Forum > Geluid

Omnitronic PAS-212 of PAS-215 ervaring?

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 22:13

Watt-Xtra schreef:

maar de kasten zijn totaal niet te vergelijken met een Pas kast. of toch wel? ze zijn beide zwart.....
In welk opzicht niet?

Genoemde kast is nog te nieuw voor een review (sinds kort leverbaar) dus ook niet te vinden op een wat jij noemt "forum". Wel grappig overigens, de shop die de CVX introduceert, is o.a. ook financier van het pa forum. laugh :D

driveinteam schreef:

Want volgens mij hebben hier een aantal mensen last van het roze bril syndroom die NEXO kasten klinken zonder meer goed maar het is echt niet alles.
Nee hoor, ik heb niet eens een bril. (maar ook geen NEXO)
Je moet het echter eerlijk bekijken.

Vandaar ook mijn opmerking dat er zeker "budget" kasten zijn die goed klinken. Daarnaast zijn er ook vermogen vretende kasten waar niets uit komt.

Bovendien zal service een rol spelen, liggen die MC harrison, speakers los op de plank?

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
21-6-2007 23:05
Martin, ik ben een tweetal weken terug bij betreffende shop geweest.. Toen stonden daar naar schatting een kleine 60 kastjes. Ook de bijpassende flightcases zijn leverbaar, kompleet met zeer duidelijk opschrift betreft de inhoud.

Ik heb even vlug de kasten gehoord. Maar moet eerlijk zeggen dat de kasten mij niet overtuigen. Er zat niets tussen dus rechtstreeks signaal uit de mixer naar de amp.

midhoog was aandrukkelijk aanwezig, sprankelendheid was ver te zoeken en het laag was redelijk rommelig. (beetje Toeter effect) Met een eq en processor zal er zeker nog iets te doen zijn met deze kast. Dan klinkt een Pas 212 top toch net even netter zonder processor.

Ik heb alleen de 15" kast gehoord en de basskast. Deze stonden per 4 onder het MZ line array system dat daar hangt, cvx array kasten zijn er nog niet.

hier is wel degelijk iets te vinden over de nieuwe speakertjes
https://www.party-pa.de/phpBB/viewtopic.php?t=51502
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-6-2007 23:10
1 x bewerkt. Laatst door Driveinteam op 22-6-2007 13:56

KVM schreef:

Nee hoor, ik heb niet eens een bril. (maar ook geen NEXO)
Je moet het echter eerlijk bekijken.

Vandaar ook mijn opmerking dat er zeker "budget" kasten zijn die goed klinken. Daarnaast zijn er ook vermogen vretende kasten waar niets uit komt.

Bovendien zal service een rol spelen, liggen die MC harrison, speakers los op de plank?
Nee dat je het eerlijk moet bekijken begrijp ik. Maar daarom geef ik het kastje de voordeel van de twijfel. Waarschijnlijk gaat dit kastje de Nexo never nooit verslaan qwa geluid. Maar nogmaals ik acht het niet onmogelijk.

En of de speakers op de plank liggen, denk het niet maarja als je het geluid zou kunnen evenaren met een kastje uit dit prijs segment naja dan zou in ieder geval ik dit wel voor lief kunnen nemen.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
22-6-2007 09:15
Leuke test die gedaan is, maar zonder referentie naar gebruikte apparatuur ( m.n. analyzer, bekeken spectrum etc. ), meetopstelling ( specifieker meetmicrofoon en/of meetmethodiek) en een korte beschrijving hoe de A/B test heeft plaatsgevonden (originele referentie, reproductie Nexo, reproductie CVX) vind ik de test tussen de Nexo en CVX van nul of generlei waarde. Herleidbaarheid of herhaalbaarheid van deze test is i.m.o gewoon nul.

En ja, het rozebril effect speelt ook mee.... een nieuw kastje klinkt altijd gewoon goed, na verloop van tijd kun je pas echt beoordelen of het ook echt goed is of niet.

Ik vind persoonlijk het hoog van de pas-212 en 215 niet toereikend op vermogen ( niet zozeer op klank, want die is best o.k.)
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
13-6-2009 13:34
Hallo Allen,

Sinds donderdag ben ik in het bezit van 2 stuks PAS-212 II's.
Opzich klinken de kasten best redelijk, alleen lijkt het alsof de kast een flinke bult (mid-)laag mist. Het hoog is dan ook goed aanwezig, maar het (mid-)laag lijkt erg ver te zoeken.

Weet iemand of er filter technisch iets te doen is om dit beter te krijgen? Dan wel niet een verzwakking voor de HF driver?

Groet,
Dave

Edit: klik
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-6-2009 14:28

dj-d schreef:

Hallo Allen,

Sinds donderdag ben ik in het bezit van 2 stuks PAS-212 II's.
Opzich klinken de kasten best redelijk, alleen lijkt het alsof de kast een flinke bult (mid-)laag mist. Het hoog is dan ook goed aanwezig, maar het (mid-)laag lijkt erg ver te zoeken.

Weet iemand of er filter technisch iets te doen is om dit beter te krijgen? Dan wel niet een verzwakking voor de HF driver?
Ik vrees dat het filter dan geheel opnieuw aan het ontwerpen komt. Verder is de High Driver ook niet je van het. Klinkt wel goed, maar het belastbare vermogen is wat laag.

Je zult dan aan rendement gaan verliezen als je de rest wilt onderdukken om het mid-laag wat overeind te houden. Alleen verzwakken van de High Driver kan wel helpen, echter wat ik doe is het mid hoog dan iets onderdrukken (verlagen Q-load) terwijl het tophoog overeind blijft of zelfs iets sterker wordt. In veel gevallen betekent dat een toename van ca +3 dB bij 15 Khz. Het hoog klinkt dan veel opener en ademt ook meer, echter het gevaar is dan ook meer vervorming bij hoge geluidssterktes en dat dome break up de kop op gaan steken.

Ik zou in dit geval niks veranderen. Vaak in akoestisch harde ruimtes wil je het mid-laag een beetje onderdrukken. Verder kun je met een EQ het eventuele mid-hoog ietjes onderdrukken als het wat aangenamer moet klinken. Ik zou die PAS-212 kastjes zo laten. Ondanks wat zwakkere high driver zijn het prima topkasten die het toch wel goed doen, en waar je met gepast beleid (bijv met DBX-260) ook lang plezier van kunt hebben.

TCMC
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
30-12-2009 16:29
Even een kick op mijn oude topic. Heb nog steeds niet de ideale topkast gevonden moet ik heel eerlijk zeggen. Ik was toen op zoek naar een compacte set waar je toch een leuke druk uit kon halen, heb de grooth kastjes dan ook redelijk snel weer doorverkocht.Ben toch weer teruggegaan naar grotere kasten voor het laag.

Draai momenteel al een tijdje met 4x American Audio PS-1802 met daarop 4x PS-15 en dat bevalt goed. Heb ik net wat meer op het mid/hoog nodig, zet ik daar 4x hisys 3xt bovenop i.p.v. de PS-15's.

Ben bang dat het zoeken naar een betere (lees; de ultieme) topkast nog zal blijven voortduren.Uiteindelijke zitten aan iedere keuze concessies....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)