Forum > Newbie Forum

meer vermogen uit sub-top setje

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
16-7-2008 23:19

nijhuisr schreef:

De Speakon bestaat uit 4 contacten, namelijk 1- en 1+ & 2- en 2+
De minnen en de plussen zitten aan elkaar binnenin de versterker.

Bij bi-amp gaan de 1- en 1+ rechtstreeks door zonder enig kontact in de 1800 sub. De speaker staat dan tussen de 2- en 2+ via een laagdoorlaat filter.

Dus als je GEEN 4 aarderige kabel gebruikt zou het NIET moeten werken in bi-amp modus.

Dus ze gaan er bij behringer vanuit dat je bij passive gebruik een 2 polige kabel gebruikt. zodat de output van de 1800 sub een hoog doorlaatfilter aansluit via een 2 polige kabel op de tops.

Ga je dus 4 polig werken (active volgens behringer) dan gaat de -1 en +1 door zonder inwendig contact in de sub, en gaat de -2 en +2 aansluiting via een laagdoorlaat filter naar deze subspeakers in de sun EN gaat het signaal door naar de output +2 en -2 op de sub-out.

even de handleiding lezen daar staat een plaatje op pagina 3.
de kabels naar de subs zijn 4 polig (naja , dat neem ik tenminste aan omdat ze vrij dik zijn en als je in de connector kijkt zie je duidelijk 4 contacten zitten)

maar van die 1/+1 & 2/+2 blijft toch een beetje vaag ashamed :$ na een paar keer lezen heb ik nogsteeds moeite om het te begrijpen.
moet ik dat echt weten om het probleem te snappen ? want anders wijken we een beetje af van het probleem happy :)

en de handleiding van de subs heb ik niet (2e hands), ik zal eens kijken of ik die kan downloaden.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
16-7-2008 23:31
Op behringer.com kun je gewoon al je manuals downloaden.

B1800

Als je je een beetje verdiept in wat je aanschaft dan snap ik niet dat je tegen deze problemen aanloop. Op de kabel staat meestal ook een nummer en als je dit in google intikt dan kom je eracht af het een 2 of 4 polige kabel is.

Hier heb je nog een uitleg over de speakon aansluiting /?i=34

De speakon bestaat dus uit 2 paar aansluitingen, de +1/-1 EN -2/+2. dus plus en min voor de subs en plus en min voor de toppen, elke speaker heeft een plus en een min nodig nodig zoals je weet hoop ik.

Probeer je een beetje in te lezen, laat niet weg dat er iets defect is zoals je het uitlegt en hebt aangesloten. Ik probeer er alleen achter te komen wat er stuk is (of verkeerd gebruikt is)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
17-7-2008 00:02

nijhuisr schreef:

Op behringer.com kun je gewoon al je manuals downloaden.

B1800

Als je je een beetje verdiept in wat je aanschaft dan snap ik niet dat je tegen deze problemen aanloop. Op de kabel staat meestal ook een nummer en als je dit in google intikt dan kom je eracht af het een 2 of 4 polige kabel is.

Hier heb je nog een uitleg over de speakon aansluiting /?i=34

De speakon bestaat dus uit 2 paar aansluitingen, de +1/-1 EN -2/+2. dus plus en min voor de subs en plus en min voor de toppen, elke speaker heeft een plus en een min nodig nodig zoals je weet hoop ik.

Probeer je een beetje in te lezen, laat niet weg dat er iets defect is zoals je het uitlegt en hebt aangesloten. Ik probeer er alleen achter te komen wat er stuk is (of verkeerd gebruikt is)
mn computer is traag dus pdf reader staat er niet op en ik kan het niet installeren omdat er zelfs nog geen 160 mb vrije ruimte is ... muziek (grotendeels legaal kan ik met trots zeggen happy :) )

maar op die speakon kabels naar de subs staan geen nummers, alleen "professional low noise cables".
dus die kabels zijn niet van neutrik.
de kabels naar de toppen zijn wel van neutrik, nl2fc.

tsja, maar als ik die kabels in alle mogelijke manieren heb aangesloten en het blijkt dat het gewoon aan die output 2 ligt dan kan het toch nooit door die kabels komen?

maar bedankt dat je helpt ^^ hier leer ik tenminste nog wat van...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
17-7-2008 00:11
tja, dan kan ik je niet verder helpen.

Dan gaat het blijkbaar fout in je versterker output chassis wat mijn erg sterk lijkt maar het zou kunnen.

Voor echte bi-amp heb je 2 versterkers nodig, 1 voor de subs en 1 voor de tops.
En schakel je de subs zo dat het LP filter niet word gebruik. Maar hier is enige kennis voor nodig die het bij jou onbreekt als ik zo lees.

succes ermee want ik ga straks op vakantie, er is veel over geschreven op dit forum en er zijn mensen die je wel verder kunnen helpen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
17-7-2008 00:23
dat snap ik wel ^^

en ik heb ook 2 apparte versterkers en een crossover happy :)(als je het nog niet gedaan had, lees het hele topic eens vanaf het begin)
alleen ik test de bassen even eerst appart voordat ik ze samen met de tops aansluit op de crossover. (een goede redenering neem ik aan ?)
ik snap ook dat ik die passieve filter moet bypassen door hem om te schakelen naar bi-amping.

alleen dat die versterker dan opeens raar doet snap ik niet sad :(

als ik er over een weekje nog niet uit ben kan ik altijd naar de winkel gaan. wat me wel weer wat gaat kosten wss...

veel plezier op vakantie trouwens razz :p wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
17-7-2008 10:16

olly schreef:

de kabels naar de subs zijn 4 polig (naja , dat neem ik tenminste aan omdat ze vrij dik zijn en als je in de connector kijkt zie je duidelijk 4 contacten zitten)
Beperk je aannames tot fooien (wel zo veilig).

Er zijn diverse 2 x 2,5 kwadraat kabels die behoorlijk dik zijn (zoals de kabel in de FS-04 reeks). Meten is weten, niet aannemen en gokken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
17-7-2008 10:34
Maak anders eens fotos,
Of een overzichtje.. daar kunnen we nu veel meer mee..
Heb je je speakon kabel direct vanuit de versterker getrokken of via een connectorpaneel?

Als je eens de input van je versterker verwisseld?
Doet de andere kant van de versterker het nu wel of niet?
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ligt het probleem niet bij de uitgang van je CX3400? Of je mengpaneel of of of?

@Nijhuisr, fijne vakantie wink ;)
If it ain't Dutch it ain't much...
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
17-7-2008 10:42

olly schreef:

nijhuisr schreef:

Op behringer.com kun je gewoon al je manuals downloaden.

B1800
mn computer is traag dus pdf reader staat er niet op en ik kan het niet installeren omdat er zelfs nog geen 160 mb vrije ruimte is ... muziek (grotendeels legaal kan ik met trots zeggen happy :) )
Sorry, maar van dit soort dingen krijg ik de kriebels. Mensen proberen jou te helpen, en dan kom jij met een of andere wazig argument dat je de hulp niet kunt aannemen....
Ik zou zeggen, gooi een paar nummers weg, brand ze op cd, koop een hd, installeer acrobat, ga naar een vriend en print de handleiding uit......

KOMOP er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden... shut up :X
Alles uit, behalve het licht!
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
17-7-2008 11:16
de xlr input van de versterker verwisselen heeft geen zin (is ook vrij duidelijk omdat hij het in passieve modus het wel op beide kanalen doet)

opstelling:

mcd 200 (cd speler) > mx4 (mixer) > ep 2500 (versterker) > b1800x's (subs ingesteld op bi-amping)

de crossover is dus nog NIET aangesloten.

@dré: sorry , maar zoveel weet ik niet van kabels ^^ en zeker als ik nergens op de kabel iets van serienummer ofzo kan vinden.
het enige dat er op de kabel staat is "professional low noise cable" , op de connector zelf staat niets.
het is een zwarte connector met een blauw 8hoekige vorm. misschien dat ik straks hier een foto van kan nemen als dat echt nodig is...

@kiebus: het lukte echt niet op deze comp, ik heb er een heleboel afgegooit. maar toen ik genoeg schijfruimte had lukte het om een of andere reden nog niet om het te downen. dus ik heb het maar even op een andere computer op gezocht ^^
kga hem zo even lezen...
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
17-7-2008 11:26
Ahaa, door die ene sub hoor je nu compleet fullrange signaal?
In dat geval moet je even je speakon stekker open maken en bij een kant +1 en -1 verwisselen met +2 en -2 want je sub word nu aangestuurd via + en -2 ipv +1 en -1 wat je versterker uitstuurt als het goed is..
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)