Forum > Licht

welke Strobo

(124 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-9-2003 14:27
Als ik Dré ondertussen een beetje ken maakt het hem niets uit als je (onderbouwde!) kritiek hebt op spullen die hij ook verkoopt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-9-2003 15:10
En bij Dré word het meeste getest voordat jij het opgestuurd krijgt.

Dus de grote fabrieksfouten (die meestal meteen aan het licht komen)zul je bij hem niet gauw meemaken.
Alleen fouten die er tijdens het gebruik pas uitkomen, daar heb je de garantie dan nog voor nodig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-9-2003 15:35

DJ/LJ Savidge schreef:

Aangezien ik mijn Jumbo niet bij Dre heb gekocht weet ik niet of die van dre ook eventueel het zelfde probleem heeft.
Op 14-8-2003 is een Jumbo strobe verkocht. Da's de enige Jumbo (analog) strobe die ik verkocht heb. Meestal gaan mensen voor de Titan aangezien ik die WEL op voorraad heb (en de prijs vergelijkbaar is (tenminste... bij de DMX uitvoering)).
Want anders kan het natuurlijk wel even bij de Reviews zetten
Mag MAAR zet er wel even bij dat het volgens jouw leverancier een probleem is (dus dat het "hearsay" is en nog niet een feit). Wellicht heb je gewoon pech of heeft iemand op een of andere manier de boel voor jou verkloot. Ik heb in ieder geval nog geen klacht gehoord over die ene verkochte Jumbo Strobe (tegenover tientallen Titans/SP-1500's)...

Overigens heb ik zelf een stuk of 6 SP-1500's waarvan er 2 defect zijn (dus om nou te zeggen dat die dingen WEL perfect zijn...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
9-9-2003 16:33
Volgens de shop waar ik ze gekocht heb zit er in de DMX versie van de JUmbo een DMX aansturing die er voor zorgt dat de strobe op een gegeven moment erg traag reageert. Dus de Analoge versi heeft dit niet en werkt daar door dan ook vast perfect!
Mijn Jumbo geeft ook perfect fel en helder wit licht, Flitsen gaat ook ok, maar alleen is het erg vervelend al ik in mijn nummer "onweer" heb en mijn strobe gaat pas na het onweer flitsen is dat Gewoon naatje

De Titan zou volgens de leverancier werken met een andere DMX print/aansturing.
Ik ga hem vrijdag of zaterdag ff ophalen en dan ff testen.
Maar aangezien er hier weer mensen waren die hem hier al gekocht hadden en erg erg over te spreken waren happy :) (duzz kan nu tochhaast niet meer mis gaan?)
Lampie erbij??
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
10-9-2003 20:35
Effe vraagie tussen door,

heeft iemand een scanmaster 1 met een 1500watt dmx strobo??
Want ik wil over een behoorlijke tijd een betere strobo kopen maar ik ben dus aan het twijfelen tussen dmx strobo 200 euro of 500watt strobo met controller voor 120 euro. Dus ik dacht, is maar klein verschil en je hebt 1500 watter er je kunt hem mooi bij de scans op de scanmaster planten. maar als die daar dan sloom of wat dan ook op gaat reageren dan ga ik toch liever voor een aparte controller.

Dus wie kan mij helpen met dit probleempje?

gr.
lj air
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
10-9-2003 21:56
Hoi,
Ik gerbuik de 1500 watt strobe dus op mijn bijde DMX sturingen en 1 daarvan is de scanmaster 2, dit gaat normaal ook gewoon prima, alleen zoals dre ook al ergens een x zei het kost je gewoon een scna identiteit.

Bij is het gewoon een probleem van de strobe!

Dus als je kiest voor de Titan dan moet het gewoon gaan happy :)
Lampie erbij??
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
11-9-2003 15:29
okee bedankt,

Dus dan ligt het gewoon aan de strobo.

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
12-9-2003 19:05
Oke,

Ook ik sta op het punt om maar weer eens een strobo aan te schaffen.

Mijn keuze ligt weer iets anders. Eerst dacht ik gewoon voor een 1500 DMX showtec variant te gaan, zoals de TITAN. Maar toch heb ik gehoord dat er bij deze strobo's erg wordt bespaart op de DMX print, waardoor deze erg vaak/snel storingen kan geven. Keuze 2 is dus de ATOMIX geworden van Martin. Stukje duurder, maar tegelijkertijd een stuk veelzijdiger.. Een mooie extra optie is daarbij de blinder. .

Voor de prijs van 1 Atomix kan ik 2 TITANS kopen.. Wie kan me adviseren over de beste keuze, of weet er een alternatief in dezelfde prijsklasse?

Bij voorbaat dank.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
13-9-2003 13:29
Ik heb de Titan net even opgehaald.

Werkt tot nu toe erg lekker (reageert veel sneller als de Jumbo)
Ik heb hem net in de tuin ff aangehad (in de zon) en toch is hij best wel FEL.
Ik laat hem voorlopig ff aan staan zodat ik zeker weet dat ie de standby stand ook goed blijft werken en niet dat deze ook traag wordt.

Volgende week gaat ie mee op klus en dan kan ik vast vertellen hoe goed hij wel/niet is.

De Martin Strobe is 3000watt? razz :p Dus ik neem aan dat ie ook wel een stuk feller zal zijn ? Mijn eigen voorkeur zou dan toch uitgaan naar 2 Titans die kun je dan nog een beetje verspreid hangen over je zaal!! shocked 8O
Lampie erbij??
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
13-9-2003 14:41
Hij is 3000 watt, maar je kunt hem ook op low-power laten draaien. Dan verbruikt hij maar 1500 watt (erg makkelijk bij een tekort aan prik)...

Maar toch.. Iemand met een technische voorkeur voor het een of ander..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)