Forum > Algemeen Forum

nick voor "Tech-House/Techno"-DJ

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
15-9-2003 18:26
Ik ben altijd tegen het gebruik van DJ-nicks geweest en daarom kent iedereen me gewoon als "Didier". Toch zit ik nu met een dilemma sad :(

Naast het commercieeldere werk probeer ik sinds kort een tweede project op te bouwen in de "Tech-House/Techno"-scene volledig los van het huidige "DJ Didier"-concept. Normaalgezien was dat bedoeld om deze winter te starten maar gezien "Sequence" (neej, ik post dit niet om reclame te maken hiervoor!!) ben ik er wat vervroegd mee gestart.

Een nieuw concept NAAST het huidige wil zeggen dat ik deze keer wel verplicht wordt om een nieuwe naam te gebruiken. Echte ideeen heb ik (nog) niet, wel een richting die ik uit wil:
* strakke, professionele naam die past op een affiche en makkelijk in de mond ligt
* moet passen in het "Tech-House/Techno"-milieu
* geen "Z" in de naam!!!
* geen "DJ" of "Doctor" of zo!!!
* het mag klinken als een echte naam
* het mag een bestaand woord zijn in bv een andere taal (op voorwaarde dat de betekenis erachter in de scene past natuurlijk)
* de naam moet vrij zijn als .be-domein en als het even kan ook als .com-domein

Slechte voorbeelden:
- DJ Tiesto (commerciele bijklank)
- Jan Wayne (klinkt zo typisch TMF)
- Barthezz (sinds Zillion zijn het allemaal "z"-en dat je zzzzziet angry)

Goede voorbeelden:
- Vino Ricci
- Furax

Hints en ideeen zijn welkom...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
15-9-2003 18:29
Farakahn :P
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
15-9-2003 19:41
DJ D-Diëzzzzz
vaj-ta-lie-tie
Wesley vd HStandaard Lid
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
15-9-2003 20:59
ik weet niet waarom maar dit schoot me ineens naar binnen.
"Keveler" met een e dus, geen E
Mischien niet wat je zoekt maar het kwam gewoon ineens
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
15-9-2003 21:01
waarom perse een nickname? bijna alle groten namen zijn bekend onder hun eigen naam: Armin van Buuren, Chris Liebing, Mauro Picotto, Johan Gielen, DJ Jean, Marcello enz enz
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Eraser127Standaard Lid
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
15-9-2003 21:23
Probeer wat met je naam: ik heet Siebe Pol, als trance/techno naam ga ik gewoon Simon P. gebruiken. Probeer ook zoiets.
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
15-9-2003 22:43

roberto schreef:

waarom perse een nickname? bijna alle groten namen zijn bekend onder hun eigen naam: Armin van Buuren, Chris Liebing, Mauro Picotto, Johan Gielen, DJ Jean, Marcello enz enz
Jan wink ;)
Door internet beperkt
RoeltjeStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
15-9-2003 23:06

musickid schreef:

ik weet niet waarom maar dit schoot me ineens naar binnen.
"Keveler" met een e dus, geen E
Mischien niet wat je zoekt maar het kwam gewoon ineens
Ik weet niet, maar de eerste letter van een naam, in dit geval de K, is een hoofdletter, daarna krijg je alleen maar kleine letters.
Zo ook de eerste letter van een zin.

Halverwege woorden komen normaal gesproken geen hoofdletters voor.
vaj-ta-lie-tie
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
16-9-2003 05:05

roberto schreef:

Een "grote naam" ben ik niet en zal ik waarschijnlijk wel nooit worden, maar het probleem met mijn naam is dat hij zo ellenlang is en totaal verkeerd in de mond ligt sad :( , geef toe: didier salembier is nu NIET iets wat je zomaar op een affiche zet, toch?

En waarom een tweede naam gebruiken dan? Omdat ik gewoon die twee projecten strikt gescheiden wil houden omdat ik anders heel goed besef dat ik, ofwel nooit iets met kwaltiteitsmuziek zal kunnen doen, ofwel het commercieeldere genre zal mogen vergeten op een niet zo lang termijn.

kerstmanneke schreef:

Halverwege woorden komen normaal gesproken geen hoofdletters voor.
Onlangs nog een vinyl gekocht van [T]ékël... om maar aan te tonen dat men vanalles van rare zaken in hun naam verwerkt, al ben ik daar niet zo'n voorstander van...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
16-9-2003 09:11
Weinig fantasie onder de Dj's hierboven, veel op en aanmerkingen, maar waar het uiteindelijk om gaat is een naam.
Het is makkelijker om te vertellen wat je niet moet doen, dan om aan te geven wat het moet worden.

O.k wat dacht je van:

"DISAR"

(Didier SAlembieR)

Zowel in het Nederlands, als in het Engels in het Frans uitgesproken,
een goed klinkende naam.

Mocht je deze naam gaan gebruiken verwacht ik wel een passende beloning wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)