Forum > PC related Forum

Keuze beamer? Optoma EP728i?

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
13-6-2009 22:41

LJ DaAn schreef:

Het is ALTIJD het slimste om de beamer achter je scherm te plaatsen, je moet dan dus geen opzichtscherm maar een doorzichtscherm kopen...
Waarom is dit het slimte? (serieuze vraag)
Verder hangt het natuurlijk ook af voor welke situatie dit geldt;
Je hebt er niet altijd ruimte voor...
Dit hangt natuurlijk ook af van de grootte van je scherm en type projector/lens.
Maar, dat kan makkelijk. Je neemt natuurlijk geen uitrol projectiescherm mee maar eentje die uit aluminium buizen bestaat die je in elkaar moet klikken. Bij die systemen kan je altijd een extra en/of ander doek kopen.
Dit is een goede tip (ze heten trouwens opzichtdoeken/doorzichtdoeken).

Inderdaad vanwege de verschillende doeken, maar ook vanwege de betere beeldkwaliteit (frame heeft gespannen doek) en je kan hem eventueel ook nog makkelijk vliegen.

Daarnaast is het ook stabieler en kan je het doek los vervangen als ie lelijk ord (kreuken/scheuren/etc)

het kost alleen 5 min meer werk.. wink ;)
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
26-6-2009 19:18
Je projector achter het scherm plaatsen is helemaal niet slim. Zeker niet als geen ervaring met projectie hebt. Je houd namelijk altijd de gevreesde hotspot in het midden van je scherm.
Dit heeft als resultaat dat mensen die aan de voorkant aan het kijken zijn de zijkanten amper kunnen lezen omdat de lichtopbrengst daar dus veel minder is dan in het midden.

Of je dit gaat doen doen hangt idd af van de situatie, als je aan de voorkant niks kan zetten/hangen dan kun je beter kiezen voor doorzicht.Houd er wel altijd rekening mee dat je niet teveel in de hoeken van je lens gaat zitten, dit zie je als je van de voorkant projecteerd niet heel extreem maar van de achterkant des te meer. Is de mogelijkheid er wel om het van de voorkant te doen dan zou ik daar zeker voor kiezen.

Als je aan het projecteren bent om bijv een powerpoint te laten zien, hou er dan rekening mee dat je je lichtshow daarop aan moet passen. Zeker de wat kleinere projectoren waar hier over gesproken word hebben hier last van.
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
26-6-2009 22:20
Vergeet in het kostenvergelijkingsplaatje beamer vs plasma ook zeker niet het scherm. Want die dingen zijn ook niet goedkoop als je beetje leuk spanscherm wilt.

Hoe een plasma meer werk kan zijn dan een beamer snap ik ook niet.
Met een projector zit je om te beginnen als met je lensafstand vs grootte van je scherm, ding moet opgehangen worden, afgesteld etc.. Plasma gaat dan toch net ff sneller.

En bij powerpoints of andere dingen icm lichtshow maken we natuurlijk altijd een standje video. Licht dimmen of donkere kleuren en geen gekke draaiende dingen oid die afleiden van het scherm.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Tino110855Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2006
Laatste: 28-2-2012
Berichten: 16
25-7-2009 18:12
Ik heb verschillende oplossingen:
1 - ik zet een standaard neer met daarop een truss adapter (doughty standmount adapter) ik draai de klemmen 90 graden en monteer daar een enkelvoudige truss stang van 2 m in. Oprol scherm aan de standaard, afstellen omhoog draaien.
Staat zo, en staat niet in de weg.

2 - Ik zet 2 truss stukken (triangle) 3m aan elkaar met een coupler van 10 cm, dezelfde stang als hierboven monteer ik dan weer met 4 half couplers boven op de onderste couplers. De stang hangt dan niet onder de truss (lastig in lage ruimtes) maar ligt er door heen. Scherm aan de truss en spelen maar.

3 - Ik heb 2 fastfold schermen van 2,5 x 2 m, die gebruik ik op tent feesten ed, met een doorzichtscherm en belicht de boel van achteren, Kan niet anders met een tentfeest :-)

Ik heb 2 BenQ beamers type MP522ST. Let op de ST versie is belangrijk. Dit staat voor Short Throw. Om mijn scherm van 2,5 x 2 m totraal te benutten heb ik ongeveer 2,5 meter achter het scherm nodig.

In het onderstaande filmpje kun je max setup zien (15 m van links naar rechts)

https://www.youtube.com/watch?v=KooeDesdvt8
Edit Mod: KVM:Lees even hoe je een klikbare link maakt, dat leest makkelijker.
Still the best disco in town, and getting better all the time

Terug naar forum Reageer (zonder quote)