Forum > Algemeen Forum

Vraag over Connector paneeltje

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
12-1-2008 14:56
Beste forum leden,

Ik heb een vraagje over het volgende:

Ik wil in mijn flightcase een connectorpaneeltje plaatsen.
Het is de bedoeling dat deze dan onder de versterker en cd-speler komt.
Maar, de versterker die zet je alleen aan de voorkant vast met aan elke kant twee schroeven, maar als je die dan 1 he naar boven (omdat het connectorpaneeltje daar onder moet) doet dan rust hij alleen op die vier schroeven, en achter is hij nergens vastgezet. Hoe hebben jullie dat opgelost? Blokje hout eronder o.i.d.?

Groeten Mathijs
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-1-2008 15:07
Blokje hout is inderdaad een goede oplossing. Gewoon 2 schroeven aan de onderkant door je case in dat blokje of vastlijmen.
Vergeet niet te lachen
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
12-1-2008 20:22
1 x bewerkt. Laatst door StijnS op 13-1-2008 09:18
Een flightcase heeft aan de achterzijde nog zo'n rail, en sommige versterkers hebben aan de achterzijde ook voorzieningen om hem vast te maken... Mijn JB C2 heeft in ieder geval aan de achterzijde een voorziening om hem vast te schroeven. Twee 90° hoekjes doen dan wonderen...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
12-1-2008 20:25
Ik heb al 4 jaar hem gewoon aan 4 schroeven hangen. Gaat prima zolang je niet met je case gaat smijten.
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
13-1-2008 03:21
Hangt uiteraard ook van het gewicht en de diepte van de versterker af. Ik durfde mijn PM1201 (12kg, 30cm diep) rustig de frontplaat op te hangen, terwijl ik dat bij de nieuwe amps niet aandurf (45cm diep, dunne alu rackoren, wel maar 10kg).

Standaard zijn cases niet voorzien van een rackprofiel waaraan de oren aan de achterkant van versterkers vastgeschroefd kunnen worden. Daarvoor is rackprofiel nodig met in de lengterichting van de case (evenwijdig lopend aan de zijwanden) gaten, in plaats van alleen in de breedte. Een klos hout onder de amp kan, maar vind ik toch niet ideaal. Dat werkt namelijk alleen als de case rechtop staat. Gooi je de case op z'n kant, dan hangt de versterker alsnog alleen aan de rackoren. Welliswaar op een andere manier dan wanneer de case rechtop zou staan, maar ook dat kan voor sommige versterkers al te veel zijn. Beste is om dan 2 stroken vulhout te maken die precies tussen de oren aan de achterkant van de versterker(s) en de zijwand past, en daar de versterkers op vast te schroeven.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
18-6-2008 15:25
Ik ben momenteel bezig met wat connectorpaneeltjes.

Nu neem ik aan dat ik gewoon 3 MM popnagels hiervoor kan pakken?

Alvast bedankt!
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
18-6-2008 15:33
jup, dat gaat goed, gewoon 3mm popnagel van een mm of 10 lang. Bij speakon en powercon zou ik er tevens een m3 ringetje achter steken (dan weet je zeker dat de popnagel het kunstof van de speak-/powercon niet kapot trekt).
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-6-2008 15:44
Wel even netjes de zwarte popnagels opzoeken en bestellen..
Light Image
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-6-2008 16:39

JeroenVDV schreef:

Wel even netjes de zwarte popnagels opzoeken en bestellen..
wat een onzin, die popnageltjes zijn A bijna niet te verkrijgen, B een heel stuk duurder, en C in het donker achter het podium zie je er niets van!

Dit is echt effe mierenne*ken......
Is hetzelfde als zwarte en chrome inbouw chassis delen xlr...
Gaat er puur om dat het functioneert... en of de popnagels dan zwart of gewoon alu kleur zijn.. ik zou mij om hele andere dingen druk maken. sneaky :V
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-6-2008 17:35

Watt-Xtra schreef:

wat een onzin, die popnageltjes zijn A bijna niet te verkrijgen, B een heel stuk duurder, en C in het donker achter het podium zie je er niets van!
A) Ik kan ze per doosje prima inkopen bij o.a. Heuff
B) Ik zou de factuur moeten nakijken, maar duur was het niet
C) Er is meer op deze wereld dan rokerige Rock&Roll..
Dit is echt effe mierenne*ken......
Is hetzelfde als zwarte en chrome inbouw chassis delen xlr...
Gaat er puur om dat het functioneert... en of de popnagels dan zwart of gewoon alu kleur zijn.. ik zou mij om hele andere dingen druk maken. sneaky :V
Dan verschillen we daarin behoorlijk van mening (doe dan ook geen moeite met duur flightcase-hout maar neem gewoon onbehandelde multiplex)..
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)