Forum > Algemeen Forum

Vraag over Connector paneeltje

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
25-6-2008 19:50

Marc Ebbers schreef:

Is er ook een D-hole bindplaat te koop met een wartel?

Zo niet dan maak ik er zelf een gat in voor een wartel.
Hoi Marc,

Toevallig een tijdje terug hetzelfde gedaan, stelt niks voor en je hebt geen blindplaatje nodig. Men neme een goede maat wartel (vergeten welke razz :p ) met een achter ring, deze spuiten we netjes zwart, laten het drogen, schroeven het in het paneel en stoppen de kabel erin.

Dan krijg je dit klik (mijn connectorpaneel).

Ik ben er nog niet over uit of ik dit kabelsysteem blijf gebruiken, er zitten namelijk ook nogal wat nadelen aan.

Voordelen:
Goedkoop
je kunt geen powercon snoeren vergeten

Nadelen:
- Je hebt altijd een verlengsnoer nodig (als je standaard 1,5 meter eruit laat steken)
- Het kan lastig zijn om een vast snoer eraan te hebben zitten met het dichtmaken van kisten e.d.
- Je kunt niet makkelijk doorlussen van kist naar kist.
- Aangezien je de kabel + stekker continue in de kist hebt zitten, heb je dus ook te maken met beschadigingen op bijv. cd-speler (in dit geval) en weet ik wat te maken (kan krassen enz. maken op de apparatuur).

Op dit moment ben ik stolpcases voor mezelf aan het uittekenen, echter ben ik er nog niet uit wat ik ga doen met dat powercon verhaal. Ik denk dat ik toch op powercon overstap. Het belangrijkste punt is toch wel het compacte formaat (d-hole i.p.v. 2he shucko) en het voordeel van het makkelijk doorlussen. Dan maar wat extra snoertjes maken (voor het vergeten of iets dergelijks.

Het doorlus idee van Cyberdance (deze) is uiteraard ook erg netjes, het nadeel hiervan is dat het mij teveel ruimte kost in de binnenracken (of ik moet alle connector panelen op maat laten maken om d-hole en schucko formaat te kunnen combineren, wordt denk ik te duur).

Heeft er iemand anders nog voordelen/ideeën van vaste snoeren aan kisten, die ik vergeten ben?

Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 9491
25-6-2008 20:07

Sgrovert schreef:

Hoe zijn je luidsprekers dan bedraad?
Op het moment dat je dan met 2 polige kabel werkt kom je op je top binnen op 1. Gebruik je daar dan een verloopje?
Al mijn "toppen" zitten idd op nr 2.
Op het monet dat ik het anders wil gebruik ik één verloopje in de kabel, en dan is alle 1 weer twee wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
25-6-2008 20:19
Handig dat je de maat bent vergeten.
Maar, waar heb je de wartel gehaald, gewoon bij de bouwmarkt?
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
25-6-2008 20:22
Tja, wartels lagen hier nog thuis. Maar pak eens een schuifmaat en meet het gat van de d-hole (komt niet op een mm nauwkeurig) en zoek eens rond in de bouwmarkt, is een standaard maat geloof ik.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
26-6-2008 00:09

Marc Ebbers schreef:

Een collega heeft aan mij gevraagd of ik paneeltjes voor hem kan maken, echter vind hij powercon te duur. (ik zelf heb momenteel alles met powercon)

Is er ook een D-hole bindplaat te koop met een wartel?
Een beetje connectorpaneel kost snel een euro of 60. Het verschil tussen een wartel oplossing en een powercon oplossing is slechts euro. Vind het eerlijk gezegd een beetje jammer om zo te bezuiniggen.

Tom schreef:

Al mijn "toppen" zitten idd op nr 2.
Op het monent dat ik het anders wil gebruik ik één verloopje in de kabel, en dan is alle 1 weer twee wink ;)
Ik gebruik hetzelfde systeem.
Daarom zijn de weinige stukjes 2 aderige kabel die ik heb ook op 2 bedraad. Als je ergens een sub zet, staat er eigenlijk ook altijd een top bij, en dan heb je 4 aders nodig. Als iets ver weg moet, is dat eigenlijk altijd een enkel topje en die zijn om 2 bedraad.

Maar ik was eigenlijk benieuwd naar hoe martijn alles bedraad heeft.
Ik zet meestal 4 speakon chassisdelen in een connectorpaneeltje. 2 daarvan met sub op 1, top op 2 en de andere 2 met alleen top op 1. Zo kun je zowel met 4 polige als 2 polige kabels uit de voeten.
Trek je dan weleens 4 tweepolige kabels vanaf je versterker-rek ??
Lost in Music
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-6-2008 02:33

Sgrovert schreef:

Ik zet meestal 4 speakon chassisdelen in een connectorpaneeltje. 2 daarvan met sub op 1, top op 2 en de andere 2 met alleen top op 1. Zo kun je zowel met 4 polige als 2 polige kabels uit de voeten.
Trek je dan weleens 4 tweepolige kabels vanaf je versterker-rek ??
Nee, heb alleen maar 4-polige kabel. Maar als ik om wat voor reden dan ook een grote afstand moet overbruggen en ik kan alleen nog 2 polig bijgeregeld krijgen dan kan het daarmee ook. Is voornamelijk vanwege flexibiliteit gedaan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
26-6-2008 22:16
Foto's zullen waarschijnlijk in het weekend komen. happy :)
Focus on the customer and the rest will follow.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
1-7-2008 15:27
klik, de andere is al compleet af happy :)
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
1-7-2008 19:47
Misschien handig voor een volgende keer:

Geef 6 cent meer uit en koop deze blindcap, dan krijg je dit effect (heb je alles mooi erachter gewerkt wink ;) )
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 138
1-7-2008 21:19

Dj pacific schreef:

Misschien handig voor een volgende keer:

Geef 6 cent meer uit en koop deze blindcap, dan krijg je dit effect (heb je alles mooi erachter gewerkt wink ;) )
Even snel een vraagje, die meest linkse connector (XLR-Jack combo) heb ik ook eens besteld (niet hier) maar ik kreeg echter alleen maar een versie voor haakse printmontage. Waar heb je deze vandaan?
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)