Forum > Zelfbouw Speakers

ombouwen behringer B-1800x subs

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-11-2003 23:34
Dat hadden we al voorgesteld razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
17-11-2003 23:54
Ja, maar een merk op de kastjes blijkt nogal belangrijk te zijn voor de topicstarter... vind ik een beetje onzin.

Is natuurlijk totaal onbelangrijk wat er op je kastjes staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
18-11-2003 09:00
vind je?? onzin, vraag eens aan tom , die geile bozzze man laugh :D
nee even serieus. merken laten soms wel meewegen op feestejes.
wat is er nu beter als een bruiloft met 4 802's, en iedereen dat logootje kan lezen.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
18-11-2003 09:03
mwahahahahaha laugh :D laugh :D

Ik beschouw behringer nu niet als een merk om trots op te zijn. Nee ik heb alles van behringer en de toppen worden met alle plezier gebruikt. andere subkasten ziet gewoon wat minder mooi uit en ik heb deze baskasten nou dus waarom niks mee doen. Ik kan zelf echt niet bouwen hier heb ik gewoon twee linkerhanden in. En ik wou het gewoon eens proberen, nooit geschoten altijd mis wink ;) razz :p .
Olé Olé heb nu ok AD!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-11-2003 10:00

bartsegers schreef:

nee even serieus. merken laten soms wel meewegen op feestejes.
Merken wegen bij mijn feestjes nooit zo erg mee.
Wat belangrijker is, is dat je publiek zich amuseerd.
en dat lukte ons 25 jaar geleden ook al met 4 marantz 7G boxen.
Niemand heeft nog nooit van deze boxen gehoort hier laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
18-11-2003 10:04
De apparatuur is zo goed als de persoon die het bedient oftewel een JBL geluidsset met jan lul de behanger erachter kan even ruk klinken als twee dap mc-15 speakers.
Olé Olé heb nu ok AD!
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
18-11-2003 10:16
Ik heb mijn EAW stickers eraf gehaald
geen merk dus ! maar klinken wel laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D

sis
Freelance muzikant, producer, componist .
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
18-11-2003 11:04

Michael schreef:

De apparatuur is zo goed als de persoon die het bedient oftewel een JBL geluidsset met jan lul de behanger erachter kan even ruk klinken als twee dap mc-15 speakers.
Maar twee mc-15's met een goede geluidsman/vrouw erachter klinken nooit zo goed als een goed JBL geluidsset met een goede technieker er achter!!!

Dit werkt dus maar 1 kant op....
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
18-11-2003 14:30
Klopt maar dat was ook niet de mijn bedoeling. Je kunt nog zo'n goede geluidsset hebben maar als de persoon die alles bediend er geen verstand van heeft is de set nog steeds waardeloos of beter gezegd komt de set niet tot zijn recht. Een ander beter voorbeeld is als jij een EAW KF set aanschaft met CRESt CA versterkers en een DBX processorrack erbij gebruikt met alleen top kabels met neutrik aansluitingen en alles in elkaar gezet door een echte professional maar de mixer is een behringer djx dan heeft die set:
1. Geen top geluid
2. Is het zonde om zo'n set dan te gebruiken want echt goed klinken zal het nooit met die mixer.

Wat ik hiermee wil zeggen is gewoon de installatie is zo goed als de zwaktste schakel in de kring en dat kan of een apparaat of een persoon zijn of een kabel enz...

Als je een amateur bent heeft het geen zin om een EAW speaker te kopen met een dap mission amp erachter. Een HK speaker zal waarschijnlijk hetzelfde neerzetten.
Wat voor zin heeft het voor pipo op de hoek om een JBL eon set te kopen als hij toch alleenmaar in de woonkamer kan draaien omdat hij een pc gebruikt en zijn muziekkennis niet zo goed is laat staan zijn ervaring hierin.

Ik heb geen klanten met een budget van 1000 euro om een professional in te huren met een mega set. Toch zijn ze erg blij met moi die dan een Behringer set meeneemt die er netjes uitziet en waarvan de klank meer dan acceptabel is voor de doeleinden, zelfs de amateur bandjes hier ind e buurt huren de set weleens omdat zij het acceptabel vinden om hierover te spelen en omdat ze weinig geld verdienen en toch wat willen overhouden voor zichzelf. Ik heb ook besloten om gewoon behringer aan te houden omdat de instalatie in zijn algemeen dan toch op een kwaliteitsniveua zit waardoor alles toch best goed tot zijn recht komt in de hele set up. betekent dat dat ik merkengeil ben? neee.
1. Behringer is geen topmerk
2. Ik heb geen klanten voor een beter merk
3. Dit was voor mijn budget de beste prijs/kwaliteit keuze
4. Een merk ziet er wel erg netjes uit in combinatie met een kleur kistjes.
(Het oog wil ook wat wink ;) )
Een beetje verwarrend proloog maar ach je meot toch wat schrijven he happy :)
Olé Olé heb nu ok AD!
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
20-11-2003 16:47
jongens toch.... Een houten kast met rcf driver en een behringer plaatje er op is toch geen behringer?

Of mis ik nu iets?!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)