Forum > Algemeen Forum

Regelgeving Prive Feesten

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
24-6-2009 11:26

KVM schreef:

Aan ervaringen van anderen heb je niets.
Het kan handig zijn..
Wanneer je een product koopt kijk je toch ook naar ervaringen van andere..
Helpt je toch indirect aan een mening.

Pim
dus...
CalipsoStandaard Lid
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 6-10-2024
24-6-2009 11:47

KVM schreef:

Djatwork schreef:

Maar ik had het topic ook een beetje geopend om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn wink ;)
Aan ervaringen van anderen heb je niets.

Martin.
Bron?

Anders is het een mening welke je als feit brengt. En in het geval van een mening ben ik het niet met je eens. (om de hierboven genoemde redenen)
wat een onzin in dit vak
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
24-6-2009 12:47

calipso schreef:

Bron?
Lijkt mij niet dat je een bron nodig hebt. (lees het topic maar door)
Wat de één "zeuren" noemt, komt bij de ander vrij normaal over.
Ieder zijn eigen mening, vandaar dat je er weinig aan hebt. Bovendien is geen enkele gemeente gelijk.

Als je het allemaal positief benaderd en met een goed plan komt is het zelfs mogelijk dat een gemeente met een "dikke" subsidie komt. (en dan heb ik het niet over een éénmalige subsidie.)

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
26-6-2009 21:55

Djatwork schreef:

Door alle lullige regel en wetgeving.
Ik wil hier nog graag even op reageren. De regelgeving m.b.t. evenementen is zeker niet lullig bedoeld, maar is bedoeld als veiligheidsmiddel. Ten eerste dwingen de regels de organisator na te denken over mogelijke risico's en hiervoor de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen.

Ten tweede zijn het vaak de mislukte feesten uit het verleden die keer op keer de regels aangescherpt hebben. Denk hierbij aan de DanceValley editie van 2001, waar het succes van het evenement de organisatie inhaalde. Hierdoor waren er onvoldoende maatregelen getroffen om alle bezoekers op een goede manier naar huis te krijgen, met onderkoeling van bezoekers tot gevolg. (Mensen gingen lopen van het terrein naar het station Sloterdijk, kregen een behoorlijke bui op hun kop).

Natuurlijk zijn de feestjes waar het in dit topic over gaat van veel kleinere schaal, maar als organisator ben je in grote mate verantwoordelijk voor het welzijn van je bezoekers. Eigen verantwoordelijkheid gaat bij grote evenementen eigenlijk niet meer op. Het gedragvan grote groepen is namelijk niet altijd te voorspellen, het groepsgedrag neemt de overhand op het individu. Mensen gaan zich als schapen gedragen, ook al is datgene wat ze gaan doen volstrekt onlogisch. Onder invloed van drank en mogelijk drugs, zijn de bezoekers niet meer in staat om de situatie op een realistische manier in te schatten. Niet voor niets zijn de termen crowd control en crowd management in het leven geroepen.

Dan heb ik het nog niet eens over de verdere bijgevolgen van de drank en de drugs, waarbij je moet denken aan knokkerij, mensen die knock-out gaan van datgene wat ze ingenomen hebben etc. Dan is het heel fijn, dat er nog mensen zijn die rationeel de situatie inschatten en rationeel handelen. (beveiliging)

Kortgezegd: het doel van de regelgeving die de overheid heeft opgesteld is primair het welzijn van de bezoekers van het evenement waarborgen. Het hoort gewoon bij de organisatie van een (legaal) evenement.
I am a TimeDriver!
WiezieStandaard Lid
Sinds: 17-9-2008
Laatste: 15-8-2018
17-9-2009 21:53
Wij hebben zaterdag een opdracht voor een rock/metal feestje voor een goede 180 man.
Dit wordt volledig georganiseerd door een scouting groep.
Een telefoontje naar de gemeente was genoeg om een geluid/feestvergunning te verkrijgen voor deze avond.
Zo zie je maar weer...
Waar een wil is is een weg.

Wietse
Pioneer/Dynacord/Db technologies
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
17-9-2009 22:06
dat is ook sinds een half jaar met de nieuwe algemene apv (welke in veel gemeentes landelijk het zelfde is op het stuk van muziek) een stuk eenvoudiger geworden,
tot het tijdstip van 22.00 uur.
Daarna zal je een stuk lastiger een vergunning krijgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
18-9-2009 21:02
Dat is dan ook weer afhankelijk tot de afstand, van het eerst volgende bewoonde gebouw.
En ook dat is helaas nog steeds per gemeente verschillend.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 24-11-2024
19-9-2009 06:37
Grof gezegt is het zo dat de gemeentes die zich voegen naar de landelijk samengestelde apv,
er tot 22.00 uur niet moeilijk zal gedaan worden over de vergunning, en er meestal alleen een meldingsplicht is voor kleinere feesten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
19-9-2009 21:46
Daar heb je helemaal gelijk in Tom.
Wel merk ik hier in Utrecht dat, het verschilt per wijk.

In de ene wijk is 75 dB tot de eerstvolgende gevel, in bijvoorbeeld Leidserijn mag 95 dB.
De gemeente beslist uiteindelijk, een landelijke a.p.v. is een richtlijkn voor de gemeentes.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)