Forum > Licht

Scans proggen: voorbeeld

(85 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
19-1-2004 16:37
En wie was deze "oplettende kijker"? laugh :D
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
20-1-2004 20:59
deze tafel is zeker ook niet in de webshop te verkrijgen?
tjah wat zal ik hier typen ;-)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
20-1-2004 22:03
Nee. Een alternatief (dat helaas wel een stuk gammeler in elkaar zit: de Ultralite is echt een solide stuk staal) is www.new-line.nl/v/1176. Deze tafel heeft vrijwel dezelfde mogelijkheden.

Zelfs nog een numeriek toetsenbordje (iets wat ik op de Ultralite eigenlijk wel een beetje mis: soms is het sneller een waarde in te tikken dan aan een datawiel te draaien). En een dmx-in, die helaas erg langzaam is, en daarom alleen geschikt om een extern faderbordje aan te sluiten. Deze tafel is nog een stukje goedkoper ook. Een beetje de Behringer onder de scantafeltjes wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
30-1-2004 15:21
heb ik laatst ook gedaan, twee scanners, een lading parren en een strobo op een ma lc 12/2, ging eigenlijk best aardig. ik had het iets anders gedaan. de kleuren en gobos van de scanners had ik op twee verschillende memory faders gezet. zodat ik in lower mode met de scans kon pielen. ik ons de scanners niet in lower zetten omdat ik mijn dimmers analoog moest aansturen en en dat gaat alleen in lower. het is inderdaad zo dat je je shapjes niet op je ctm chase moet zetten omdat je dan geen controle over de fadetime hebt.
ik had de kleuren van allebei de scanners op een fader gezet, idem voor de gobos. parchasjes kunnen gewoon op de ctm's. de shapes zagen er prima uit.

cyberdance: als ik het goed lees zet je dus de kleuren en gobowielen van de twee groepen op verschillende faders, je kunt toch gewoon alle kleuren onder een fader en alle gobos onder een fader. ik neem aan dat je niet veschillende kleuren in je twee groepjes doet?? of toch?
exit-clear
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
31-1-2004 15:06
af en toe kan het wel mooi zijn, als je 4 scans gebruikt, om de binnenste 2 scans op een ander kleurtje te hebben als de buitenste 2. Vandaar dat ik vanboven in lower gewoon 2 blokken heb voor binnenste en buitenste scans, en ik daaronder nog 2 preset faders gebruik waar de kleur en gobo van alle 4 de scans onder geprogrammeerd staan. Zo kan je snel alles naar een andere kleur gooien, maar ook apart bedienen, zonder gekke dingen te moeten uithalen.
Als je met analoge dimmers werkt moet je inderdaad je dimkanalen onder lower gaan zetten, maar die zet je dan toch gewoon weer onder preset faders, en je laat je kanaalfaders op upper staan gedurende de show? wink ;) in principe zelfde alleen upper en lower draai je compleet om.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
11-2-2004 10:22
Op zich is die LC 2412 van Behringer wel een leuk tafeltje, maar heeft nog niemand last gehad van het feit dat je maar maximaal 3 DMX kanalen kan patchen op 1 fader.
Beetje lullig als je vier scannetjes gaat gebruiken. Bij MA 12/2 zijn dit er wel 4.
Jammer dat ze dan net weer zoiets vergeten bij Behringer.

Greetz
>>Zo niet, dan toch!!<<
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-7-2024
Berichten: 13461
11-2-2004 18:51
Je zou ze nog in groepjes van 2 (of 3) bij elkaar kunnen voegen en dan bij de linker wing een mirror toepassen op de X t.o.v. de rechter wing (als de scans/mh's deze optie hebben uiteraard).

Of je neemt natuurlijk een echte scantafel want voor mij blijft zo'n Behringer (maar ook Showtec) ding toch bedoeld voor parren.

Wat mij veel vervelender lijkt aan de Behringer is dat je maar 1 chase tegelijk kan draaien (volgens mij en een aantal gebruikers). Dan kun je dus niet "layeren". En DAN is programmeren pas echt een ramp.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
11-2-2004 18:54
Dat kan wel hoor...

Ik heb mijn bats en mn parren samen op de LC2412 zitten en daar heb ik een aantal chases voor zowel de parren als voor de bats in staan en die draaien prima door elkaar heen hoor...
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
12-2-2004 09:36
Wat mij veel vervelender lijkt aan de Behringer is dat je maar 1 chase tegelijk kan draaien (volgens mij en een aantal gebruikers). Dan kun je dus niet "layeren". En DAN is programmeren pas echt een ramp.
Je kan in principe 5 chases tegelijk laten lopen. 4 chase to memory's en 1 chase rechts onder de chase fader. Dus dat valt wel mee.

Greetz
>>Zo niet, dan toch!!<<
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-7-2024
Berichten: 13461
12-2-2004 09:42
Kun je dan van alle afzonderlijke chases afzonderlijk het level instellen op een bruikbare (zeg 1 handeling) manier? Of gaat dat via een menu (zoals ik een beetje opmaak uit de handleiding)? Waarom niet gewoon een chase patchen naar een fader? (zoals bij de Scene Setter)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)