Forum > Zelfbouw Speakers

Weinig rendement baskasten

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
12-3-2009 11:35

Dré schreef:

BGijs schreef:

zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Ben ik de enige die zich constant stoort aan je gebrek aan zelfwerkzaamheid? Zelfs het opzoeken van de betekenis van simpele parameters was al te veel voor je.
Alvast heel erg bedankt, heb hiervan al veel geleerd.
Beloon de moeite van anderen dan eens door wat meer zelfwerkzaamheid te tonen.
Ik heb de parameters zelf opgezocht maar kon ze niet volledig invullen omdat ik van 3 niet wist waar ze voor stonden. Ik heb het forum afgezocht maar het niet kunnen vinden, mag ik het dan niet vragen?
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
12-3-2009 11:52

BGijs schreef:

Ik heb de parameters zelf opgezocht maar kon ze niet volledig invullen omdat ik van 3 niet wist waar ze voor stonden.
Vreemd... In het topic waar naar gelinkt werd (en waarvan je aangaf er zoveel aan gehad te hebben) stond namelijk ook vermeld:
Als Hc en Hg niet gegeven zijn vul je Xmax in.
En daar zit geen woord Chinees tussen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
13-3-2009 01:51

Dré schreef:

BGijs schreef:

Ik heb de parameters zelf opgezocht maar kon ze niet volledig invullen omdat ik van 3 niet wist waar ze voor stonden.
Vreemd... In het topic waar naar gelinkt werd (en waarvan je aangaf er zoveel aan gehad te hebben) stond namelijk ook vermeld:
Als Hc en Hg niet gegeven zijn vul je Xmax in.
En daar zit geen woord Chinees tussen.
En toen wist ik nog steeds niet waar Pe voor stond. Toen dacht ik: dan kan ik ook wel vragen waar die andere waarde voor staan, zodat ik dat voor volgende keer weet.

Ik hoopte hiervan veel te kunnen leren, ik vind het dan ook erg jammer dat er mensen zijn die zo op mijn vragen reageren. Ik weet ook wel dat ik niet veel verstand heb van het simuleren van speakers, en dat ik soms vragen stel die voor anderen heel vanzelfsprekend zijn, maar daar is dit forum toch voor? Ik hoop dan ook dat u hier enig begrip voor wilt tonen.

Alvast erg bedankt,
Bram Gijsbrechts
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
13-3-2009 17:23

BGijs schreef:

Ik hoopte hiervan veel te kunnen leren, ik vind het dan ook erg jammer dat er mensen zijn die zo op mijn vragen reageren.
Dat komt wellicht omdat mensen die de vragen beantwoorden bij de zoveelste keer denken "fuck man, doe zelf ook eens wat".

Enne... Die parameters die je niet snapte waren zichtbaar na 1 seconde google werk (letterlijk eerste hit op de 3 termen + het woord parameters). 1 seconde is toch niet erg veel zelfwerkzaamheid?
maar daar is dit forum toch voor?
Waarom willen mensen in dit soort gevallen toch altijd vertellen waarom IK ooit dit forum heb opgericht? Ik had stiekum de hoop dat ik zelf wist waarom ik dat deed toen ik het deed...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 384
13-3-2009 18:19
De uitleg van de parameters had je ook kunnen vinden in de help file van het programma, evenals de invoer van nieuwe luidsprekers en alle andere zaken.
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
13-3-2009 18:36

Daniel schreef:

De uitleg van de parameters had je ook kunnen vinden in de help file van het programma, evenals de invoer van nieuwe luidsprekers en alle andere zaken.
De help van winISD doet het bij mij op de computer helaas niet, ik weet ook niet hoe dat komt.

Dré, ik heb echt gezocht, hier op het forum, en op internet, maar heb blijkbaar verkeerde zoekopdrachten gebruikt, sorry daarvoor. Ik heb hier op het forum al veel geleerd en wilde dat ook weer doen met dit probleem, waarvan ik helaas geen verstand heb.

Zij er nog mensen die mij willen helpen met deze vragen?
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
13-3-2009 21:03
Geeft niets Bram, een forum is om je vragen te stellen en informatie op te doen. Het is zelf aan de gebruikers om daar wel, dan wel niet, een reactie op te geven.

Er zijn genoeg jongens hier die je hiermee kunnen verder helpen hier. Lees vooral ook eens de tutorials door van WinISD eens goed door die sticky staat in het zelfbouw forum.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-3-2009 07:19

BGijs schreef:

De help van winISD doet het bij mij op de computer helaas niet, ik weet ook niet hoe dat komt.
Wel wat off-topic, maar bij Windows Vista en Windows 7 (resp NT 6.0 en NT 6.1) heb ik hetzelfde probleem. De oude stijl help files worden niet ondersteund.

Wat kan je doen als je een PC hebt?
Maak een dual boot configuratie met XP en Vista, of anders XP of windows 98 in een virtuele omgeving. Dit kan o.a. met VirtualBox van Sun of Virtual PC van MS. Beide overigens gratis, maar voor Virtual PC het je wel de professional of ultimate versie
nodig.

Misschien werkt WinHelp32.exe ook wel van een oudere versie, maar heb ik niet geprobeerd. Thuis heb ik een XP server waarme ik via RDP toch de boel kan simuleren.

In de help file staat overigens vrij kort en bondig veel leuke en zeer nuttige informatie.

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-3-2009 11:03
Hallo Tcmc,

TCMC schreef:

Wel wat off-topic, maar bij Windows Vista en Windows 7 (resp NT 6.0 en NT 6.1) heb ik hetzelfde probleem. De oude stijl help files worden niet ondersteund.

Wat kan je doen als je een PC hebt?
Maak een dual boot configuratie met XP en Vista, of anders XP of windows 98 in een virtuele omgeving. Dit kan o.a. met VirtualBox van Sun of Virtual PC van MS. Beide overigens gratis, maar voor Virtual PC het je wel de professional of ultimate versie
nodig.

Misschien werkt WinHelp32.exe ook wel van een oudere versie, maar heb ik niet geprobeerd. Thuis heb ik een XP server waarme ik via RDP toch de boel kan simuleren.
Om dat probleem op te lossen gewoon simpel WinHelp32.exe (voor Vista en 2008 Server) downloaden vanaf de Microsoft site.
Beetje onzinnig om daar voor een aparte besturing op de pc er bij te zetten.

Geen excuus meer voor BGijs om de handleiding niet te lezen laugh :D.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)