Forum > Algemeen Forum

3 groepen!?!?!?

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
6-5-2004 00:14

The Wave schreef:

*knip*
Gewoon de aggregaat ver in de tuin zetten en je hoort hem niet
Op een groot feest overstemd de muziek meestal het geluid van de aggregaat wel

Maar toch blijkt door goede voorbereiding is het halve probleem opgelost
Flinke tuin dan. Een flink groot diesel aggje maakt een teringlawaai. Die wil je dus niet in je achtertuin hebben. En dan mag jij een flinke PA in je achtertuin neergooien wil je over dat geluid heenkomen
...
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
6-5-2004 00:32

Hurricane schreef:

The Wave schreef:

*knip*
Gewoon de aggregaat ver in de tuin zetten en je hoort hem niet
Op een groot feest overstemd de muziek meestal het geluid van de aggregaat wel

Maar toch blijkt door goede voorbereiding is het halve probleem opgelost
Flinke tuin dan. Een flink groot diesel aggje maakt een teringlawaai. Die wil je dus niet in je achtertuin hebben. En dan mag jij een flinke PA in je achtertuin neergooien wil je over dat geluid heenkomen
waarom zou je een grote diesel aggregaat nodig hebben als je een huis feest heb

een grote heb je pas nodig als je een buiten feest heb en de meeste zijn allemaal geluidsgedempt en dan heb je niet veel nodig om hem te over stemmen

bij ons in den haag zit ik in de organisatie van een openlucht evenement
en achter het podium staan er standaard 2 om problemen te voor komen dat er opeens geen spanning op het podium is
en alleen het praten op het veld overstemd al het geluid van een aggregaat dus dat bewijst maar weer dat de demping afdoende is en dus niet veel nodig is om te over stemmen
Alvast de beste wensen voor 2006
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-5-2004 02:13
1. Vertrouw nooit op andermans "dat regel ik wel ff" qua apparatuur, das geheid ellende, of je moet weten waar het vandaan komt
2. als je enkel dj bent is het niet jouw probleem wat ze met de prik gedaan hebben (als je de helft zelf meesleept wordt het een ander verhaal natuurlijk, maar dan kom je weer bij 1)
3. als er te weinig prik is blijft hier gewoon zoveel in de bus tot het wel kan. Liever wat minder neerhangen dan dat de handel uitvalt tijdens de show. Stroomvoorziening is als je het handig aanpakt contractueel geregeld dus als ze je dan willen kl*ten door te zeggen dat de helft niet op hang duw je ze het contractje ff onder hun neus laugh :D .
4. denk goed na bij je stroomverdeling en laat dit altijd door 1!! iemand doen, sta niet toe dat een hulpje zomaar ergens een rookdoos of wat dan ook bijprikt. Kabels laten leggen tot aan de verdeling, en dan gewoon zelf doen, of door 1 persoon laten doen.
5. zorg dat je weet waar de zekeringkast zit. En als de stroom uitvalt: rustig blijven, maglite pakken, handel weer inschakelen en doorgaan. Nare ervaring maar het kan nu eenmaal gebeuren. Ik heb hier ook al een complete 63A eruit weten knallen en de oorzaak weet ik tot op heden nog altijd niet. Dan kan je nog zo mooie verdelingen hebben of wat dan ook, het vermindert de kans op uitval, maar vermijden kan je het nooit. Belangrijkste blijft gewoon met je kopje erbij blijven tijdens het aansluiten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TommieleeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 25-7-2004
Berichten: 7
6-5-2004 13:06
Eh...
Dat niemand het heeft gehad over licht en geluid scheiden snap ik niet?
Voorkom bij voorbaat problemen door al uit te gaan van een gescheiden groep van licht en geluid.
In gewoon huis hoef je dan ook niet per sé een lege groep te hebben (bij veel power natuurlijk wel)
Maar veel belangrijker, het voorkomt dat je storingen van dimmers en sturingen die in de lichteffecten voorkomen, vervelend hoorbaar zijn in je geluidsset.
En ook wel erg handig is, dat áls het fout gaat, het tenminste niet overal tegelijk gebeurt, het is óf óf en niet én én(tenminste als de hoofdzekering er niet uitklapt)
Zo ben je dubbel zeker en veilig, zowel voor het gebruik dat je safe zit en ook voor het moment dát wat gebeurt,lig je er toch niet meteen helemáál uit!
quote500 zou wel leuk zijn
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-5-2004 17:39

DJ Bastisito schreef:

Er komt TUSSEN de 220 en 230 volt uit een stopcontact....
Nederland: 230V +5%/-10%. Op die manier kunnen ook apparaten die ontworpen zijn voor 220V +10%/-10% (oude net in Nederland) probleemloos gebruikt worden.

Engeland: 230V +10%/-5%. Op die manier kunnen ook apparaten die ontworpen zijn voor 240V +10%/-10% (oude net in de UK) probleemloos gebruikt worden.

En Europese nieuwe apparaten kunnen in al deze landen gebruikt worden (aangezien ze ontworpen zijn voor 230V +10%/-10%).

Handig no?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-5-2004 18:01

tommielee schreef:

Eh...
Dat niemand het heeft gehad over licht en geluid scheiden snap ik niet?
Voorkom bij voorbaat problemen door al uit te gaan van een gescheiden groep van licht en geluid.
Da's alleen nodig als je installatie niet geheel in orde is. Sommigen kiezen in zo'n geval voor een scheiding van licht en geluid, anderen kiezen ervoor hun installatie dusdanig op orde te krijgen dat dit probleem zich gewoon niet voordoet.

Ik krijg 3 x 32 binnen. Daarvan is 3 x 16 voor het geluid (2 x labjes + rackje monitors) en 3 x 16 voor het licht. Zoals je ziet zit in dat geval dus licht en geluid op dezelfde groepen. Last van storing? Nope.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
8-5-2004 19:21
Je kunt ook andersom redeneren.

Als je geluid en licht niet zou scheiden dan blijf je bij gedeeltelijke stroomuitval nog altijd wat geluid en licht houden.

Helemaal donker vind ik nog erger, ook als er dan wel nog muziek is.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-5-2004 20:08
Het scheiden van licht en geluid over verschillende *groepen* heeft vaak helemaal geen zin. Die groepen zitten meestal in de stoppenkast aan één fase geknoopt. Een "groep" is niks anders dan één of meer stopcontacten achter een zekering.

Geluid en licht scheiden over verschillende *fases* is misschien een ander verhaal. Maar net als Dré doen wij dat ook niet, en we hebben nooit storing!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)