het goed begrijp (en daar was ik al bang voor) zijn er geen mensen die met de duurdere (professionele) producten van showtec werken.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
3-1-2005 18:44
een andere vraag dan over die waarde vastheid... martin mac 500's kosten ongeveer 5500 euro per stuk, nou zie ik er 2 voor 2000 te koop staan (dus 1000 per stuk) op marktplaats van 2,5 jaar oud... is dat dan waardevast? En dat is wel een veel gebruikte mh bij grotere bedrijven happy :)

Als je dan voor dik 2000 euro een vergelijkbare mh van Showtec koopten je verkoopt die voor 500 na 2,5 jaar, dan heb je toch minder afschrijving gehad?

Of zie ik het nu toch helemaal verkeerd :)
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
3-1-2005 19:06
Daar heb je wel enigszins gelijk in, maaaaar, KAN je hem nog verkopen...!?! Door de naam die eraanhangt is die kans veel kleiner. De kans dat de verkopers van die 2 macs ze wel verkopen voor hun vraagprijs en misschien wel meer, is velen malen groter dan dat jij je showtecs verkoopt voor die 500 euro!
De naam en reputatie van een product ligt erg gevoelig voor de (tweede hands) verkoop.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)