Forum > Licht

LC2412 of Showmaster/Scenesetter 24?

(64 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-9-2003 20:47
3 x bewerkt. Laatst door Dré op 4-9-2003 20:55

Dré schreef:

Je omschrijving klopt precies. En als je 2 chase faders openzet gaan die beide chases lopen (tegelijk). Als je de ene chase een paar stappen later laat beginnen als de andere chase krijg je weer een ander effect.
Daaruit begrijp ik dat de chase van desbetreffend kanaal pas begint te lopen als je de schuif openzit? Of start je hem met de flashbutton?
je zet hem open met de schuif. en je kan zelf flashen met een programma. hij werkt dan op vol vermogen zolang de knop in is gedrukt. daarnaast kan je onderling ook de chases weer dimmen. dus de ene op value 120 en de andere op 256, t kan allemaal. zo kan je ook een chase maken als background die je aanzet over een andere chase. dat programma blijft ook net zolang lopen totdat je de schuif weer naar beneden zet. je kan dus uit de chase mode, naar de wide mode, zonder dat de chases stoppen.
En ondertussen kun je de bovenste 12 faders blijven gebruiken om de eerste 12 kanalen (van de 24) direct te beinvloeden. Die zitten dan aan de ene master fader, de andere master fader is (in de scene mode) toegewezen aan het master level van de scenes.
En met scene bedoel je chase?
inderdaad
Dus: In de 24 kanaals mode (scenes) kun je chases aan de onderste 12 faders toewijzen (en wel in 4 banken van elk 12 chases). DAARBOVENOP kun je de eerste 12 kanalen ook nog direct manipuleren. OOK kun je elk kanaal indien gewenst deactiveren (kill mode) zodat hij niet meegaat in de chases. En de chases (48 in totaal) kunnen informatie bevatten informatie voor ALLE 24 kanalen.
WOW, nou raak ik het even kwijt. Wil 24-kanaals mode niet zeggen dat alle 24 schuiven (schuif = kanaal?) aparte lampen aansturen? Want in dat geval kun je toch geen chases meer op een schuif toewijzen?
je hebt 3 modes:
* wide mode, zo kun je alles met de hand instellen. dit kan dus ook als er een chase loopt. hij 'luistert' naar de hoogste value. als ie op een moment wordt aangestuurd door de chase met value 200, en je fader staat op 256, dan blijft ie dus gewoon branden. als de value nou lager is dan die in de chase, dan is het wanneer de chase de lamp aanschakelt, dat ie dat doet, en daarna terugvalt op de faderinstelling
* record mode, hier zet je dus je chases aan en uit. de bovenste rij blijft overigens in IEDERE in mode beschikbaar. kanaal 1 t/m 12 kun je dus ALTIJD beinvloeden.
* en op de laatste 'vage' mode voegen de onderste en bovenste rij zicht samen. dus als je 1 of 13 aanzet gaat kanaal 1 aan. bij 2 en 14 kanaal 2 enz. ook deze kan BOVENOP je lopende chases worden gebruik. echter zie ik het nut van deze mode niet in.
Tsja, ben misschien een beetje lastig, maar zo is meteen de hele scenesetter uitgeplozen voor toekomstige forummers (en als je kijkt in mijn bestellijstje zul je zien dat ik op het punt sta zo'n ding aan te schaffen ;-) En tsja, vragen staat vrij, toch? sad :(
das waar. ik ben nu dan geen dré, maar ik ben een van de trotse bezitters van de showmaster 24 wink ;)

VERDORIE, IK KRIJG HET MAAR NIET GOED MET DIE QUOTES ENZO. KAN EEN VAN DE MODS DAT VOOR ME REGELEN?? SORRY VOOR HET ONGEMAK.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
4-9-2003 20:48
Ahhh, wat slim... laugh :D Had ik zelf kunnen bedenken, zo slim. Maar de kans dat ik zoveel kanalen nodig heb is wel heel erg klein. Komen 4, hooguit 8 parren op, misschien meer met speciale activiteiten ofzo. En natuurlijk de effecten op een switchpackje.

En ja, meteen ontstaat er weer een vraag. Als je op kanaal 9,10,11,12 effecten op een switchpack zet en je doet de schuif omhoog, wat gebeurt er dan? Gaat het effect dan pas aan als de schuif boven is, of halverwege?
Volgende keer Peter!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
4-9-2003 20:51

Peter schreef:

Ahhh, wat slim... laugh :D Had ik zelf kunnen bedenken, zo slim. Maar de kans dat ik zoveel kanalen nodig heb is wel heel erg klein. Komen 4, hooguit 8 parren op, misschien meer met speciale activiteiten ofzo. En natuurlijk de effecten op een switchpackje.
We praten over een tijdje nog eens als je wel degelijk meer dan 12 kanalen van de tafel in gebruik hebt ;-)
En ja, meteen ontstaat er weer een vraag. Als je op kanaal 9,10,11,12 effecten op een switchpack zet en je doet de schuif omhoog, wat gebeurt er dan? Gaat het effect dan pas aan als de schuif boven is, of halverwege?
Hangt van het switchpack af en niet van de tafel (de tafel heeft immers GEEN IDEE wat er aan hangt (DMX in een "one way street")). De meeste switchpacks gaan vanaf een bepaalde waarde (meestal rond de 20% geloof ik) in de "aan" stand (zou ook zo maar 40% kunnen zijn maar is eigenlijk ook NIET BOEIEND!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
4-9-2003 20:57
Misschien ook niet, maar ik wil geen problemen krijgen als ik ga experimenteren met mijn nieuwe speeltjes.

Trouwens, er komen nog wat meer bestellingen aan. Er komen nog een switchpack en een 19" koffertje bij, maar niet alles tegelijk. Ben pas in oktober jarig wink ;)
Volgende keer Peter!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-9-2003 21:08
als ik je een tip mag geven: als je een goede case wilt, bouw hem dan zelf. die dap koffertjes zijn niet bijzonder. nou ja, t hangt er van af wat je uit wilt geven. die je zelf maakt ie vaak wel steviger. harstikke leuk om te doen. en het geeft meer voldoening, althans voor mij dan. ik heb er zelf ook een gebouwd voor de showmaster. als je wilt, stuur ik wel wat foto's.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
4-9-2003 22:58
Nog even een paar vraagjes over de Showmaster, uit nieuwsgierigheid:
- uit hoeveel stappen kan een chase bestaan?
- kan je per stap de tijd instellen voordat naar een volgende stap wordt overgegaan?
- hoe regel je de snelheid van een lopende chase?

Op onze Ultralite tafel kan je 4 chases tegelijk draaien uit een totaal van 100. Van die 100 kunnen er 48 onder een direct toegankelijke hotkey worden geplaatst. Je kan trouwens wel een 5e, 6e enz. chase starten, maar die begint dan pas als je één van de eerdere uitzet. Iedere chase bestaat uit maximaal 56 stappen. De snelheid is per stap instelbaar én kan ook nog achteraf, tijdens het lopen van de chase, met een "tap" key worden veranderd.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
4-9-2003 23:14

Victor schreef:

- uit hoeveel stappen kan een chase bestaan?
Volgens de handleiding kan hij in totaal 4200 stappen opslaan. Er staat geen limiet per chase bij. (totaal 4x12 chases)
- kan je per stap de tijd instellen voordat naar een volgende stap wordt overgegaan?
Helaas...
- hoe regel je de snelheid van een lopende chase?
Met de speed slider. Snelheid geldt dan voor alle lopende chases, kan ook op manual of audio trigger.
Er bestaat de mogelijkheid om verschillende snelheden aan verschillende chases te hangen.
In hoeverre dat bewaard blijft als je hem uitzet? Geen idee.

Als je wilt kan ik het wel een keer voor je proberen, hij staat nu toch naast mij (aangesloten op Martin L.J. overigens) happy :) happy :) happy :)
-- Let's do it my way and get it right the first time --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
4-9-2003 23:31
Net toch maar even geprobeerd...
Je kan idd verschillende chases op verschillende snelheden laten lopen.
Bijvoorbeeld één op een vooraf ingestelde tijd, en de andere via je speed slider.
Ook onthoudt de scenesetter deze snelheden als je hem uitzet, wel zo handig dus.

Alleen dus geen verschillende snelheid per stap, en je kan dus wel een verschillende speed hebben per chase, maar de fade-tijd is weer globaal. Waarom ze die nu weer niet per chase instelbaar hebben gemaakt? shocked 8O De creativiteit was kennelijk ineens op. sad :(
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-9-2003 00:05

PatrickK schreef:

Alleen dus geen verschillende snelheid per stap, en je kan dus wel een verschillende speed hebben per chase, maar de fade-tijd is weer globaal. Waarom ze die nu weer niet per chase instelbaar hebben gemaakt? shocked 8O De creativiteit was kennelijk ineens op. sad :(
Mijn Q-commander gebruikt een 80286 die zich HELEMAAL DE PLEURIS rekent om de verschillende chases elk met hun eigen fade time en step time te laten werken...

En die Q-com kost iets van 4000 euro (give or take). Dan ben ik blij dat een apparaat van 235 euro deze optie NIET heeft. Je moet ook een keer tevreden zijn in het gestelde budget ;-)

Overigens wist ik niet dat je per chase een andere steptime kon instellen. Hoe doe je dat?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
5-9-2003 03:44
Bedankt, ik was hier toch even benieuwd naar. Het valt mee eerlijk gezegd erg mee wat zo'n goedkoop tafeltje op dat gebied kan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)