Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 46 van 130)
Moderator(s): Dré
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
28-4-2005 10:08

Joost schreef:

Ik heb inderdaad een a-symetrische versie gemaakt zodat er een center stack gemaakt kan worden met de monden naar elkaar toe. Op deze foto staan de monden dus naar elkaar toe en op deze foto dus niet. Ik heb deze combinatie van stacken ook gehoord bij Jan en dat ging ook wel redelijk goed, dus heb ik hier ook voor gekozen (kwa doppen plaatsing). Helaas stond er niet per kant zo'n stackje Jan, ff beter leze he razz :plaugh :D
Die trussconstructie is niet heel slim, maar laten we daar maar niet op in gaan
[..It's the size of you horn that counts!..]
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
28-4-2005 10:12

Klaaske schreef:

Die trussconstructie is niet heel slim, maar laten we daar maar niet op in gaan
Laten we daar dan even WEL op ingaan. Zomaar commentaar geven is vrij loos. Is een tentconstructie misschien goedkoper (draagkracht van truss is hier niet echt nodig). Is het horizontale zeil niet handig bij regen (blijft liggen).
Ik zie er verder weinig aan wat niet "slim" zou zijn....
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
28-4-2005 10:15

Reemski schreef:

Klaaske schreef:

Die trussconstructie is niet heel slim, maar laten we daar maar niet op in gaan
Laten we daar dan even WEL op ingaan. Zomaar commentaar geven is vrij loos. Is een tentconstructie misschien goedkoper (draagkracht van truss is hier niet echt nodig). Is het horizontale zeil niet handig bij regen (blijft liggen).
Ik zie er verder weinig aan wat niet "slim" zou zijn....
Juist, het helemaal horizontale zeil, maar zo word het Punisher-topic weer bevuilt..wat het helaas al te veel is
[..It's the size of you horn that counts!..]
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
28-4-2005 10:18
Vandaar idd. Tsja, als ik zo die zomerzon in het groene gras zie schijnen...... razz :p
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
28-4-2005 10:25
Zomaar commentaar geven is vrij loos.
Sommige zijn daar goed in, zonder hun comentaar te onderbouwen. Volgens mij doen sommige dit alleen om een discussie uit te lokken of om te laten zien hoeveel zij wel niet weten. Commentaar, critiek is goed maar beargumenteer of onderbouw het even en laten we dan verder discuseren. (pfff wat een moeilijke worden allemaal, vergeef mij mijn schreivfouten laugh :D)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
28-4-2005 10:28

Reemski schreef:

Vandaar idd. Tsja, als ik zo die zomerzon in het groene gras zie schijnen...... razz :p
Dus op een stille weg doen we de gordel ook maar af?

Nope. Bij zo'n constructie zorg je voor een stevig verval in het afdakje zodat het water goed weg kan lopen. 5 x 5 meter met daarop 10cm water zorgt voor een extra belasting van 2500kg (helemaal gratis). Dus zorgen dat het afdakje schuin loopt!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
28-4-2005 10:36

ivo2 schreef:

Zomaar commentaar geven is vrij loos.
Sommige zijn daar goed in, zonder hun comentaar te onderbouwen. Volgens mij doen sommige dit alleen om een discussie uit te lokken of om te laten zien hoeveel zij wel niet weten. Commentaar, critiek is goed maar beargumenteer of onderbouw het even en laten we dan verder discuseren. (pfff wat een moeilijke worden allemaal, vergeef mij mijn schreivfouten laugh :D)
Volgens mij staaat dat in mijn vorige post beschreven waarom ik er niet op doorging ? Je moet wel tegen een beetje kritiek kunnen, je bent niet verplicht om vanalles vrij te geven op een publiek forum sneaky :V
[..It's the size of you horn that counts!..]
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
28-4-2005 12:36
Jongens jongens, anders ga je eerst even wat dingen vragen voordat je in het wilde weg gaat roepen sad :(

Het is heel simpel, een schuin dak kon wel alleen was er goed weer voorspeld (zie ook de zon op de foto's) en er zaten spanbanden horizontaal en vertikaal om het indeuken van het zijl redelijk tegen te gaan. En als het regend hou je af en toe een bezem tegen het dak en weg is je water via de achterkant. Dus die 2500kg (wat al erg ruim is want aan de zijkanten zul je nooit 10cm water hebben) is wat overdreven. Hooguit een plasje van 100kg want met 2500kg stort je zijl ook meteen naar beneden laugh :D
Van een 'worsed case scenario' uitgaan kan ik ook wel, de truc is om die juist te beperken en maatregelen (dan wel niet tijdens de klus zelf) te nemen.

Ik kan wel tegen kritiek (graag zelfs) maar dan wel onderbouwde kritiek.
Ook valt me dit soort kritiek vaak op bij mensen die zelf nog nooit ook maar 1 foto hebben geplaatst shut up :X Maar ja die discussie is ook al vaker geweest...
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
28-4-2005 15:54
Alle 5000 foto's die ik on-line had staan nog steeds on-line. Indien nodig kan ik je wel een link sturen.

Verder: Een filmcriticus hoeft zelf geen acteur te zijn o.i.d.

En: Nederland is een raar land waar het gaat om het weer.

Afsluitend. Soms kunnen je foto's als voorbeeld dienen voor anderen (zorg er dan voor dat het een goed voorbeeld is ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
28-4-2005 19:11
Ok zal er om denken volgende keer. Bij deze, een voorbeeld hoe het dus niet moet.

En Andre, jij hoefd je natuurlijk niet aangesproken te voelen wink ;)wink ;)
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)