Forum > Geluid

Denon DN-X1500 Drive-in Proof?

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
13-7-2004 14:44
Je zou met een djm al een hoop kunnen voorkomen.
De 'vuilmatjes' op de faders liggen er vrijwel los in, even vastlijmen scheelt al wat.
Als je elke maand de mixer even schoonmaakt gaan ze best lang mee.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-7-2004 17:28
Klopt natuurlijk. Alleen gebeurt er bij mixers "in het veld" wel meer dan stof alleen. Denk aan zand, cola, peuken etc. etc. Natuurlijk moeten zulke dingen niet gebeuren MAAR aan de andere kant... We hebben ook allemaal bumpers op de auto en een stuk of 8 plofzakken... En dat terwijl we eigenlijk niet zouden moeten botsen met die dingen.

Oftewel: Shit happens! Een Dateq (en sommige anderen) zullen een biertje overleven; ik verwacht dat het bij de Denon en de Pioneer dan gewoon stil zal worden in de zaal...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-7-2004 17:31
Je zou denken dat ze bij Denon de 'verbeterpunten' (effe netjes houden) van de Pioneer goed in hun oortjes hadden geknoopt...niet dus.. sad :(
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
13-7-2004 17:34

Dré schreef:

Klopt natuurlijk. Alleen gebeurt er bij mixers "in het veld" wel meer dan stof alleen. Denk aan zand, cola, peuken etc. etc. Natuurlijk moeten zulke dingen niet gebeuren MAAR aan de andere kant... We hebben ook allemaal bumpers op de auto en een stuk of 8 plofzakken... En dat terwijl we eigenlijk niet zouden moeten botsen met die dingen.

Oftewel: Shit happens! Een Dateq (en sommige anderen) zullen een biertje overleven; ik verwacht dat het bij de Denon en de Pioneer dan gewoon stil zal worden in de zaal...
Zoiezo het feit alleen al dat vuil bij de kleine faders (DJM en Denon) er gewoon direct invalt, en bij de dateq niet direct in de fader komt is toch al een aanzienlijk verschil. Ik dacht dat de DJM faders niet zo'n afvangsysteempje hadden (zo wel, dan is mijn "feit" alweer wat minder feit happy :) ).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-7-2004 23:21
De fader zit bij de DJM gewoon rechtstreeks onder de deckplate dus alles wat je er in flikkert komt er niet meer uit aan de onderkant.

Dus zolang je er niets in knikkert is er niets aan de hand. (dus niet roken boven je gear. Ik heb mezelf nu ook maar geleerd om de asbak uit de buurt van de gear te houden razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
14-7-2004 02:43
haha, slechte ervaring mee? wink ;)
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
14-7-2004 09:32
En andere faders in de pioneer zetten?? is dat een optie, want ik vind het wel brute mixers.

Als je de pioneer niet voor on the road gebruikt gaat deze dan wel lang mee, en wat kost een pioneer fadertje als deze dan toch kapot is?
Where words fail, music speaks :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-7-2004 09:39

Diederik schreef:

Je zou denken dat ze bij Denon de 'verbeterpunten' (effe netjes houden) van de Pioneer goed in hun oortjes hadden geknoopt...niet dus.. sad :(
Zolang ze bij Denon zien dat de Pioneers als warme broodjes over de toonbank gaan, is daar misschien niet zo veel aanleiding toe. Maarja, wat er werkelijk in de budgettaire en technische koppies van de ontwerpers omgaat, dat weet ik ook niet.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-7-2004 09:41

DJDarkness schreef:

En andere faders in de pioneer zetten?? is dat een optie, want ik vind het wel brute mixers.

Als je de pioneer niet voor on the road gebruikt gaat deze dan wel lang mee, en wat kost een pioneer fadertje als deze dan toch kapot is?
Wat het kost weet ik niet, iemand anders vast wel, maar vergeet niet dat je er met andere faders nog niet bent. De headroom van de DJM is ook niet je-dat. Voor thuismixers (waaronder een hoop grote DJM-fans wink ;) ) schijnt dat geen probleem te zijn, maar voor on the road is dat niet echt aan te raden aangezien het ten koste kan gaan van je geluidskwaliteit.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
14-7-2004 12:02

DJDarkness schreef:

En andere faders in de pioneer zetten?? is dat een optie, want ik vind het wel brute mixers.

Als je de pioneer niet voor on the road gebruikt gaat deze dan wel lang mee, en wat kost een pioneer fadertje als deze dan toch kapot is?
Er passen geen andere faders in omdat daar geen ruimte voor is in de mixer.

De line-faders zijn wel aardig goed (het valt mij alles mee). Ik mix er al een jaar mee zonder problemen. En dan ben ik vaak nogal aan het gooien en smijten met de faders... Hiervoor had ik een Numark en die faders hielden het bij mij nooit langer uit dan 3 maanden. Daar heb ik 2x 3 nieuwe faders in laten solderen en toen was ik het zat. Zo waardeloos zijn de line-faders van de pioneer dus ook weer niet.

Bij een elektronica zaak hier in de buurt (waar ik 1,50 betaal voor een verloopje dat in de webshop 0,60 is) kosten de djm faders 20 euro. De ene keer krijgt hij ze met printje en de andere keer zonder printje. De faders zijn makkelijk te vervangen. Je draait het bovenplaatje (4 schroefjes) eraf en verder zitten de faders ieder op een klein printje met 2 schoefjes en een stekkertje.

De crossfader is overigens wel van slechte kwaliteit, die was na een maand of 5 al stuk. Dus als je het geld hebt zou ik voor de Ecler gaan, dan weet je vrijwel zeker dat je stevige faders hebt die lang mee gaan. De Denon en de DJM zullen ongeveer hetzelfde zijn qua faders.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)