Forum > Off-Zone

Uniek in NL, Jumping Water! (incl. Foto's!)

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
26-4-2007 23:01
Het plafond is daar op wat spatters na droog gebleven. Maar de mensen... laugh :D

Maar inderdaad het zaaltje is niet het meeste ideale zaaltje wat je je kunt voorstellen; vrij laag plafond dus beperkte mogelijkheden met trussen enz. en ook maar beperkte hoogte met het water.

Maar altijd wel heel gezellig als we daar zijn voor een showtje. We zijn er al wat vaker geweest met andere shows.
Verhuur & verkoop van special effects
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
26-4-2007 23:26
En zullen er ook vaker komen met shows..... (dat weet ik dan weer.... wink ;) )

Maar jongens, wees gerust, Het helesysteem is veilig, en je daaraan twijfelt, kom dan gerust eens keuren op een van de shows. Dat scheelt hier weer een hoop zinloze discussies.....

Ik kan jullie bij het los-schieten van een slang helaas niet trakteren op leden maten die er door de druk vanaf worden geblazen ed... Je zou het echt moeten doen met een paar natte broekspijpen!

Het word in de discotheken en andere lokaties (het staat komende zomer al op een aantal grotere dance-feesten) zéér goede ontvangen. Klachten over het nat worden.... Tja, dan moeten ze de mensen maar van die dingen afhouden. Dan blijft het kurk droog, en gaat alles netjes terug de bakken in.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-4-2007 00:24
Hey Willem, toppertje weer wink ;)
Tuurlijk bestaat dit concept al lang (Barcelona is er beroemd om) maar op locatie is het een erg originele en verfrissende afwisseling razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
27-4-2007 15:25
Hydrauliek is ALTIJD met olie!

En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.

Hydraulische systemen werken vaak op hoge druk (+150 bar).

Perslucht zit gemiddeld op een werkdruk van 6 bar.

Meeste waterpompjes hebben volgens mij een werkdruk van 2 bar. In verhouding is dit niet veel. Als je zorgt dat je leidingen beschermt zijn is er niets aan de hand.

En trouwens, zo'n danseresje kan ook een straal midden in r bek krijgen. Dan mist ze toch ook niet direct een oog?

Verwacht wel dat er een behoorlijke factor aan hogere druk op je pomp zit aangezien je natuurlijk snelle reacties moet krijgen met je stralen.

Bedrijf hier in Barendrecht verzorgt al jaren water gordijnen voor laser projecties e.d.

Vind dit idee meer lijken op de waterstralen in de koopgoot in Rotterdam, misschien dat dit in het oosten en zuiden van het land nog leuk is happy :) .
Sound driveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 19
27-4-2007 21:01

Jurrie schreef:

En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.
Water ook niet, net zoals elk andere vloeistof. Het is puur om redenen die al genoemt zijn. Namelijk: Het verkomt corrosie en heeft smerende eigenschappen. Al had water die eigenschappen ook gehad hadden ze dat gebruikt, aangezien dat veel goedkoper is. Maargoed hydroliek ligt wel heel ver weg van de fontijnen.

Erg leuk idee trouwens.
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
27-4-2007 21:52

Jurrie schreef:

Hydrauliek is ALTIJD met olie!

En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.

Hydraulische systemen werken vaak op hoge druk (+150 bar).

Perslucht zit gemiddeld op een werkdruk van 6 bar.

Meeste waterpompjes hebben volgens mij een werkdruk van 2 bar. In verhouding is dit niet veel. Als je zorgt dat je leidingen beschermt zijn is er niets aan de hand.

En trouwens, zo'n danseresje kan ook een straal midden in r bek krijgen. Dan mist ze toch ook niet direct een oog?

Verwacht wel dat er een behoorlijke factor aan hogere druk op je pomp zit aangezien je natuurlijk snelle reacties moet krijgen met je stralen.

Bedrijf hier in Barendrecht verzorgt al jaren water gordijnen voor laser projecties e.d.

Vind dit idee meer lijken op de waterstralen in de koopgoot in Rotterdam, misschien dat dit in het oosten en zuiden van het land nog leuk is happy :) .


even een aanvulling een gemiddelde hydraulisch systeem geeft de pomp 300bar aan werkdruk die word in de meeste gevallen geknepen naar 150 bar (geld voor fend (trekker) en hydralische kranen)
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
27-4-2007 22:47

sound drive schreef:

Jurrie schreef:

En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.
Water ook niet, net zoals elk andere vloeistof. Het is puur om redenen die al genoemt zijn. Namelijk: Het verkomt corrosie en heeft smerende eigenschappen. Al had water die eigenschappen ook gehad hadden ze dat gebruikt, aangezien dat veel goedkoper is. Maargoed hydroliek ligt wel heel ver weg van de fontijnen.

Erg leuk idee trouwens.
Alle vloeistoffen laten zich een klein beetje comprimeren. Maar de reden voor olie is inderdaad de smerende eigenschappen en het voorkomen van corrosie.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
28-4-2007 18:38
hydroliek is te gek in de winter, als de vrachtwagen altijd buiten staat. Lekker trage klep, als ze al helemaal open wil happy :)

2 winters terug zo smorgensvroeg eens een ADB 2KW onder de oliepot aan de klep gelegd, ging al veeel beter laugh :D
tis altijd watt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-4-2007 19:22

Jurrie schreef:

Hydrauliek is ALTIJD met olie!
Ach, die "olie" slangen worden ook bij oa de brandweer gebruikt voor de drukleidingen van de slangen hoor...
En zo zijn er nog 100 den toepassingen
En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.
Noem eens één vloestof die zich wel signifant laat samenpersen?
Hydraulische systemen werken vaak op hoge druk (+150 bar).
Nah, er zijn al druksysteempjes met een paar bar hoor,
en in je auto zit bijvoorbeeld stuurbekrachtiging en een remsysteem, werkt echt niet op 150 bar
Perslucht zit gemiddeld op een werkdruk van 6 bar.
Ga jij eens bij een duikschool of de brandweer langs.....Daar duwen ze zo tussen de 80 en de 150 bar in een flesje....
Meeste waterpompjes hebben volgens mij een werkdruk van 2 bar.
Ik heb er eentje gehad in de werkplaats welke 300 bar kon duwen,
maar ik heb ze wel mogen bewonderen waar men 1200 bar mee kon duwen.
Als je zorgt dat je leidingen beschermt zijn is er niets aan de hand.
En hoe doe je dat dan volgens jouw?
Trouwens het gewone waternet heeft een huisdruk meestal van om en nabij de 4 bar.
Een gemiddelde beetje tuinslang kan een werkdruk van 10 bar aan,
er zijn ook speciaal slangen voor huis en tuin die wat meer nog aankunnen.
En trouwens, zo'n danseresje kan ook een straal midden in r bek krijgen. Dan mist ze toch ook niet direct een oog?
Houd jij je hand eens in de waterstraal van een hogedrukspuit razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
28-4-2007 22:11

Tom schreef:

Jurrie schreef:

Hydrauliek is ALTIJD met olie!
Ach, die "olie" slangen worden ook bij oa de brandweer gebruikt voor de drukleidingen van de slangen hoor...
En zo zijn er nog 100 den toepassingen
maar bij de brandweer staat en maar 9 tot 10 bar op en geen 300 bar (altijd handig een vader die bij de branweer zit)
En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.
Noem eens één vloestof die zich wel signifant laat samenpersen?
Hydraulische systemen werken vaak op hoge druk (+150 bar).
Nah, er zijn al druksysteempjes met een paar bar hoor,
en in je auto zit bijvoorbeeld stuurbekrachtiging en een remsysteem, werkt echt niet op 150 bar
Perslucht zit gemiddeld op een werkdruk van 6 bar.
Ga jij eens bij een duikschool of de brandweer langs.....Daar duwen ze zo tussen de 80 en de 150 bar in een flesje....bij de brandweer gaat er 300bar in
Meeste waterpompjes hebben volgens mij een werkdruk van 2 bar.
Ik heb er eentje gehad in de werkplaats welke 300 bar kon duwen,
maar ik heb ze wel mogen bewonderen waar men 1200 bar mee kon duwen.dan heb je zeker een flowjet gezien die snijd platen staal tot 2,5 cm dik
Als je zorgt dat je leidingen beschermt zijn is er niets aan de hand.
En hoe doe je dat dan volgens jouw?
Trouwens het gewone waternet heeft een huisdruk meestal van om en nabij de 4 bar.
Een gemiddelde beetje tuinslang kan een werkdruk van 10 bar aan,
er zijn ook speciaal slangen voor huis en tuin die wat meer nog aankunnen.de gemiddeld druk op het waterleiding net is 2 bar op industrie terreinen of plekken waar veel mensen wonen (waar dus veel water verbruikt wordt) is het 4 tot 6 bar (op het gasnet staat gemideld maar 100 mbar)
En trouwens, zo'n danseresje kan ook een straal midden in r bek krijgen. Dan mist ze toch ook niet direct een oog?
Houd jij je hand eens in de waterstraal van een hogedrukspuit razz :pik wel en doe ik nooit meer had een beste brandwond en een snee in me vinger ashamed :$
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)