Forum > Licht

verlichting voor trouwfeest

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
30-8-2012 09:34

HS schreef:

Tja, hoewel enkel parretjes (8 stuks meestal) theoretisch wat saai overkomt, is het voor het gemeleerde gezelschap van een bruiloft ruim voldoende. Bovendien zeggen de lichtbakjes die je ophangt eigenlijk nog niet veel. Ik heb zelf een setje met 8 Ledparren en 2 scanners maar ook daarmee zou ik de feestsfeer kunnen bederven door ze allemaal op standje 'flikker en beweeg op 't geluid' te zetten.
De aansturing maakt wat mij betreft 80% verschil. Ik heb voor een bruiloft meestal 3-5 programmaatjes klaar staan. Een simpele kleur-fade-programma voor de parren zonder de scans, voor tijdens receptie e.d. Eentje waar de scans 'sjiek' maar langzaam rondjes dansen, en 1 of twee swing-programma's waarbij de parren en scans lekker los gaan happy :) En ook hierbij letten op de kleuren. De hele avond zo'n regenboog(led-moon) in je toeter wordt ik zelf ook niet blij van.

Kortom, begint met een parrensetje (en een fatsoenlijk ingestelde sturing), maar dat wiel is ook al 11236 keer uitgevonden op dit forum.
De spijker op zijn kop! Goed programmeren/aansturen doet heel veel! Daarom ben ik ook geen fan van derby's, moonflower's etc. Doet zo fout ongecontroleerd engels aan.
DjREsound
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
30-8-2012 13:15

eddy wally schreef:

Mijn ondervinding is dat de meeste dj's (zonder eigen instalatie)voor bruiloften het met een minimum aan licht doen tenzij het bruidspaar er zelf om vraagt (en bijbetaald)
Ze werken namelijk meestal met een vaste prijs en hoe minder licht ze moeten huren hoe meer er voor hen overblijft.
Ook ben je in de meeste feestzalen niet welkom met bellenblaasmachines(ik denk hier in geen enkele) en ook rookmachines ziet men liever niet.
In belgië ziet een zaaleigenaar je liever niet aankomen met truss, bellenblaas en rookmachine en in de meeste zalen zal je dit niet mogen gebruiken, ik neem nu enkel 1 of 2 statieven mee met daarop een kls 801, lounge lazer wat een mooi effect heeft en niet storend is, 2 spherion draaibollen wat ik naast de booth plaats op 1m truss en als het mag dan gaat de rookdoos en bellenblaas ook mee.

www.*****/forum/bbredir.php?url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-ash4%2F488375_189749844491477_1359582201_n.jpg

fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/556612_189750064491455_1359222691_n.jpg
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
30-8-2012 13:34
werkende link:

fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/488375_189749844491477_1359582201_n.jpg
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
3-9-2012 13:00
Niet gebruik van rook pas 2x meegemaakt, 1x in kasteel ivm mogelijk aantasten schilderijen... 2e keer omdat de brandmeldinstallatie te strak stond afgesteld en niet uit mocht omdat er 's avonds mensen in hetzelfde pand bleven slapen.

Overigens sjouwen we bijna nooit rook mee, altijd haze, veel mooier.
vaj-ta-lie-tie
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
3-9-2012 16:35
Mijn ervaring tot nu toe is dat 90% van de bruidsparen bij navraag kiezen voor GEEN rook. Ik denk dat het zit in de gedachte dat men in dure kleren loopt en daar geen rookgeur in wil hebben. Ik denk dat het ook zit in het segment waarin je werkt, bij mijn gemiddelde bruiloft blijft de lichtshow bewerkt tot 2x KLS1001 (oftewel 8 fatsoenlijke ledparren), als je veel shows met moving light wegzet liggen de zaken wellicht anders.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 290
4-9-2012 20:39
Zijn die spherions ook niet erg irritant als er 2 van aan staan?
Lijkt me ook voor jezelf niet erg prettig als je op dezelfde hoogte staat te werken happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-9-2012 21:28
Het komt inderdaad voor dat men uitdrukkelijk geen rook wenst.
De reden hiervoor is vaak slechte ervaring in het verleden.
Ik heb over de rook een stukje op mijn website staan.
Hier verwijs ik mijn opdrachtgevers altijd na als deze wens geuit wordt.

In de meeste gevallen spreek ik dan af dat we de hazer meenemen, en hem zachtjes, vrijwel onzichtbaar aanzetten.
Mochten er dan klachten ontstaan, zetten we hem voor de rest van de avond uit.

Wil de klant dan alsnog van te voren af gesproken hebben dat er geen rook gebruikt word, blijft de klant uiteraard koning,
komt er geen rook.

En dan maken we wel eens mee dat de klant een laser besteld, ZONDER rook.
Moeten ze helemaal zelf weten uiteraard.
Toch vaak naar het einde van de avond heeft de feestruimte een wat hogere vochtigheidsgraad, en word de laser toch wat zichtbaarder.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
5-9-2012 10:30

Bestek schreef:

Zijn die spherions ook niet erg irritant als er 2 van aan staan?
Lijkt me ook voor jezelf niet erg prettig als je op dezelfde hoogte staat te werken happy :)
Ze storen niet voor mij en ze storen niet voor de gasten.
Ik zet er soms 4, maar dan in een grotere zaal en dan zet ik er wel 2 achteraan de zaal.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
5-9-2012 13:17

Fridge schreef:

Mijn ervaring tot nu toe is dat 90% van de bruidsparen bij navraag kiezen voor GEEN rook. Ik denk dat het zit in de gedachte dat men in dure kleren loopt en daar geen rookgeur in wil hebben. Ik denk dat het ook zit in het segment waarin je werkt, bij mijn gemiddelde bruiloft blijft de lichtshow bewerkt tot 2x KLS1001 (oftewel 8 fatsoenlijke ledparren), als je veel shows met moving light wegzet liggen de zaken wellicht anders.
Wij vragen er gewoon nooit naar :p

Merken wel verschil met de hazers die we hiervoor hadden (eigenlijk fazers...) Die bekende frietpan van Antari en later een Jem 24/7 en nu de Look Unique, eerste rookt wel stuk duidelijker, de Jem al wat minder en de laatste staat zo laag dat het bijna onzichtbaar is dat die machine rook uitblaast en nu horen we er ook niemand meer over.

Sjouwen ding ook eigenlijk altijd mee, zelfs als we alleen parren/kls dingen bij hebben.

Verder ook nog nooit klachten over gehad, mocht een klant zeggen dat dat ding uit moet, krijgt hij gewoon zijn zin...
vaj-ta-lie-tie
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-9-2012 16:07

Tom schreef:

Ik heb over de rook een stukje op mijn website staan.
Tom, de foto's die je erbij hebt staan zijn naast onscherp denk ik ook niet echt toerijkend om het verschil tussen rook en haze aan te tonen. haze gebruik je om de lichtbundels te zien, of het licht aan mijn beeldschermen maar die zie ik op jou foto uberhaubt niet.

De 2e foto met een zaal "vol in de rook" vind ik ook erg overdrijven. Een zaal vol in de rook is dat men geen 2mtr verder mee kan kijken (even in extreme mate) De 2e foto lijkt me een prima gevulde zaal met haze...

Wellicht mag er sowieso een keer wat nieuwe foto's op, 2003? :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)