Forum > Licht

[GZ] Laserdeskundige

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
21-4-2015 14:18
Paul zat volgens mij nog op het randje tussen hobby en werk. Dan heb je nog een keuze om te stoppen omdat er nog ander werk is.
Voor veel zelfstandigen is de keus lastiger. Stoppen betekent, als je geen burgerbaan kan vinden, sociale dienst. Er bestaat nog steeds geen WW voor zelfstandigen.

Ik sprak onlangs nog een ZZP-er die in loondienst nu ging voor paar dagen, maar toen ik hem wees op de auto van de zaak en het feit dat woon / werk verkeer privé kilometers zijn, schrok die wel even. Dat komt neer op een fikse bijtelling en verminderde BTW aftrek.

Onlangs is mij ook aangeboden door een opdrachtgever, loondienst of zzp-er. Ik zag weinig keus met die grote bus van mij, daarnaast heb je nog het UWV, in loondienst bouw je WW rechten op, maar het UWV wil dat je full-time solliciteert ook al ben je part-time ondernemer.

Dus ja, ergens kan ik paul dan wel begrijpen, een hobby is leuk, maar als het op werken begint te lijken... shut up :X
Gr Evert M
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
2-5-2015 07:55
Geschikt, maar ondanks toezegging dat er binnen 2 weken betaald zou worden nog steeds geen geld gezien.
Paul, jongen, kijk alsjeblieft uit de rest van je leven als je een overontwikkeld rechtvaardigheidsorgaan hebt.
De terugslag daarvan ervaar ik op dit moment al en die is niet mals. Soms moet je inderdaad over dingen heenstappen omdat je je energie beter in andere dingen kunt steken.

De keuze tussen hobby en werk heb ik in 2009 gemaakt. Zo rap als het lichtwerk toen toenam, nam het na die tijd ook af. Dus ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb door voor een vaste baan te kiezen. Ik had toen echt behoorlijk door moeten pakken en dat had ook een risico met zich mee gebracht.
pom pom
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
2-5-2015 11:24

Paulus0013 schreef:

Geschikt, maar ondanks toezegging dat er binnen 2 weken betaald zou worden nog steeds geen geld gezien.
Heb je de zaak niet schriftelijk afgehandeld?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
2-5-2015 20:54
Hoe bedoel je?
Er is gemaild tussen wederpartij en mij en akkoord gegeven.
Ook is er contact geweest tussen wederpartij en incassobureau en daar is hetzelfde aangegeven.
Op 8-4 is aangegeven dat er binnen 2 weken betaald kon worden.

De zaak is nu aangehouden tot 7 mei bij de rechtbank, zodat er tijd is de schikking af te handelen.

Mij maakt het verder niet uit, zolang wederpartij verder niet betaalt, maar ook niets naar de rechtbank stuurt inhoudelijk in deze zaak, dan is dat vooral zijn probleem aan het einde van de rit.

Of hij moet bewust niet betalen, maar ondertussen de zaak voort willen zetten en daar aan werken. Dan krijgen we mogelijk een vervelend scenario.
pom pom
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
7-7-2015 13:50
Dit verhaal loopt nog steeds.
Debiteur heeft meermaals aangegeven te zullen betalen, maar dit in ruim 3 maanden tijd nog steeds niet gedaan.
Ik heb hem tussentijds zelfs nog thuis opgezocht, maar kennelijk is het moeilijk je zaakjes te regelen.

Ik snap ook niet dat er discussie kan bestaan over waarom zaken omtrent de lasershow vorig jaar zijn misgelopen. Deze hele houding onderschrijft naar mijn idee des te meer dat iemand veel te laks is.
pom pom
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
8-7-2015 15:33
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat je genaaid word: ben bang dat je de "piekele" nooit gaat ontvangen.
Zet er een punt achter, en / of zet er een gerechtelijke incasso op.
Geen uitstel meer; 1 week en daarna basta, anders vrees ik het ergste voor je!
Vandaag of morgen gaat ie failliet en kan je het helemaal schudden. ( is een optie hè?!) shocked 8O
Alles komt goed....
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 290
8-7-2015 16:49
Afhankelijk van het bedrag zou ik inderdaad zeggen het is goed zo, dit soort dingen is ons denk ik allemaal wel eens overkomen.
Je leert ervan, je neemt het mee bij een volgende klus en je kiest de klanten die achteraf mogen betalen zorgvuldiger uit.
Ik begrijp dat het wellicht een principe kwestie is maar volgens mij levert het inmiddels meer ellende op dan geld goed kan maken.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
8-7-2015 19:27

Paulus0013 schreef:

Ik heb hem tussentijds zelfs nog thuis opgezocht, maar kennelijk is het moeilijk je zaakjes te regelen.
En je hebt zijn interieur heel gelaten? Stom...
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-7-2015 20:20

Bestek schreef:

Afhankelijk van het bedrag zou ik inderdaad zeggen het is goed zo
Nee joh, niet na al dat gezeik. Gewoon uit handen geven aan een incassobureau inderdaad, maar het is al voor de rechter geweest dus of hij daarvan onder de indruk raakt is natuurlijk zeer de vraag.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
8-7-2015 22:38

YourLiVe schreef:

Bestek schreef:

Afhankelijk van het bedrag zou ik inderdaad zeggen het is goed zo
Nee joh, niet na al dat gezeik. Gewoon uit handen geven aan een incassobureau inderdaad, maar het is al voor de rechter geweest dus of hij daarvan onder de indruk raakt is natuurlijk zeer de vraag.
Daar komt ie dan vanzelf achter, met de juiste incasso verkopen ze desnoods het huis onder je reet uit laugh :D
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)