Forum > Geluid

Denon DN-X1500 Drive-in Proof?

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-6-2004 21:00
1 x bewerkt. Laatst door DJ-Ipkiss op 28-6-2004 21:34
Hoi allemaal,

Is de Denon DN-x1500 een beetje Drive-in proof?
Ik wil misschien mijn xtc verkopen en er een denon neer zetten. Is dit verstandig?
Ik wil graag die denon dus niet kwa lange faders en on overzichtelijk maar kwa kwaliteit, ga ik er veel op achteruit? Of is het redelijk gelijk?
Ik hoor graag van jullie!

Met Vriendelijke Groeten,

Stan
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
28-6-2004 21:23
op de denon zitten effecten, op de xtc niet. verder heb ik geen ervaring met de x1500 noch de xtc, maar als je het zeker wilt weten, huur hem dan een keer.
Eet nooit gele sneeuw...
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-6-2004 21:27
gelukkig was ik ook al zo ver gekomen...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
28-6-2004 21:46
denk dat weinig mensen er nog wat over kunnen zeggen, zolang is ie nog niet uit, en zoveel mensen hebben hem nog niet...

ik heb hem dan in een kistje ingebouwd, en vind wel dat ie behoorlijk warm word. (maar verder nog geen problemen ondervonden na 8 uur draaien)

denk dat ie het dus wel uit gaat houden, voor verhuur lijkt het me een iets minder geschikt apparaat, omdat er gewoon teveel mee kan...

stel dat ze aan de matrix-input gaan lopen draaien, word je gelijk weer gebeld 'er komt niks de faders in, terwijl de cdspelers wel draaien!'

en dan nog de effecten en sampler die je niet gaat snappen als je de manual niet gelezen hebt... (hoe je de sampler uitzet is niet van het paneel af te lezen, en eenmaal aangezet, blijft ie lekker doorloopen happy :))
Music is what feelings sound like...
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-6-2004 21:49
het is voor mezelf. Daarom zei ik al dat ik niet dingen hoefde te horen dat hij bv. onoverzichtelijk is. Ik ben zelf DJ altijd. Hoogstends een Gast DJ als ik erbij ben.
Ik vind korte faders toch ook erg lekker werken. De effecten zijn toch een toevoeging op mijn set. Ik zie helaas geen voorgebouwde cases voor 2 cdj-100 en een pioneer DJM-600. Past een DN-X1500 in een ProDJUser djm-600 case?
Een hoop vragen. Misschien dat Dré morgen wat duidelijkheid kan geven?
DJVOStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 8-9-2004
Berichten: 10
29-6-2004 12:28
Hoi DJ-Ipkiss,

De Denon is zeker geschikt voor Drive in shows. Ik heb de DN-X1500 nu al 3 maanden in huis en ingebouwd in een flightcase. Een keer per maand organiseer ik een house/club feest waarvoor ik mijn DN-X1500 gebruik. Die feesten duren ongeveer 6 tot 7 uur op een avond. De Denon staat dan voluit maar ik daardoor nog geen last gehad van vervormde geluiden. Wel moet ik zeggen dat hij wel erg warm aanvoelt. Ik heb vernomen dat het door de electronica komt en dat het geen problemen kan leveren.

Ik heb voor de DENON een tijdje met de XTC gedraait. Ik vind ze persoonlijk allebij erg goed maar er zitten wel hele grote verschillen in tussen beide mengpanelen. De XTC is gewoon een degelijk aparaat zonder toeters en bellen en het is een makkelijk bedienbare aparaat die jaren lang mee gaat. De faders zijn helaas wat aan de langer kant...maar voor somige DJ's een uitkomst. Persoonlijk ga ik voor de korte faders omdat ik dat lekkerde vind mixen.

De Denon is een verhaal apart omdat er op het eerste gezicht erg veel functie's en knopjes opzitten. Daarom zat ik in het begin te twijfelen tussen de Pioneer en de Denon. Maar eenmaal de Denon voor mijn neus om te testen, was ik direct verkocht. Het lijkt allemaal zo ingewikkeld omdat er zoveel opzit maar dat schijnt bedricht. Je kan namelijk de extra effecten gewoon uitzetten, dus de gene die je niet gebruikt zet je gewoon uit. De sampler, crossfaders, EQ en effecten kan je allemaal uitzetten (handleiding eerst doornemen lijkt mij erg verstandigwink ;)).

Kies je voor een mengpaneel met korte faders en veel effecten dan is de Denon DN-X1500 zeker een goede keus!!

Mocht je willen testen of uitleg krijgen over de effecten en sampler, dan mag je altijd even langskomen.

groet happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-6-2004 12:39
Als een DJM-600 door jan en alleman klakkeloos op een feest neergelegd wordt dan moet dat met een Denon ook zeker kunnen. Of het aan te raden is is een tweede. Beide merken zijn toch een beetje "HiFi geënt waardoor dit soort mixers vaak niet de ingebouwde hufterproofheid hebben die je bij sommige andere merken terugvindt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-6-2004 15:07
Het probleem is dat we het gewoon nog niet weten. We weten inmiddels wel wat we aan een DJM-600 of een XTC hebben op het gebied van betrouwbaarheid. De X1500 is er nog te kort.

De eerste tekenen zijn dat hij het goed doet. Een collega-bedrijf in Haarlem verhuurt ze sinds een maand of 2 en heeft er nog geen problemen mee gehad. Voor de rest zal de toekomst het leren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
29-6-2004 15:27
Ik denk dat ik mijn xtc dan maar voor de Drive-in houd.
Koop ik die denon voor thuis. Ik heb een mixer met korte faders gehad. Toen ik die xtc kocht was ik verliefd op lange faders. Ik vind het alleen jammer dat de xtc faders+ crossfader zo enorm langzaam is. Ik zoek dus naar een mixer waarmee ik lekker kan spelen en mijn "trucs" kan uitbreiden. Hoe meer variatie in je mixen hoe boeiender je het houd. Zeker sinds ik zaterdag weer op korte faders heb gedraaid. Ik was even vergeten hoe lekker dat eigenlijk OOK is. Ik kon veel meer spelen. Het publiek hou je veel meer in de ban van je kunsten, kunsten die ik met de xtc niet kan uitvoeren.

[off-topic]
Tom, Kan jij je mobiele nr even naar mijn planet adres mailen.
Tis belangrijk, Stan zit in de Sh#t[/off-topic]
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-6-2004 16:38
Ik zou niet weten waarom je een X1500 niet voor drive-in werk zou inzetten. Er gaan absoluut mindere tafels mee op pad. En er zijn geen aanwijzingen dat hij daar niet prima tegen zou kunnen.

Je gaat toch ook gewoon met een nieuwe auto op vakantie?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)