Forum > Algemeen Forum

nick voor "Tech-House/Techno"-DJ

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
GorizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2003
Laatste: 19-1-2004
Berichten: 2
3-11-2003 18:04
Wat is er mis met je eigen naam? Ik vind het sowieso sterker om je eigen naam te gebruiken en die hoeft toch niet zo bijzonder te zijn? Een naam als Sander Kleinenberg is toch ook helemaal niks bijzonders. Ik vind dat Didier Salembier wel goed ´bekt´. Bovendien klinkt Didier als ´DJ´ als je het uitspreekt, dus moet je er ook geen dj voor zetten.
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
3-11-2003 18:04
(DJ) Sidda
Advanced Drive-in Shows
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-11-2003 23:38

Goriz schreef:

Wat is er mis met je eigen naam? Ik vind het sowieso sterker om je eigen naam te gebruiken en die hoeft toch niet zo bijzonder te zijn? Een naam als Sander Kleinenberg is toch ook helemaal niks bijzonders. Ik vind dat Didier Salembier wel goed ´bekt´. Bovendien klinkt Didier als ´DJ´ als je het uitspreekt, dus moet je er ook geen dj voor zetten.
Das nu eens een combinatie van ALLES WAT IK NIET WIL!!!
1) Mijn eigen naam is niet mis maar te lang alhoewel dat inderdaad wel went
2) Ik HAAAAAT dat woord DJ dat iedereen voor zijn naam zet, je zegt toch ook niet tegen iedereen dat je "garagist Jan" bent?!?!? Voor mij is het een hobby en ik wens NIET te stoefen door "DJ" ervoor te zetten. 't Is niet omdat ik nu eens toevallig chance heb dak met mijn knikker tegen de juiste mensen liep, dat ik nu bij iedereen de grote DJ-Jan ga uithangen (héhé, dat lucht op)
3) Voor de tiende keer in deze thread: Didier is Didier en Didier blijft Didier en Didier blijft dus de commerciele DJ die iedereen zo ondertussen wel kent. Als dat evolueert naar de naam "Didier Salembier", mij niet gelaten, maar Disar staat hier VOLLEDIG los van!

Vergelijk het met een discotheek-concept, want daar komt het op neer. Als voorbeeld neem ik nu discotheek ZENITH Gistel omdat ik daar resident ben en de situatie perfect ken, maar weet goed dat de meeste discotheken op dit principe werken:

Je hebt de discotheek ZENITH Gistel die een globaal gegeven is
Dit wordt organisatorisch opgesplitst in twee naast elkaar lopende concepten:
1a) Zenith event center die allerhande zaken organiseert zoals we die al jaren kenden in discotheek ZENITH Gistel
1b) Zenith event center krijgt er de nieuwe taak bij om ook andere evenementen te promoten genre bedrijfsfeesten, ...
2) Sequence zal elke zaterdag zijn deuren openen met een heel ander genre muziek, een heel andere sfeer, zelfs alle logo's in gans de ZENITH worden vervangen door het Sequence-logo.

De organisatie van Sequence-activiteiten en Zenith event center-activiteiten liggen volledig los van elkaar en worden slechts samengehouden door de grote ZENITH-baas die zich echter praktisch niets aantrekt van Sequence maar des te meer van Zenith event center zodat er zeker geen verZENITHering van de Sequence kan plaatsvinden. Daarnaast worden de infrastructuur en het personeel gezamelijk gebruikt met uitzondering van de PR-afdeling die helemaal gescheiden is en die als enige verbinding de jongens en meisjes van de flyerafdeling bevat (alhoewel dat zeker geen must is om voor beiden te flyeren!!).

Gesnopen?

Goed, dan gaan we dit projecteren op een bekende DJ:
de alom bekende DJ Danny Corten die vooral bekend is als resident in de BBC en van zijn verschillende vinyls die hij maakte. Waarom hij? Omdat ik gewoon enorm goe overeenkom met hem en omdat ik dit idee dankzij hem heb gekregen happy :)

Danny is vooral bekend als Danny Corten (de DJ) maar brengt daarna ook heel wat Jumpvinyls uit onder 3 afzonderlijke namen:
Danny C (drie weken geleden nog een leuke release op die naam), DJ Frank (vooral op Jumper-records) en Mark With a K (u allen wel bekend vermoed ik). Alsof dat nog niet genoeg is, brengt hij ook nog commerciele muziek uit onder de naam "Bounce".

Waarom die verschillende namen? Om alles netjes gescheiden te houden, op die manier weet iedereen welk genre hij mag verwachten van elk project.

Zo, nu hoop ik dat iedereen het goed begrepen heeft en dat ik het niet NOG eens moet uitleggen wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
4-11-2003 09:09
ooh ik snap het al! je wilt zoiets als.... DJ SAMBAL!
BramcomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 73
4-11-2003 14:53

Tkima schreef:

(DJ) Sidda
lijkt een beetje veel op sita iig klinkt als een meisjesnaam wink ;) zelf gebruik ik 100% baramuda (vraag niet hoe ik erop ben gekomen!) maar goed een goede naam:

disar vind ik tot nu to het beste wat eruit is gekomen! ik zou die kiezen happy :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-11-2003 12:25

bramcom schreef:

disar vind ik tot nu to het beste wat eruit is gekomen! ik zou die kiezen happy :)
Dat heb ik inderdaad gedaan en de VIP-passes liggen klaar wink ;) als ik tenminste ooit eens beroemd wordt sad :( ... nu ja, anders moet je maar tevreden zijn met VIP-tickets voor een verjaardagsfuifje hoor laugh :D

Het logo is net teruggekeerd van de ontwerper:
www.djdidier.be/logodidier4.jpg

Het stellen twee D's voor samengehouden door een grote I.
De twee D's staan voor Didier en Disar waarbij de totaal tegengestelde muziekgenres weergegeven worden door ze in spiegelbeeld met elkaar te verbinden. De I die ze samenhoudt, verwijst naar de verbinding tussen de twee projecten om zo duidelijk te maken dat die twee projecten samen 1 geheel vormen.

Er komt nog een "lijnen-versie" van (of hoe moet ik het gaan noemen). Zo-eentje waar je meer door kan kijken en die je achteraf makkelijker 3D kan maken... nu ja, je snapt wel wat ik bedoel denk ik? Neej? Euhm... beetje zoals dat nep-logo die nu op mijn site staat. Oh ja, je zult wel zien als het zover is!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-11-2003 16:35

DSalembier schreef:

Er komt nog een "lijnen-versie" van (of hoe moet ik het gaan noemen)
Draad versie.

Mooi logo, simpel en herkenbaar
Mijn complimenten!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-11-2003 12:47

Tom schreef:

Mooi logo, simpel en herkenbaar
Mijn complimenten!
Heb ik doorgestuurd naar die gast die het ontworpen heeft en die was wel blij dat te mogen lezen, bedankt uit zijn naam dus happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-12-2003 22:53

DSalembier schreef:

Oh ja, je zult wel zien als het zover is!
En bij deze: het is zover happy :)

www.disar.be

De layout is hetzelfde genomen als mijn "normale" site om het verband tussen de twee te tonen maar naar de toekomst toe kan het zijn (hoop ik dat het zal zijn...) dat djdidier.be gewoon "vergeten" wordt!
Oh ja: er is niks aan je schermkaart, de site IS zwart-wit laugh :D

Ziezo, dat zal zowat de laatste posting zijn hierover denk ik, maar toch wou ik het nog even doen om jullie op de hoogte te houden eneuh... merci é wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
12-12-2003 22:56
Zozo dat ziet er mooi uit. Mijn complimenten, maar waarom heb je gekozen voor zwart-wit?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)