Forum > Geluid

Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,-

(262 reacties. Pagina 4 van 27)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
7-3-2009 14:35

hugovanmeijeren schreef:

remcopeters schreef:

@ djbram, kan over martin audio niet veel vinden op internet (prijzen ed.) sad :(
Martin Audio wordt via TM Audio verdeeld, (advies) prijzen staan dus ook wel op hun website.

Maargoed, ik kan je nu al verzekeren dat Martin buiten jouw budget valt. De budget lijn van Martin (Blackline) gaat al over jouw budget heen, om nog maar niet te spreken over de serieuze kasten (W8C met WSX).

Serieuze kasten kosten serieuze centen. Heb je die niet dan zul je compromissen moeten sluiten. Daarom zou ik de Tweedehands optie open houden, als alle drivers in orde zijn kan er weinig mis zijn met een speakersysteem. Houd er rekening mee dat het 'opblazen' (door foutief gebruik) van de drivers van nieuwe speakers ook niet onder de garantie valt. sneaky :V

Maar met RCF haal je sowieso kwaliteit in huis, dat staat buiten kijf. Heb zelf eens een set met dubbel 4PRO 8001 en een 6001 per kant mee gehad en dat klonk super.

Groeten Hugo
Tja Martin is iderdaat wat duurder maar dan heb je ook wat!!

Ik dacht dat wij 1500 exl btw per sub ( wsx dubbel 18 ) hadden betaald. Wel 2dehands natuurlijk. Ook hebben we nog 2 12/1 martin topjes ( type weet ik zo niet ) maar dan moet je er al 2 per sub zetten anders knald het sub er echt overheen.

als ik jou was zou ik toch een kijken naar een dubbele AD-25 van AD. Als je dan een setje Mi-15 houd kun je die voor kleinere dingen er boven zetten
t' gaat zoals t' gaat
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
8-3-2009 19:54
3/4 hybrides per kant + 1grote/2minder grote toppen per kant?

Nieuw+Garantie bij IVEN. Goed gepowerd durf ik een tent van 500 man wel van geluid mee te voorzien. Kijk eens op onze site wat onze grote set is. Neem die set keer 2 (als dat qua budget haalbaar is).

Ik weet niet hoe hard sommige mensen het geluid willen hebben hoor maar misschien zijn jullie zelf ook al doof???? shocked 8O Als ik kijk wat ik hier in de buurt in een tentje zie staan voor een 1,5 duizend man is 6x 18" per kant toch belachelijk veel voor slechts 500 man shut up :X Of zijn dat skytec woofertjes laugh :D
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
8-3-2009 20:01

Hugoov schreef:

Ik weet niet hoe hard sommige mensen het geluid willen hebben hoor maar misschien zijn jullie zelf ook al doof???? shocked 8O Als ik kijk wat ik hier in de buurt in een tentje zie staan voor een 1,5 duizend man is 6x 18" per kant toch belachelijk veel voor slechts 500 man shut up :X Of zijn dat skytec woofertjes laugh :D
Uhh, dat heet dynamiek.. crest factor? Als je 6 DB crest vermogen neemt verdubbel je wat je hebt staan aan laag ( 3 DB koppeling en 3 DB extra vermogen ) dat betekend dus normaal 3 18" subs perkant.. klinkt ineens niet zo gek meer wel?
En die 3 18" woofers ga je dan ook niet voluit gebruiken.. zou zonde zijn als ze door een foutje stuk gingen.. toch?
Dus stel dat je eigenlijk ook 2 18"' subs zou kunnen gebruiken, helemaal compleet voluit nét onder de clip..
Is het dan nog zo gek?
If it ain't Dutch it ain't much...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-3-2009 20:38
hugoov:

Ik lees mijn bericht nogmaals en zie idd dat ik een foutje heb getypet.. Ik bedoel eigenlijk 6 bassen voor een 500 man. ashamed :$ 3 stuks per kant dus.

Is het echter een tent waar je ook wel 800 man in kwijt kunt, zeg een feesttent van 20 bij 30-35 meter. Dan is een set met 6 enkele 18" kasten per kant helemaal niet overdreven hoor. Daar zetten wij dus GAE director neer, dubbel per kant. Hierbij gebruiken we extra laagkasten om net een beetje meer druk onderin te verkrijgen. De set zal lange niet op zn max spelen maar de dynamiek heb je echt wel nodig voor een rock/ cover of top 40 band.

Dus afhankelijk van de wensen, eisen van de band, optreden en verwachtingen van de organisatie is het wel degelijk mogelijk zn setje gewoon in te moeten zetten.

Gisteren een zaaltje gespeelt waar 450 man probleemloos ingaat, was sechts een kleine 200 man, toch stonden er 3 bassen per kant met een enkele top. Lang niet volluit spelend maar je hebt er echt wel baat bij dat het er staat en je niet 2 bassjes per kant volluit moet draaien.

Misschien dat de topic starter eens specifieker moeten wezen in zijn wensen/ eisen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
8-3-2009 23:21
hugov bedoeld dus 6 keer 18 inch PER KANT.Das voor een discosetje voor 500 man wel behoorlijk stevig.Met zo,n set plus een beetje fatsoenlijke versterkers moet 1000 man niet zo,n probleem zijn.Disco wel te verstaan he.Maar ook een beetje band kan met zo,n set wel uit de voeten
Ik zou niet graag 6 iven hybrides per kant op me afgevuurd hebben,ga je zowat dood van de power
Heb op een meeting van ivo wel es zo,n stackje horen spelen,was 3 hybrides plus dubbel 12 inch top per kant.en dat ging gruwelijk hard.Kun je nagaan wat er gebeurd als je zo,n setje PER KANT neerzet.krijgen je maag en darmen plus je trommelvliezen flink op hun donder,is niet echt gezond meer te noemen
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
9-3-2009 18:12

remcopeters schreef:

Als ik mijn eis nou verlaag na 300/350 personen, valt er dan wel iets binnen het budget?
Als je maar goed begrijpt dat het voor mij een HELE grote uitgave is en ik niet binnen 3 jaar nog eens zo'n set erbij aan kan schaffen. Dus wil gewoon het geld zo goed mogelijk besteden! + moet het niet te lomp zijn en moet overal voor te gebruiken zijn. binnen/buiten/DJ/band/event/enz.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
10-3-2009 15:56
Ga aankomende zaterdag even naar de TOUR-X luisteren van EV, en binnenkort ook de MRX van jbl.

[edit] Klinkt gek, maar is de HK Pr:o niks? Niet het beste maar het heeft de prijs mee om 4 bassen en 2 of 3 toppen per kant te plaatsen. [/edit]
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
11-3-2009 18:22
Ik zou je in ieder geval willen aanraden iets te kopen waarvan je ook in de buurt wat kan bijhuren...
En neem iets wat goed schaalbaar is. Dus dat je met een basje per kant erbij gewoon gelijk wat meer mensen pakt.
Dan kun je ook de grotere dingen doen zonder dat je erg veel kwijt bent aan inhuren ervan.

Zo heb ik het tegenwoordig ook, Ev rx118 met top en ev amps. Voor bijv. schoolfeesten hoef ik alleen maar 2 basjes extra te huren en 2 rx212 kastjes.
Scheelt gewoon behoorlijk qua kosten met inhuur.
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
11-3-2009 19:19
Heb vandaag ook een aantal setjes gehoord, de Qsc Hpr 4x18" 2x 15" ging ook als een trein maar boven budget en onhandelbaar. + nog wat dynacord, de powermax 5, sub118+d15-3. En de variline toppen + sub18 bekeken, testen was helaas nog niet mogelijk. Er stond ook nog een KME setje, klonk ook erg goed maar niet genoeg basdruk.

EV RX en tourX ga ik binnekort ook nog even luisteren.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-3-2009 20:21

remcopeters schreef:

[edit] Klinkt gek, maar is de HK Pr:o niks? Niet het beste maar het heeft de prijs mee om 4 bassen en 2 of 3 toppen per kant te plaatsen. [/edit]
Ik heb de PR:O serie een tijdje geleden beluisterd en was daar absoluut niet van onder de indruk. Veel te schel hoog en te weinig bas. Aan de andere kant; ik was ook niet onder de indruk van de D-Light van Dynacord en van het JBL geluid. Blijft toch een kwestie van smaak.

Overigens heb ik expres niet gereageerd in dit topic omdat ik de HK sets die ik ken sowieso wat minder geschikt vind voor live toepassingen. Ook de Actor DX set niet. Prima voor disco gebruik, maar de limiters grijpen wat te snel in voor de dynamiek die je met een live zanger(es) nodig hebt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)